Agentspoon Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Denne tråden hadde vært mere seriøst hvis den hadde hatt mere oppdatert: Den Perfekte PC-pakke (Januar 2016) Startet av Agentspoon, 23. april 2014, 00:39 Hvem vil gå for:: XFX Radeon R9 380 (Uten X) i dag? AMD trekker mere strøm en nvidia også. Ville selv ment R9 390x snart burde være anbefalt særlig brukt? EVGA 650 GQ 650W vs EVGA SuperNOVA NEX750G2? Tråden blir oppdatert månedlig eller hyppigere. Forrige oppdatering var 23. januar. Ser ikke helt hva klagen består i? Det er logisk at dersom en bruker mer penger i skjermkort, så får en også bedre ytelse. Det gjelder samtlige komponenter. Om du ser videre ned i innlegget, vil du se at det er to bygg til, som har høyere ytelse enn The Corporal. EVGA GQ er en solid strømforsyning, som koster mindre enn SuperNOVA G2. Sistnevnte er valgt i Capital Offense, som er mest kravstor av byggene. 3 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Denne tråden hadde vært mere seriøst hvis den hadde hatt mere oppdatert: Den Perfekte PC-pakke (Januar 2016) Startet av Agentspoon, 23. april 2014, 00:39 Hvem vil gå for:: XFX Radeon R9 380 (Uten X) i dag? AMD trekker mere strøm en nvidia også. Ville selv ment R9 390x snart burde være anbefalt særlig brukt? EVGA 650 GQ 650W vs EVGA SuperNOVA NEX750G2? Høh? Uten OC er R9 380 raskere enn GTX960 til ~samme pris. Men 380X er ikke mye raskere enn det igjen, og koster atskillig mer. I tillegg er den nesten like dyr som GTX970 som er ganske mye bedre på alt. Så de som burde gå for R9 380, er de som ønsker GTX960+ ytelse i denne prisklassen, og som kunne tenke seg adaptive sync skjerm til knapper og glansbilder i forhold til G-Sync. R9 390 bruker ganske mye mindre strøm enn 390X, men ligger ikke mye bak i ytelse. Ut av boksen bedre enn GTX970 på alt unntatt strømforbruk. (Mange av dem kan også flashes til fullverdige 390X kort). Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Denne tråden hadde vært mere seriøst hvis den hadde hatt mere oppdatert: Den Perfekte PC-pakke (Januar 2016) Startet av Agentspoon, 23. april 2014, 00:39 Enig, den burde vært mer oppdatert........... Dette innlegget har blitt redigert av Agentspoon: 23. januar 2016 - 13:17 Sist oppdatert: 23. Januar 2016 Herregud..... Endret 29. januar 2016 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Tusen takk for alt arbeidet som blir lagt i denne tråden! Hjalp nå en kamerat med å bygge. Listen her ble en kjempe pekepinne! Keep up the good work! Lenke til kommentar
Zherak_Khan Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hei, Jeg har kikket endel på det billigste oppsettet her, The Corporal. Samtidig har jeg et lite håp om å kjøpe PC enda litt billigere, da typisk via bruktmarkedet. Jeg prøver å danne meg et slags bilde av hvor sammenlignbar The Corporal er med for eksempel denne her: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70527059 Jeg tenkte jeg skulle være mest mulig selvberget, og har prøvd å selv sammenligne komponenter via cpuboss/gpuboss. Såvidt jeg klarer å skjønne testene så bør de yte omlag likt. Det mest forvirrende er hvor ekstremt det spriker mellom benchmarks på 3dMark11 og 3dMark06. Betyr det noe særlig? Stemmer det at The Corporal og denne bruktmaskinen er om lag like sterke? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Den du fant er mye mye svakere grafikkmessig. Et hav av forskjell og en gammel teknologi. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Ville ikke gitt 4000 kroner for den, nei. Lenke til kommentar
Zherak_Khan Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Takk for raske svar. Tror jeg da heller skal satse på å kjøpe nytt og overlate bruktmarkedet til dem som har bedre oversikt. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Vel, om en skal ta utgangspunkt i at jeg er en av de som kanskje kan det, og har kjøpt brukt for å bygge egen maskin, så kan jeg vise hva jeg fikk. Jeg kjøpte Intel Core i5 3570K, Asus P8Z77V-LX, 16GB RAM og Corsair AX 750W til 2450 kroner. Men da kjøpslo jeg også masse. Skaffet to GTX 970 brukt til 4000 kroner totalt, og solgte det ene til 2500 til en venn. Altså brukte jeg cirka 1500 kroner netto på et GTX 970. Brukte ca en tusenlapp etter å ha fått Komplett til å prismatche prisene på Fractal Design Define S og Cooler Master Hyper 212 EVO med de rimeligste på markedet. I tillegg kjøpte jeg Samsung 850 EVO 500GB når den var på tilbud hos fastvareforhandler til 1500. Dette var et eksempel på et ekstremt kjøp, der jeg stort sett matcher Black Refinery (12 000 kr) med et oppsett til 6500 kroner. Slikt er mulig, men da skal en ha litt is i magen, være litt heldig og vite veldig godt hva som er gode tilbud. ^^ Endret 8. februar 2016 av Agentspoon 4 Lenke til kommentar
Coffinshaker Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Jeg har blitt fristet veldig til å kjøpe Black Refinery og bygge selv etter denne tråden. Men jeg har innsett at jeg er teknologisk analfabet og har aldri åpnet en PC før. Ser for meg at byggingen ikke blir særlig vellykket. Så midt spørsmål er, hvordan konkurrerer denne fra komplett med Black Refinery?https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=11046 Jeg kommer til å hovedsaklig spille Dota 2, som ikke krever stort, men også noe nye spill som krever mer. PCen må helst ha mulighet til å kjøre det nyeste i en del år fremover. Hvordan ville du(Agentspoon)/dere gått frem for å få noe tilsvarende som Black Refinery som ferdigbygg? Jeg har noe fleksibelt budsjett, men helst ikke over 12 000 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Det å bygge pcen er ingen sak, det er innkjøp som krever kunnskap. Søk opp div videoer på youtube, linus vet jeg har greie guides. Se en video først i alle fall før du slår det ifra deg =) Lenke til kommentar
Sunos Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Hei Jeg skal kjøpe ny ram til min pc som jeg oppgraderte høsten 2015. jeg har som regel alltid kikket innom her for tips, men nå er jeg litt lost da jeg ikke har peiling på ram såpass når jeg ser f.eks "corporal" har et HK som støtter opptil 1866 (O.C) men det blir anbefalt ram på 2400mhz. Trodde ikke det fungerte? Jeg har https://www.proshop.no/Hovedkort/Z97-G43/2441923 hovedkort. På forhånd takk Endret 8. februar 2016 av Sunos Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Hei Jeg skal kjøpe ny ram til min pc som jeg oppgraderte høsten 2015. jeg har som regel alltid kikket innom her for tips, men nå er jeg litt lost da jeg ikke har peiling på ram såpass når jeg ser f.eks "corporal" har et HK som støtter opptil 1866 (O.C) men det blir anbefalt ram på 2400mhz. Trodde ikke det fungerte? Jeg har https://www.proshop.no/Hovedkort/Z97-G43/2441923 hovedkort. På forhånd takk Selv om frekvensen på minnebrikkene er potensielt høyere enn hva hovedkortet støtter, betyr ikke dette noe - og det vil fungere fint. På DDR3 så er default frekvens 1333 mhz mener jeg. Så dermed, hvis man kjøper et 2400 mhz sett så vil det ikke komme opp som dette automatisk når man starter maskinen første gangen. Må må overklokke minnet, eventuelt sette XMP profil. Det at det er anbefalt et 2400mhz brikkesett til et hovedkort som bare støtter 1866 (jamfør hjemmesidene til Asus) kan være av økonomiske grunner. Altså var/er 2400 settet godt priset. Det vil fortsatt fungere helt fint. I ditt tilfelle kan du kjøpe hva du vil. Så hvor mange GB trenger du, og har noe noe budsjett? Har du noen preferanser mhp design? Har du plass til høye ribber, eller må de være lave? Det kan lønne seg med litt hastighet på DDR3, så ta gjerne 2400 + Endret 9. februar 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Coffinshaker Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Det å bygge pcen er ingen sak, det er innkjøp som krever kunnskap. Søk opp div videoer på youtube, linus vet jeg har greie guides. Se en video først i alle fall før du slår det ifra deg =) Takk, jeg så på videoen fra første post i denne tråden. Det ser overkommelig ut helt klart, men det frister ikke å ta sjangsen. Men det er en-to måneder til jeg skal gå til innkjøp, så jeg skal absolutt vurdere det. Eller hyre inn hjelp fra noen i Oslo-området. Jeg har blitt fristet veldig til å kjøpe Black Refinery og bygge selv etter denne tråden. Men jeg har innsett at jeg er teknologisk analfabet og har aldri åpnet en PC før. Ser for meg at byggingen ikke blir særlig vellykket. Så midt spørsmål er, hvordan konkurrerer denne fra komplett med Black Refinery?https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=11046 Jeg kommer til å hovedsaklig spille Dota 2, som ikke krever stort, men også noe nye spill som krever mer. PCen må helst ha mulighet til å kjøre det nyeste i en del år fremover. Hvordan ville du(Agentspoon)/dere gått frem for å få noe tilsvarende som Black Refinery som ferdigbygg? Jeg har noe fleksibelt budsjett, men helst ikke over 12 000 Noen som har en kommentar til spørsmålet mitt? Hvor mye penger kastes med dette som et ferdigbygget alternativ? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Du får en ssd på halve størrelsen, lavere kvalitet på psu og en CPU som ikke kan overklokkes. Rundt 1500 elns regnet i kroner. Det vil også påvirke levetiden til bygget. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Det å bygge pcen er ingen sak, det er innkjøp som krever kunnskap. Søk opp div videoer på youtube, linus vet jeg har greie guides. Se en video først i alle fall før du slår det ifra deg =) Takk, jeg så på videoen fra første post i denne tråden. Det ser overkommelig ut helt klart, men det frister ikke å ta sjangsen. Men det er en-to måneder til jeg skal gå til innkjøp, så jeg skal absolutt vurdere det. Eller hyre inn hjelp fra noen i Oslo-området. Ville absolutt vurdert det! Å bygge PC er veldig spennende, går i 99% av tilfellene bra, krever egentlig ikke noe forkunnskaper så lenge en har instruksjonsvideo, og du oppnår et helt annet forhold til maskinen enn om den kommer ferdig levert. For å ikke nevne full kontroll og kvalitetssikring av deler, og masse penger spart. Lenke til kommentar
Sunos Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hei Jeg skal kjøpe ny ram til min pc som jeg oppgraderte høsten 2015. jeg har som regel alltid kikket innom her for tips, men nå er jeg litt lost da jeg ikke har peiling på ram såpass når jeg ser f.eks "corporal" har et HK som støtter opptil 1866 (O.C) men det blir anbefalt ram på 2400mhz. Trodde ikke det fungerte? Jeg har https://www.proshop.no/Hovedkort/Z97-G43/2441923 hovedkort. På forhånd takk Selv om frekvensen på minnebrikkene er potensielt høyere enn hva hovedkortet støtter, betyr ikke dette noe - og det vil fungere fint. På DDR3 så er default frekvens 1333 mhz mener jeg. Så dermed, hvis man kjøper et 2400 mhz sett så vil det ikke komme opp som dette automatisk når man starter maskinen første gangen. Må må overklokke minnet, eventuelt sette XMP profil. Det at det er anbefalt et 2400mhz brikkesett til et hovedkort som bare støtter 1866 (jamfør hjemmesidene til Asus) kan være av økonomiske grunner. Altså var/er 2400 settet godt priset. Det vil fortsatt fungere helt fint. I ditt tilfelle kan du kjøpe hva du vil. Så hvor mange GB trenger du, og har noe noe budsjett? Har du noen preferanser mhp design? Har du plass til høye ribber, eller må de være lave? Det kan lønne seg med litt hastighet på DDR3, så ta gjerne 2400 + Oh my god!! I alle mine år hvor jeg har bygget pc selv så har jeg aldri sjekket hva default speed ram brikkene går på. aldri visst om xmp-profile greia før nå, og jeg er 32 år og bygget i hvertfall siden jeg var 18....flaut! Fant nå ut at mine 12gb 1600mhz vengeance gikk på 1033(66?) i bios! Er vel derfor jeg alltid gikk lav på minne regner jeg med Jaja, lærte noe nytt i dag også, bedre sent enn aldri? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Lolz.... Vel, siden du bare har drevet med PC i 14 år så er du unskyldt Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 2133mhz cl10 vs 1866mhz cl9 vs 1600mhz cl6 ,gjett hva som er best ? ☺ Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Må jeg gjette eller kan jeg regne ? Og når du mener "best" hvilken bench og kan du merke noe i vanlige oppgaver? Neppe ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå