Kyrre S. Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Noe som faktisk kunne være relevant var et bygg som gir nok ytelse for å kunne spille i 1440p (eller høyere) og/eller høy FPS og frekvens. Det finnes kanskje noen som ønsker dette, og ikke helt vet hva som trengs. Endret 30. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Sett i en i7 4790k og velg 2x 970 pluss asus rog i blsck refinery så er det flott for 1440p. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Ja, det er jeg mer enig i. Har lenge sittet og tenkt på det. Det begynner etter hvert å bli en del 144Hz-skjermer til 2-3000 kroner. Ikke allverdens bildekvalitet, men for folk som bruker skjermen mest til FPS og bilspill, er det attraktivt. I realiteten vil jeg tro at et slikt bygg med f. eks. GTX 970 SLi, 750W PSU og MSI Gaming 5 vil koste rundt 3k ekstra ift. Black Refinery. Edit: ROG-skjermen klarer jeg ikke å anbefale enda, av den ene grunn alene at prisen er såpass skyhøy fordi det er det eneste produktet som leverer den oppløsningen + oppdateringsfrekvensen og G-sync. Håper på at det kommer masse tilsvarende produkter for oss dødelige neste år. Endret 30. november 2014 av Agentspoon Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Perfekte skjermen imo er 3440x1440 32" eller mer 144Hz eller mer Ikke TN Endret 30. november 2014 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Perfekte skjermen imo er 3440x1440 32" eller mer 144Hz eller mer Ikke TN Til vi får OLED pcskjermer vil gode gamingskjermer alltid bestå av TN. Edit: Det som er en perfekt skjerm kommer helt an på hva den skal brukes til. Endret 30. november 2014 av Taake89 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Sliter ikke OLED forferdelig med panorering da? Har sett en del på LG's kurvede 55" OLED og den er helt forferdelig ved panorering, men ellers tilnærmet perfekt. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Det ligger en unknown item i handlekurven til the corporal på prisjakt, såvidt jeg kan se så er det strømforsyningen ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Er nok noe tull med linken. Her er forresten linken til strømforsyningen til corporalen! Jeg vil nå legge til en konkurrent til Corporal PSUen XFX ProSeries XXX Edition 650W PSU + modulær + kvalitet + OEM Seasonic Endret 3. desember 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Perfekte skjermen imo er 3440x1440 32" eller mer 144Hz eller mer Ikke TN Til vi får OLED pcskjermer vil gode gamingskjermer alltid bestå av TN. Edit: Det som er en perfekt skjerm kommer helt an på hva den skal brukes til. Det er grunnen til at jeg skrev imo, som betyr "In my opinion" Lenke til kommentar
fishyfrank Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei. Jeg er en av de som vurderer ett bygg som gir nok ytelse for å kunne spille i 1440p. Håper noen kan komme med forslag til ett godt oppsett som ikke er alt for dyrt. 12000kr +-. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Deres bønner har blitt hørt! Har nå lansert et nytt bygg, i form av Capital Offense. Det er beregnet på spill med 1440p oppløsning eller høyere, eventuelt 144Hz-paneler. Godpakken består av GTX 970 i SLi, og har fått et ekte gamer-kabinett ved NZXT H440. Har i tillegg lagt til skjermanbefalinger for hvert bygg, slik at også de kan dimensjoneres i budsjettet. 4 Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Deres bønner har blitt hørt! Har nå lansert et nytt bygg, i form av Capital Offense. Det er beregnet på spill med 1440p oppløsning eller høyere, eventuelt 144Hz-paneler. Godpakken består av GTX 970 i SLi, og har fått et ekte gamer-kabinett ved NZXT H440. Har i tillegg lagt til skjermanbefalinger for hvert bygg, slik at også de kan dimensjoneres i budsjettet. Ser bra ut! Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Digger hk du har valgt i den nye pakka,har 6-7 selv . perfekt til sli da det er slotter mellom sporene som skaper avstand. Det er greit å merke seg at det er x8-modis med 2 kort og 8,4,4 med 3 så det er 2 way sli "MAX" med nvidia. Posten er helt konge når jeg skal bygge pcer for andre med spesielle krav til kroner vs ytelse. Går da bare inn og kjøper alt som det står så vet jeg det er bra uten å sjekke noe selv. Brukt listene dine mange ganger og de som får pcene er superfornøyde. Endret 6. desember 2014 av War 4 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Så bra War! Da håper jeg det er noe brukbart for de aller fleste iallefall. Edit: Tenker litt angående NZXT H440. Den har ikke noe rom for et optisk drev. Etter min mening er dette noe alle kabinetter burde kopiere, da det i realiteten er mye greiere med et eksternt DVD-drev, som kobles til via USB og kan brukes på alle maskiner. Synes dere at jeg i første innlegg heller burde generelt droppe DVD-drev, og henvise til en slik løsning i stedet? Endret 6. desember 2014 av Agentspoon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Blir vel bare mer og mer nyttig med eksternt optisk drev nå da laptoper generelt leveres uten det så da vil det være praktisk å ha noe man kan bruke på alle PC-ene i huset. Er helt enig i at 5,25" burde fjernes. Det eneste behovet jeg ser for det er å stappe inn harddisker, men da er det mye mer praktisk med flere skikkelige harddiskplasser framfor å måtte kjøpe noe for å montere harddisk der eller montere den rart. Angående 144 Hz skjerm så kan det være lurt å anbefale litt flere ulike. Ikke begrens anbefalingen til bare 27" . Legg til en 24". Jeg har selv denne og bildekvaliteten er helt ubrukelig ut av boksen så man må bruke tid på å kaliberere og det gjelder kanskje den skjermen du har funnet fram også. Har lest at Asus sin 144 Hz skjerm skal ha langt bedre bildekvalitet ut av boksen så det er kanskje bedre å anbefale den til de som velger å bruke listen du har satt opp. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1520860 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Nå har jeg en dvd-rom med usb jeg bruker på alle maskinene. Bruker jo dvd bare 0.000000001% av pcens levetid og da er det dumt for luftflyt ol at det tar opp plass. Minnepinne, usb-cdrom osb burde være allemannseie uansett. Ofte er det greit å bare slenge i hk-dvden også for å få inn landriver så man på den samme pcen kan laste ned nyeste og resten. 1 Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Flott oppdatering, blir nok å bestille nå for min del. Men bare lurte på for å være sikker: Er minnet riktig i handlekurven? Står Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB, i handlekurven ligger 1333mhz. (På alle 3). Blir dette riktig? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Åå finnes det handlekurvknapp, va kjekt. Skal vel være 1600 der ja, det som er normen på ddr3. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Ser feilen! Har byttet til Kingston HyperX 1866MHz brikker nå. Skulle ønske nettbutikker kunne hatt litt ekstra på lager, slik at en slapp å rotere blant minnebrikker hele tiden. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Fine greier. Ja, ser at det hadde vært en grei funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå