BadCat Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 Ikke noe nytt at det ikke svarer seg å kjøpe over XX70 hvis man ikke trenger mer ytelse eller mer minne. Lenke til kommentar
wd40glid Skrevet 22. november 2019 Del Skrevet 22. november 2019 On 11/20/2019 at 5:15 PM, Agentspoon said: Ehm, hvordan redigerer en innlegg i førsteposten med det nye forum-designet? Tenkte jeg endelig skulle ta meg litt tid til å oppdatere, men finner ingen edit-knapp? ? Edit: Måtte visst vente en ukes tid for at de skal indeksere alle eldre innlegg. Bare du får oppdatert før black friday så ? 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 22. november 2019 Forfatter Del Skrevet 22. november 2019 Vi får se. Var lettere å oppdatere tråden da en var student, enn når en jobber dobbelt og er samboer. 3 Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 Ser at en Aorus Master X570 HK er kun 400kr dyrere enn Tachi X570 HK. Er det mer "lønnsom" å kjøpe en Aorus Master til 3900X CPU enn Taichi X570 HK? Hva er Pro(s) og Con(s) her? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 37 minutes ago, Odin_83 said: Ser at en Aorus Master X570 HK er kun 400kr dyrere enn Tachi X570 HK. Er det mer "lønnsom" å kjøpe en Aorus Master til 3900X CPU enn Taichi X570 HK? Hva er Pro(s) og Con(s) her? Se om du får noen "features" du trenger på Master, som er verdt pengene. Bedre ytelse får du ikkje Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 25. november 2019 Del Skrevet 25. november 2019 Nizzen skrev (14 timer siden): Se om du får noen "features" du trenger på Master, som er verdt pengene. Bedre ytelse får du ikkje Takk, Har du noe bra anbefalinger ifht. kabinett? Lenke til kommentar
Chisnate Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Hei ! Skal bytte Cpu,hk og ram... tenkte på Ryzen 3700X og sett på HK og denne rammen Ram, har budsjett på 8-10k. Har 1080gpu fra før og tenkte å vente til sommeren med å bytte, En SSD å anbefale på 1TB? Har en SSD og en HDD fra før. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Må vel ha en 2-serie cpu for å flashe hovedkortet? Med mindre Komplett gjør det for deg Lenke til kommentar
Chisnate Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Dubious skrev (44 minutter siden): Må vel ha en 2-serie cpu for å flashe hovedkortet? Med mindre Komplett gjør det for deg Det sier meg ikke så veldig mye egentlig, må være plug n play for min del Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Chisnate skrev (32 minutter siden): Det sier meg ikke så veldig mye egentlig, må være plug n play for min del Mange MSI hovedkort som det du linket til har USB BIOS Flashback, det gjør at det er mulig å oppdatere BIOS til å støtte Ryzen 3000 serien, uten at du trenger cpu til den oppdateringen. Altså du trenger ikke en gammel cpu for å gjøre det. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 (endret) Som rimelig gaming pc kan en også benytte Intel Core i3 9100F (eller Ryzen 5 2600) og GTX 1650 Super skjermkort. Eller Ryzen 3 3200G (eller Ryzen 5 3400G) om en vil kjøre uten skjermkort (ikke egnet for alle spill). Endret 26. november 2019 av Svein M Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Chisnate skrev (2 timer siden): Hei ! Skal bytte Cpu,hk og ram... tenkte på Ryzen 3700X og sett på HK og denne rammen Ram, har budsjett på 8-10k. Har 1080gpu fra før og tenkte å vente til sommeren med å bytte, En SSD å anbefale på 1TB? Har en SSD og en HDD fra før. Jeg kjøpte dette kortet og det kom med oppdatert bios for Ryzen 3000 serien. https://www.proshop.no/Hovedkort/ASRock-B450-Pro4-Hovedkort-AMD-B450-AMD-AM4-socket-DDR4-RAM-ATX/2673802?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 27. november 2019 Forfatter Del Skrevet 27. november 2019 Jeg får dessverre ikke oppdatert tråden før Black Friday. Den er fortsatt stengt for redigering grunnet indeksering av gamle innlegg til det nye forum-formatet, og på selve fredagen jobber jeg selv 13 timer. ☹️ Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Copy and paste original tråden inn i en ny post og redigere den der og når første innlegg åpnes for redigering så lime det inn der også? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. november 2019 Del Skrevet 29. november 2019 Tips til rimelig black-friday pc (kr 6701): Asus ROG Strix B450-F Gaming 981,- Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB (CMK16GX4M2B3000C15) 666,- DDR4-minne AMD Ryzen 5 2600X 3.6GHz Socket AM4 Box 1 299,- Prosessor Fractal Design Focus G (Sort/Transparent) 449,- Kabinett Corsair RM750X V2 750W 738,- Strømforsyning Adata XPG SX8200 Pro 512GB 719,- Solid State Disk (SSD) Asus GeForce GTX 1650 Super TUF Gaming OC HDMI DP 4GB 1 849,- Skjermkort (PCI Express) 4 Lenke til kommentar
ÏceAdvisor Skrevet 30. november 2019 Del Skrevet 30. november 2019 Skal til å kjøpe et PC oppsett til Valve Index som jeg tenkte å kjøpe når den selges i Norge. Desverre er jeg langt ifra ekspert på hardware å finne sweet-spot'n for pris og ytelse. Men jeg har allerede laget ett oppsett på komplett som jeg ville dele med dere for å høre hva dere synes er lurt.https://www.komplett.no/wishlist/shared/2d6fc6e6-d525-445a-8f39-8f84debd0d1b (edit: oppdaterte bildet) Her gjelder det å finne ytelse for penga (edit: jeg må finne utav det før 2 desember ) Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. november 2019 Del Skrevet 30. november 2019 ÏceAdvisor skrev (8 timer siden): Skal til å kjøpe et PC oppsett til Valve Index som jeg tenkte å kjøpe når den selges i Norge. Desverre er jeg langt ifra ekspert på hardware å finne sweet-spot'n for pris og ytelse. Men jeg har allerede laget ett oppsett på komplett som jeg ville dele med dere for å høre hva dere synes er lurt.https://www.komplett.no/wishlist/shared/2d6fc6e6-d525-445a-8f39-8f84debd0d1b (edit: oppdaterte bildet) Her gjelder det å finne ytelse for penga (edit: jeg må finne utav det før 2 desember ) Jeg ville kjøpt litt raskere RAM, 3200 CL 16. SSDen er overspesifisert, bytt til 1 TB til litt mer, eller 500 GB til mindre. Hovedkort kan nok like greit være B450 som X570, veldig lite å tjene på X570. 1 Lenke til kommentar
Ståle J Skrevet 2. desember 2019 Del Skrevet 2. desember 2019 Hei! Virker disse komponentene fra komplett greie? Noe som bør byttes ut? Forslag til passende 512GB eller 1TB m2 SSD fra komplett, eller bør jeg gå for A-Data XPG SX8200 Pro 1TB fra et annet sted istedet? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 23. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2019 (endret) OPPDATERING 23.12 Er nødt til å lage nytt innlegg, ettersom en ikke kan redigere gamle innlegg enda. Admin vil flette posten inn i åpningsinnlegget etter hvert. On 4/23/2014 at 1:39 AM, Agentspoon said: Initiativet for hjelp til selvbygg har vært et gratis tiltak som har hjulpet medlemmer å velge delene i sin drømmemaskin, rimeligst mulig. Prosjektet har pågått siden 2008, og feiret i fjor 10-årsjubileum på Diskusjon. Det er ene og alene drevet av trådstarter som en hobby på fritiden. Ønsker du å rette en personlig takk for arbeidet lagt ned, gi et lite bidrag til -kontoen [email protected]. Tusen takk! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Velkommen til tråden for selvbyggere! Planlegger du å sette sammen maskinen din selv, men aner ikke hvilke komponenter som gir mest verdi for pengene? Her får du oversikten til enhver tid! Datapakkene oppdateres månedlig. PS: Jeg anbefaler også TV-apparater her. Sist oppdatert: 23. Desember 2019 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- The Corporal Budsjett: 7 250,- Rimeligste modell er for de som ønsker et kompakt bygg med målrettet fokus ene og alene på god spillytelse. Med 4-kjerne prosessor fra Intel og et kraftig skjermkort, leverer The Corporal virkelig varene om en velger anbefalt oppløsning på 1080p. Kabinett: Phanteks Eclipse P300 GlassHovedkort: Asus Prime B360M-AProsessor: Intel Core i3 9100FSkjermkort: MSI GeForce GTX 1650 Super VentusMinne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GBSSD: Kingston A2000 M.2 2280 1TBStrømforsyning: Fractal Design ION+ 560W - Klikk for handlevogn Anbefalt skjerm: AOC C24G1 (1990,-) 24" | 1080P | VA | 144 Hz | AMD FreeSync ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Black Refinery Budsjett: 12 000,- Det mest populære og allsidige bygget, Black Refinery, øker ambisjonene og anbefales brukt til 1440p spilling, streaming og avansert bilde- og videoredigering. Dette er en maskin som kan alt, i stilren og svært stillegående design. Kabinett: Fractal Design Define CHovedkort: MSI B450 Gaming Plus Prosessor: AMD Ryzen 5 3600Skjermkort: XFX Radeon RX 5700 XT Thicc II 8GBMinne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GBSSD: Adata XPG SX8200 Pro 1TBStrømforsyning: EVGA GQ 650W - Klikk for handlevogn Anbefalt skjerm: Samsung C27JG56 (2990,-) 27" | 1440P | VA | 144 Hz | | AMD FreeSync ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------The Alchemist Budsjett: 13 600,- The Alchemist er kostbar, og egner seg best til spilling på høyere oppløsning opp til 4K, eller med VR-briller. Den skiller seg fra Black Refinery ved å tilby ytterligere bedre grafikkytelse, og er egnet til spilling, streaming og mediebehandling på høyt nivå. Kabinett: Fractal Design Meshify C Dark TGHovedkort: MSI B450 Gaming PlusProsessor: AMD Ryzen 7 3700XSkjermkort: XFX Radeon RX 5700 XT Thicc II 8GBMinne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GB SSD: Adata XPG SX8200 Pro 1TB Strømforsyning: EVGA GQ 650W - Klikk for handlevogn Anbefalt skjerm: Asus TUF VG32VQ (3990,-) 32" | 1440P | VA | 144 Hz | HDR FAQ: Q: Hvordan installerer jeg operativsystemet?A: Det enkleste er å innstallere via en USB-penn eller et eksternt DVD-drev. Denne kobles til via USB, og kan brukes til hvilken som helst maskin. Windows 10 kan kjøpes i rimeligste nettbutikk. Q: Trenger jeg ellers noe mer?A: Nei! Alt av kabler og slikt er inkludert. Q: Kan byggene overklokkes?A: De fleste byggene kan overklokkes. Dette anbefales til og med, for å oppnå deres fulle potensiale. Enkel og gratis oppgradering! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Q: Hvordan setter jeg maskinen sammen?A: Er noen endringer fra forrige oppdatering. I The Corporal har jeg byttet fra Crucial P1 SSD til Kingston A2000 SSD. Også skiftet til ny PSU fra Fractal Design, med Platinum-sertifisering og gode skussmål fra testsider. For Black Refinery og The Alchemist har jeg egentlig kun byttet ut skjermkortet til AMD Radeon RX 5700 XT. Her vil The Alchemist få en oppgradering når de nye toppkortene til AMD blir lansert. Per nå gir det nemlig ikke mening å gå opp til nVIDIA GeForce RTX 2080 Super, når ytelsesforskjellen er såpass liten i forhold til prisforskjell. The Corporal er blitt 250 kroner billigere, Black Refinery 400 kroner dyrere og The Alchemist 750 kroner billigere. Skal sende melding til admin som kan flette posten inn i åpningsinnlegget (forhåpentligvis uten å ødelegge all formatering... ). Som vanlig, donasjoner via er alltid like hyggelig, kanskje spesielt nå i juletider. Sum donert mellom juli og desember er 450 kr til nå, tusen takk for det! Konto som sendes til er [email protected] ?? Endret 23. desember 2019 av Agentspoon 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå