Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- Intel Pentium Anniversary Edition G3258

Mye har du fått CPU opp i?

Denne klokker lekende lett! 4,8-4,9 er hard limit. Holder seg kald siden det bare er en 2 kjerner.

Jeg har egentlig veldig lyst til å kjøpe en, bare for å prøve.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har lyst til å bygge meg en PC som skal brukes hovedsakelig til musikkskaping. Derfor trenger jeg en nogenlunde stillegående datamaskin. Det er første gangen jeg setter sammen en PC selv, men har generell kjennskap til det meste innen data.

Har ordnet en liste på prisjakt: http://www.prisjakt.no/list.php?l=166486&view=l

- Valgte hovedkort på basis av at jeg kommer til å trenge minst to PCIe x1, til firewire-kort og nettverkskort.

- Jeg bruker i dag en bærbar maskin med SSD på 512 GB, så jeg tenker å overføre denne til denne nye PC'en. Har derfor ikke med SSD på listen.

- HDD'en ble valgt på grunn av at HGST visstnok skal ha god statistikk på levetid.

- Usikker på hvordan støynivået blir når alt dette settes ihop.

Noen som har tanker rundt denne "builden"?

Lenke til kommentar

Har en r5 med 970 i + cm 212/4xx

Gpu jobber 100% 24/7 og den er lydløs

Støydempinga i kassa fungerer, åpner jeg søra hører jeg svak støy som forsvinner når døra er lukket.

Som ekstra-stalltips, så kan du sette pci x 1 -kort ned i lengre spor også, det tilpasser sporet selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare jallabetegnelser.

Grenn spinner ned og kan være treg å gå inn på (må spinne opp osv)

Så det er det samme?

Trodde nas harddisker hadde noe som gjorde at de bare kunne prøvde å gjenopprette en les/skriv error over en viss tid, noe vanlige disker ikke har? (vanlige disker kan søke lenger altså, hvis jeg har forstått det rett)

Lenke til kommentar

Red er ment for nas, den har TLER Support i 7 sekunder og vibrasjonsbeskyttelse (3D Active Balance Plus)

Load/unload cycles har red 600.000 av mot green som har 300.000 .

Head parking delay har red 5 min mot green som har 8 sek

Red tåler 5c ekstra og har lenger garanti (i utlandet)

Når du sier det skal i en vanlig pc, så vil man ikke merke forskjeller på noe som helst.

Står den på raidkontroller vil det som du sier prøve å fikse feil selv før kontrolleren gir opp etter x tid.

Jeg har red i mine maskiner, mange lilla også, har blå og svart, men ikke grønn.

Hater grønn.

Endret av War
Lenke til kommentar

Haha. :p

Har prisoptimalisert byggene litt. Fått Kingston HyperX Fury DDR3 minne inn, og byttet tilbake til Samsung EVO 850 da de konkurrerer på pris. Ellers ingen store endringer i markedet, bortsett fra at Intel fortsetter å skyve prisene oppover på prosessorene sine i AMDs fravær. :)

Lenke til kommentar

Red er ment for nas, den har TLER Support i 7 sekunder og vibrasjonsbeskyttelse (3D Active Balance Plus)

Load/unload cycles har red 600.000 av mot green som har 300.000 .

Head parking delay har red 5 min mot green som har 8 sek

Red tåler 5c ekstra og har lenger garanti (i utlandet)

Når du sier det skal i en vanlig pc, så vil man ikke merke forskjeller på noe som helst.

Står den på raidkontroller vil det som du sier prøve å fikse feil selv før kontrolleren gir opp etter x tid.

Jeg har red i mine maskiner, mange lilla også, har blå og svart, men ikke grønn.

Hater grønn.

Mente vel mer Wd Black enn green ;)

Så det er det samme om man velger HGST 4Tb nas (7200rpm) og wd black 4tb (7200rpm),eller vil noen av de være bedre til vanlig bruk?

Lenke til kommentar

Jeg brukte ihvertfall dette som grunnlag for å velge HGST. Vi får se om den duger. Jeg vil tro at det ikke spiller noen rolle. Så lenge den kan lagre mine data så er det nok greit. Kommer bare til å legge gamle prosjekter og lignende på den.

Jeg ble utålmodig og bestilte like godt hele stasen på søndag. Spent på om jeg får det opp og gå.

Lenke til kommentar

Trodde kun molexen brukes for den aktive varmingen av kortets pcb? Til bruk under nitrogenkjøling.

Jeg har i hvertfall kjørt et slikt kort uten molex på full guffe i min rigg.

Og ja, det er SVÆRT. Ser fett ut.

Dumt å høre at viftene ikke er supre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...