Dubious Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 De må ha en god forklaring på hvorfor de kansellerer ordre, som f.eks at de aldri mer skal ta inn de varene Rakk du å bestille skjermen? Kanskje du var den siste som fikk bestille Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Hvordan funker egentlig dennhe rabatten dersom Power ikke klarer å levere? Jeg benyttet meg av rabatten for første gang nå i forrige uke, men skjermen jeg ville kjøpe forsvant fra vareutvalget samme morgen, og 3900X er visst utsolgt og stadig forsinket. Det samme gjelder SSDene jeg bestilte. Hele ordren kom på nesten 11 000 kr, og så vidt jeg har skjønt vil fakturaen fra DnB da være på 80% av det. men hva skjer dersom ordren kanselleres etter at fakturaen er betalt? Jeg fikk sendingsbekreftelse på SX8200 Pro 1TB på fredag, de får den nok inn igjen. Kontakt kundeservice og hør om de har leveringsdato på varene. Edith: tror forresten du får en kode på 20% om du ringer og sier du vil ha en annen vare. Endret 4. november 2019 av N o r e n g Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 De må ha en god forklaring på hvorfor de kansellerer ordre, som f.eks at de aldri mer skal ta inn de varene Rakk du å bestille skjermen? Kanskje du var den siste som fikk bestille Nei, jeg tenker dersom det tar votter og vinter og jeg heller vil bestille et annet sted, til slutt. Og nei, jeg fikk ikke bestilt skjermen. Man får ikke bestille noe fra Power dersom de ikke har en forventet lagerdato, var beskjeden fra kundeservicen deres. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Hvordan funker egentlig dennhe rabatten dersom Power ikke klarer å levere? Jeg benyttet meg av rabatten for første gang nå i forrige uke, men skjermen jeg ville kjøpe forsvant fra vareutvalget samme morgen, og 3900X er visst utsolgt og stadig forsinket. Det samme gjelder SSDene jeg bestilte. Hele ordren kom på nesten 11 000 kr, og så vidt jeg har skjønt vil fakturaen fra DnB da være på 80% av det. men hva skjer dersom ordren kanselleres etter at fakturaen er betalt? Om de kansellerer ordren så skal du jo få igjen det du har betalt pr vare.Fakturaen på DnB vil da være på 80%,ja. Fikk forøvrig min 3900x fra power for noen uker siden, men ventet vel minst 1mnd? Man får bestilt varer som ikke har dato, men da må man i butikk og godsnakke litt med personalet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Man får bestilt varer som ikke har dato, men da må man i butikk og godsnakke litt med personalet. Jeg prøvde. No dice. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) Jeg prøvde. No dice.Måtte prøve hos 3 forskjellige folk, vanligvis har jeg gjort det hos de som sitter i buret med PC deler, men de kunne visst ikke, prøvde en selger, men han visste ikke om det gikk, han ba meg prøve en tredje person som hadde jobbet der en stund, det tok han vel 30 sekunder så kunne jeg betale. Edit; Tror han sa at det han gjorde i systemet var å sette leveringsdato typ 2mnd fram Endret 5. november 2019 av MariusJS Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Måtte prøve hos 3 forskjellige folk, vanligvis har jeg gjort det hos de som sitter i buret med PC deler, men de kunne visst ikke, prøvde en selger, men han visste ikke om det gikk, han ba meg prøve en tredje person som hadde jobbet der en stund, det tok han vel 30 sekunder så kunne jeg betale. Edit; Tror han sa at det han gjorde i systemet var å sette leveringsdato typ 2mnd fram Jeg snakket med 3 ulike. Ingen av dem klarte det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Jeg snakket med 3 ulike. Ingen av dem klarte det. Det er ikke vanskelig å legge inn, men i 9/10 tilfeller er kunder frustrerte og misfornøyde om salget deres ikke blir fulgt opp. I datakomponentverden har Power elendig logistikkinformasjon, og det er normalt å ikke kunne si når eller i det hele tatt om varene kommer inn. Derfor var de uvillige til å gjennomføre salget. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 I morgen får jeg endelig bygd min nye PC. Jeg har en del kompiser som har kjøpt det nye Modern Warfare spillet, og siden jeg bestemte meg for å beholde skjermkortet mitt (Geforce GTX 1060 6GB) lurer jeg på om jeg vil kunne kjøre spillet på medium-ish innstillinger? Hardware: ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 AMD Ryzen 5 3600 Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB Samsung 860 EVO 1TB M.2 SSD Noctua NH-D15 SE-AM4 CPU Kjøler Corsair TX750M, 750W PSU Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Har du noen måte å flashe hovedkortet på? Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Jeg snakket med 3 ulike. Ingen av dem klarte det. Jeg har bestilt 3900X hos Power også, der fikk utsatt til i dag (06.11.2019) og nå i dag ser jeg at jeg fikk utsatt igjen til 31.12.2019. Gir ingen mening og logikk i de datoene. I stedet for å slenge ut en random dato kunne de i så fall være ærlig å si at de ikke har på lage og ikke vet når tid osv. Power er kanskje ikke kjent for å være god på kundeservice på datakomponenter og kompetente personal angående? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Jeg har bestilt 3900X hos Power også, der fikk utsatt til i dag (06.11.2019) og nå i dag ser jeg at jeg fikk utsatt igjen til 31.12.2019. Gir ingen mening og logikk i de datoene. I stedet for å slenge ut en random dato kunne de i så fall være ærlig å si at de ikke har på lage og ikke vet når tid osv. Power er kanskje ikke kjent for å være god på kundeservice på datakomponenter og kompetente personal angående? Fikk dato i 2020 til å begynne med, men så fikk jeg bare plutselig melding om at den kunne hentes Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Fikk dato i 2020 til å begynne med, men så fikk jeg bare plutselig melding om at den kunne hentes Så bra! :-) Hvor i landet er dette? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) Jeg har bestilt 3900X hos Power også, der fikk utsatt til i dag (06.11.2019) og nå i dag ser jeg at jeg fikk utsatt igjen til 31.12.2019. Gir ingen mening og logikk i de datoene. I stedet for å slenge ut en random dato kunne de i så fall være ærlig å si at de ikke har på lage og ikke vet når tid osv. I nettbutikken står 3900X til 31.12.2019 men i siste mail jeg fikk (jeg får en kl 10:01 hver dag) ble min dato oppgitt til 07.11.2019. Jeg kan være tålmodig en stund til, men hvis Black Friday nærmer seg og de har ennå ikke klart å levere, kommer jeg til å kansellere ordren. (... og DnB-kredittkortet - makan til dritelendig nettbank og kundeservice har jeg sjelden sett!) Endret 6. november 2019 av Aetius 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Så bra! :-) Hvor i landet er dette? Hentet min på Strømmen (Østlandet) men jeg bestilte ikke sist det var rabatt, men gangen før det igjen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (... og DnB-kredittkortet - makan til dritelendig nettbank og kundeservice har jeg sjelden sett!) Syntes nettbanken på det meste annet er ganske grei, men på kredittkort biten er den litt håpløs, men det føler jeg gjelder flere nettbanker. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 I forbindelse med din henvendelse. Da du la inn ordren din på skal det ha stått opplyst på Power.no at AMD RYZEN 9 3900X PROSESSOR MED 12 KJERNER ikke var forventet inn før den 01.11.2019, mens ADATA ASX8200PNP 1 TB SSD ikke var forventet før den 29.10. Dessverre har disse leveransene blitt forsinket. AMD RYZEN 9 er er bekreftet inn den 31.12, mens ADATA ASX8200PNP forventes inn den 22.11, men den er dessverre ikke bekreftet. Uuuurk! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Tviler at dere finner 3900x på tilbud på Black Friday Håper på 3700x til 3600 pris Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 3900X er kjempepopulær så de trenger ikke ta hardt i for å få stor oppmerksomhet om salget. 100 kr avslag er nok for å få oppmerksomhet og muligens håve inn salg av hovedkort og andre komponenter i samme slengen. 2 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 10. november 2019 Del Skrevet 10. november 2019 Offtopic: Noen som har laget en Black Friday kalkulator https://www.omnicalculator.com/finance/black-friday Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå