Agentspoon Skrevet 11. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2015 Elsker det i hvert fall. Viftene kjører ytterst støysvak, og ellers er det kun Hyper 212 EVO som snurrer litt, mens både AX 750 og MSI GTX 970 står viftene stille på i idle. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Godt jobbet med bygget ditt Agentspoon. Ikke værst det der og en relativt behagelig pris. Morro å se at noen benytter seg av prisreduksjonen bruktmarkedet gir. Kjøper blir fornøyd, selger blir fornøyd og det er jo "grønt" som bare det. 2 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 (endret) Jeg kjøpte også fractal design refine og 3570k etter og ha lest denne tråden for en stund tilbake. Meget støysvak pc og megeeeeet god overklokking. Det beste pc kjøpet jeg har gjort i alle fall, rett og slett lekkert! Endret 11. juli 2015 av Everket 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2015 (endret) Godt jobbet med bygget ditt Agentspoon. Ikke værst det der og en relativt behagelig pris. Morro å se at noen benytter seg av prisreduksjonen bruktmarkedet gir. Kjøper blir fornøyd, selger blir fornøyd og det er jo "grønt" som bare det. ja, har i grunn kun positive opplevelser av å kjøpe brukt. I dette tilfelle hadde han jeg kjøpte CPU, HK, RAM og PSU fra, tatt seg ekstra bryderi med å rengjøre maskinvaren såpass at jeg faktisk lurte på om det var ny vare. Jeg måtte jo ha gått ut med nesten 15000 kroner om jeg skulle betalt alt nytt. Har også handlet kamerautsyr på samme måte. Originalpris 16 000 kroner, mens jeg fikk for 8k. Det er kjempelurt. Edit: Så langt spiser i5 3570K seg igjennom Prime95 med 1.190V på 4.3 Ghz og 71 grader celcius. Endret 11. juli 2015 av Agentspoon Lenke til kommentar
MrCamo Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Hvilke sider anbefaler du til å finne brukte komponenter? Må nok ty til bruktmarkedet, dersom jeg skal få råd til både Black Refinery og laptop til vgs. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Finn.no og bruktmarkedet her på tek.no. Noen ganger seg man også noen hint om kjøp/salg her på forumet, så da bruker man PM til dem (ikke snakk for mye og kjøp/salg direkte i trådene). 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Edit: Så langt spiser i5 3570K seg igjennom Prime95 med 1.190V på 4.3 Ghz og 71 grader celcius. 3570K kan du vel delidde også. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Hadde jeg hatt baller nok, så kanskje. Men det har jeg ikke. Jeg brukte Finn og Bruktmarkedet til Tek. Skjermkort fikk jeg rimelig fra en kollega på Lefdal. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Min gml CPU var delidded, I7!4770K, klarer jeg det, får nok du det til:) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Joda, men føler i grunn ikke noe særlig behov for det enda. Kanskje det blir et forsøk når garantien har utgått, mest for gøy. Jeg har heller ikke all verden kapital til å erstatte hvis det først går galt. Akkurat nå leter jeg egentlig mest etter høyttalere. Skal prøve Tannoy Mercury V1i hos Elkjøp i morgen. I følge WhatHiFi er de en god del råere enn hva diverse Logitech-system kan prestere. Må kanskje skaffe en liten sub og til filmtittinga. Bor på 9 kvadrat med et 1,25 meter bredt skrivebord, så mye større kan det ikke bli heller. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Min gml CPU var delidded, I7!4770K, klarer jeg det, får nok du det til:) Øh ... Kjøpte ikke du ferdig delidda da? Hva er det du fikk til egentlig, slå på maskinen? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Min gml CPU var delidded, I7!4770K, klarer jeg det, får nok du det til:) Øh ... Kjøpte ikke du ferdig delidda da? Hva er det du fikk til egentlig, slå på maskinen? Hysj, skulle slå inn litt mot i fyren! har dog prøve deliddet flere pent4 cpu'er tror jeg det var, gikk fint det! Kjøpte den av en på forumet deliddet! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Det er veldig enkelt ja og risikofritt hvis man gjør det riktig. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Måtte opp på 1.210 volt for å få den stabil på 4,4 GHz. Går opp til 75 celcius på den ene kjerna, og 73 på resten. Men har vel egentlig ikke så mye å si når stock kjøler uten overklokk går over 80 grader og vel så det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 75 i en slik syntetisk stress-test gjør ingenting. Det er relativt virkelighetsfjernt det man utsetter CPU for da. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Måtte opp på 1.210 volt for å få den stabil på 4,4 GHz. Går opp til 75 celcius på den ene kjerna, og 73 på resten. Men har vel egentlig ikke så mye å si når stock kjøler uten overklokk går over 80 grader og vel så det. Du er godt innafor Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Hva sier folk til å få anbefaling av høyttalere inn hit også? Altså da gjerne en budsjettklasse som er veldig rimelig, og så i tillegg aktive studio monitorer for de som virkelig vil ha god lyd. Jeg har nettopp kjøpt brukt JBL LSR305, men nypris på disse ligger jo rundt 3k. Skal teste både med og uten DAC, tenkte jeg. Har også fått prøvd ut Audioengine 5+, Yamaha HS5, Rookit G3 6, Adam A5X, M-Audio BX5 Carbon. Alt låter veldig mye bedre enn Logitech og Creative for å si det slik, men om det er interesse for det, kan jeg legge inn en anbefaling av oppsettet jeg ender opp med tilslutt. 4 Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Stemmer en pluss for den! Sålenge det ikke går utover det du allerede har. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Supert med anbefalinger av høyttalere også! Men når du først tar dem med syntes jeg du kunne ihvertfall tatt med hodetelefoner itillegg (kanskje mus og tastatur også, for dem som vill ha hele pakken ). Argon octave 5A skal forresten være ganske bra også Endret 19. juli 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Høytallere - nei hodetelefoner - ja 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå