Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme jeg ikke forstår hvorfor Agentspoon har tatt dette i PC-Pakke tråden? Er det ikke på tide nå ihvertfall, å skille dette ut i sin egen tråd?

Edit: Mitt forslag til endringer av "The Corporal" er ikke kommentert en gang...

Tenker du på prisoppgangen av evo 500gb?

Med tanke på akkurat dette synes jeg fremdeles evo 500gb kan anbefales på tross av at BX 100 500gb nå er billigere per gb.

EVO 500gb: 3,25kr per GB og tilgjengelig i 26 butikker.

BX 100 500gb: 3,20kr per GB og tilgjengelig i 12 butikker.

Prisforskjellen er så liten at jeg synes samsung bør stå på grunn av tilgjengelighet. Dessuten tror jeg det er sannsynlig at vi kommer til å se flere tilbud på evo på grunn av populariteten til disken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme jeg ikke forstår hvorfor Agentspoon har tatt dette i PC-Pakke tråden? Er det ikke på tide nå ihvertfall, å skille dette ut i sin egen tråd?

Edit: Mitt forslag til endringer av "The Corporal" er ikke kommentert en gang...

Tenker du på prisoppgangen av evo 500gb?

Med tanke på akkurat dette synes jeg fremdeles evo 500gb kan anbefales på tross av at BX 100 500gb nå er billigere per gb.

EVO 500gb: 3,25kr per GB og tilgjengelig i 26 butikker.

BX 100 500gb: 3,20kr per GB og tilgjengelig i 12 butikker.

Prisforskjellen er så liten at jeg synes samsung bør stå på grunn av tilgjengelighet. Dessuten tror jeg det er sannsynlig at vi kommer til å se flere tilbud på evo på grunn av populariteten til disken.

Nei, jeg snakker om dette innlegget som kanskje uheldigvis kom rett før Agenten la inn sin post med test av høyttalere. 500GB 850 Evo er vel ikke i "The Corporal"?

Lenke til kommentar

Nå er det en ny FreeSync skjerm på vei. Under halv pris av den for øyeblikket billigste G-Sync skjermen på markedet. Den går riktignok  "bare" opp til 76Hz, men har 1ms responstid, så den bør fungere svært bra til gaming på trangt budsjett. Spørs om ikke Korporalen bør bytte ut skjermkortet? R9 380 vinner jo over GTX960 i alt av benchmarks her ihvertfall, til 200Kr ekstra over billigste GTX960. Legg på 250Kr til så får man 4GB VRAM som er samme pris som billigste GTX960 med 4GB

Enig i at r9 380 trumfer gtx 960, men begge er i utgangspunktet gode valg så derfor har jeg ikke hengt meg for mye opp i dette.

En skjerm med freesync og 76hz til lav pris er dog kjempespennende og vil passe utrolig bra sammen med et r9 380. Jeg er dog rett for at en skjerm til 3000-3500 kr er dyrere enn hva de fleste vil kjøpe til the corporal.

Hadde det vært opp til meg hadde bygget hatt r9 380, men jeg ser argumentet med at gtx 960 produserer mindre varme. mer enn 2gb vram tror jeg uansett ikke er nødvendig til 1080p. Jeg er derfor litt indifferent til hvilket kort som anbefales av de to.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Nå er det en ny FreeSync skjerm på vei. Under halv pris av den for øyeblikket billigste G-Sync skjermen på markedet. Den går riktignok "bare" opp til 76Hz, men har 1ms responstid, så den bør fungere svært bra til gaming på trangt budsjett. Spørs om ikke Korporalen bør bytte ut skjermkortet? R9 380 vinner jo over GTX960 i alt av benchmarks her ihvertfall, til 200Kr ekstra over billigste GTX960. Legg på 250Kr til så får man 4GB VRAM som er samme pris som billigste GTX960 med 4GB.

Enig i at r9 380 trumfer gtx 960, men begge er i utgangspunktet gode valg så derfor har jeg ikke hengt meg for mye opp i dette.

En skjerm med freesync og 76hz til lav pris er dog kjempespennende og vil passe utrolig bra sammen med et r9 380. Jeg er dog rett for at en skjerm til 3000-3500 kr er dyrere enn hva de fleste vil kjøpe til the corporal.

Hadde det vært opp til meg hadde bygget hatt r9 380, men jeg ser argumentet med at gtx 960 produserer mindre varme. mer enn 2gb vram tror jeg uansett ikke er nødvendig til 1080p. Jeg er derfor litt indifferent til hvilket kort som anbefales av de to.

Nå koster skjermen 1800 kroner, ikke 3500. Det er den med G-sync som koster 3500 ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det en ny FreeSync skjerm på vei. Under halv pris av den for øyeblikket billigste G-Sync skjermen på markedet. Den går riktignok  "bare" opp til 76Hz, men har 1ms responstid, så den bør fungere svært bra til gaming på trangt budsjett. Spørs om ikke Korporalen bør bytte ut skjermkortet? R9 380 vinner jo over GTX960 i alt av benchmarks her ihvertfall, til 200Kr ekstra over billigste GTX960. Legg på 250Kr til så får man 4GB VRAM som er samme pris som billigste GTX960 med 4GB

Jeg ser prisene har endret seg litt siden jeg skrev det innlegget, så jeg endret linkene litt, til ikke å peke på bestemte modeller. Så nå blir det litt feil det som står der. Men det får være.

Har jeg rotet med linken til skjermen? FreeSync skjermen koster jo 1800 hos Komplett.

Ellers tror jeg du har rett angående 4GB. Når jeg skrev posten gjorde jeg meg en antakelse om at 4GB kunne ha noe for seg. Men etterpå sjekket jeg litt reviews, og jeg kunne ikke se at 4GB hadde noenting for seg på 960. Og bare svært lite på en 380. Men jeg lot det stå i tilfelle noen hadde annen informasjon.

Edit: Ser Bjonness var litt kjappere enn meg, ser ut som han også mener du må ha missforstått pris på skjerm.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Du har rett. Jeg tenkte av en eller annen grunn halv pris av Asus Swift. My bad :)

1800kr er virkelig en god pris for en 76hz FreeSync skjerm. Med det i tankene synes jeg virkelig The Corporal burde inneholde r9 380 og en anbefaling av denne skjermen.

Noen som vet om noen anmeldelser av denne skjermen enda? Selv om den virker god lurer jeg på hvor bra bildet er.

Lenke til kommentar

Bra forslag folkens! Har gjort en del endringer på The Corporal nå. GTX 960 er byttet ut med R9 380, og skjermen er byttet ut til AOC G2460Vq. Dette er noe folk flest kanskje ikke er klar over, men hoppet fra 60 til 75Hz er i følge LinusTechTips mye mer merkbart, enn hoppet fra 75 til 144Hz. Når det i tillegg er FreeSync på en slik skjerm, er det et kjempegodt kjøp. AOC har jeg kun gode erfaringer med som merke også i verdisjiktet. :)

Ellers har jeg også byttet kabinett til Cooler Master Silencio 352. Tidligere var ikke dette mulig, ettersom Cooler Master Hyper 212 EVO var for stor å passe inn (maks høyde 155mm, EVO er 159mm). Men siden Be-Quiet Pure Rock koster nesten det samme, er akkurat 155mm høy, og yter cirka likt, er det nå blitt mulig. 

Vi har altså klart å trekke ned prisen til The Corporal fra 6600 kroner til 6000 kroner, og fått en betraktelig bedre maskin jeg er mye mer fornøyd med.  :thumbup: Black Refinery og Capital Offense står uendret, grunnet ingen endringer i markedet forøvrig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har altså klart å trekke ned prisen til The Corporal fra 6600 kroner til 6000 kroner

Tja .. Den Cooler Master PSU'en kan du bare glemme å få tak i til 469,-

Tipper du er på 6500 - 7000 når alt kommer til alt, og frakten er inkludert.

Edit: En ting til. Vet du at ASRock H81M-DGS R2.0 leveres med BIOS 1.40 ?

http://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-DGS%20R2.0/index.us.asp?cat=CPU

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Tar CS550M fra Corsair enn så lenge mens de andre ikke er på lager. EVGA sin enhet er fin den, men ubekreftet til og med 15. september. 

Har forøvrig lagt ut settet med AudioEngine 5+ og Behringer UCA 202. Kontakt PM ved interesse, da jeg neppe har lov til å linke her. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Nydelig tråd!

Vurderer ny pc, denne gangen blir det stasjonær. Dermed ser jeg på "Black Refinery" som et godt alternativ.

Jeg er også litt opptatt av hva som kommer rundt neste hjørne. Har hørt noe om at det kommer noen nye prosessorer snart, er det verdt å vente? Enten pga dagens vil bli billigere eller fordi jeg vil ha noe bedre...

Noen som vet noe om hva det kan være verdt å vente på i nærmeste framtid ( et par tre måneder fram i tid)?

Tilbakemeldinger er satt stor pris på!

Lenke til kommentar

Hvordan vil en GTX980 TI passe i Fractal Design kabinettet?

Uten problemer! :)

Nydelig tråd!

Vurderer ny pc, denne gangen blir det stasjonær. Dermed ser jeg på "Black Refinery" som et godt alternativ.

Jeg er også litt opptatt av hva som kommer rundt neste hjørne. Har hørt noe om at det kommer noen nye prosessorer snart, er det verdt å vente? Enten pga dagens vil bli billigere eller fordi jeg vil ha noe bedre...

Noen som vet noe om hva det kan være verdt å vente på i nærmeste framtid ( et par tre måneder fram i tid)?

Tilbakemeldinger er satt stor pris på!

Nye prosessorer har allerede kommet, men Intel har valgt å prise dem så hinsides ufornuftig, og det er heller ikke store oppgraderingen. Det er sånt sett ikke noe dumt tidspunkt å investere i ny datamaskin nå, da det ikke kommer noe nytt rett rundt hjørnet iallefall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...