Ztaeyn Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Jeg vurderer et mATX vri selv basert på den ene builden her, er det nevnte under her et vanlig problem? Ser ikke behovet for flere slots enn selve skjermkortet, men om jeg skulle gå for AIO så kan det jo være greit å slippe å forlenge kabler. Endelig installert Ryzen 3700X på MSI B450M Gaming Plus. Alt ser ut til å fungere greit, men en liten advarsel til dere som ønsker å kjøpe tilsvarende hovedkort; gå for noe større. Har fått plass til det jeg trenger, men skjermkortet mitt er såpass stort at det nærmest blokkerer for de andre slottene. Det var nesten heller ikke mulig å få USB-kontakten til vannpumpa inn i enheten, da rammen blokkerer for dette. Lenke til kommentar
diesto Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Har bestilt Ryzen 5 3600 og RX 5700 XT. Lurer på om jeg heller burde gått for Ryzen 3700, og heller et rimeligere skjermkort. Er klar over at RX 5700 kommer med tredjeparts kjølere om kort tid, men siden jeg har 60 dager åpent kjøp valgte jeg å kjøpe. Noen tanker? https://classic.prisjakt.no/list.php?l=595315&view=l Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Skal komme ut 5700xt 3parts tester i morgen ca kl 15 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Skal komme ut 5700xt 3parts tester i morgen ca kl 15 Blir spennende å se. Håper det kommer noe på lager også .. 2070S er ikke akkurat enormt å velge i. 1 Lenke til kommentar
perei Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Hei! Funker https://www.komplett.no/product/1080421/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b450-f-gaming-socket-am4?offerId=KOMPLETT-310-1080421 samen med de nye ryzen prosessorene? (Med bios oppgradering) Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Hei! Funker https://www.komplett.no/product/1080421/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b450-f-gaming-socket-am4?offerId=KOMPLETT-310-1080421 samen med de nye ryzen prosessorene? (Med bios oppgradering) Den skal jo det, men den har vel ikke BIOS flashback? (Tror B450-E kanskje har det). Uten BIOS flashback mulighet må du ha en CPU som allerede er støttet på hovedkortets QVL for å oppdatere BIOS før du kan benytte de nye CPU'ene i den. Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Fikk meldling om DNB supertilbud på power, 20% rabatt på alle varer. Sjekket nett og der var allerede de fleste hardware komponentene "tom på lager". Fra DNBs side står det at man kan bestille varene i butikk og betale dem der og da for å få rabatten. Har noen erfaringer med dette? Hadde vært stas å spare 500kroner på en ryzen 3600 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Fikk meldling om DNB supertilbud på power, 20% rabatt på alle varer. Sjekket nett og der var allerede de fleste hardware komponentene "tom på lager". Fra DNBs side står det at man kan bestille varene i butikk og betale dem der og da for å få rabatten. Har noen erfaringer med dette? Hadde vært stas å spare 500kroner på en ryzen 3600 Hvor lenge gidder du å vente? Kan godt hende du må vente 2 måneder før du får den. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Har ventet en uke og jeg har ventet over 2 mnd, så det varierer jo fra produkt til produkt Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Har ventet en uke og jeg har ventet over 2 mnd, så det varierer jo fra produkt til produkt Snakka med power kundeservice 2 ganger angående rtx 2070 windforce de hadde til 4800,-. Det kunne bestilles i butikk og med ventetid leveres. Møtte opp etter jobb idag, og da kunne det ikke bestilles likevell. Det var både en skuffelse og waste of time.. Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 husker når jeg fikk ny laptop , dell inspiron 5160 3.06Ghz singel core tror den kosta 1o.ooo med oppgradert grafikk kort , det var før widescreen 15" det var toppen den gang , https://www.ebay.com/itm/DELL-INSPIRON-5160-LAPTOP-NOTEBOOK-/182910679542 skal kjøpe en computer byggesett stasjonær,, men det blir kloss på kloss med komponenter når en får råd Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/index.html Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Snakka med power kundeservice 2 ganger angående rtx 2070 windforce de hadde til 4800,-. Det kunne bestilles i butikk og med ventetid leveres. Møtte opp etter jobb idag, og da kunne det ikke bestilles likevell. Det var både en skuffelse og waste of time.. Må finne riktig fyr, jeg var på support først, de fikk det ikke til, da den ikke var tilgjengelig på hovedlager, pratet med en selger istedet, han fikk det til uten problem. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Kjøpte The Alchemist, med Fractal Design S og Noctua NH-D15 av endringer. Kjøpte en lignende PC i fjor med forrige Ryzen og Vega 64. Gikk relativt problemfritt da bortsett fra standard noob-surr med IO shield osv. Bygger ikke PC så ofte. Gikk enkelt å flashe BIOS for nye Ryzen, men SSD ble ikke funnet i BIOS eller windows installer. Har forsøkt det meste av råd fra google, men ingenting hjelper. Ser enkelte andre har fått samme feil. Jeg mistenker det er BIOS-bugs. Tenkte om jeg skulle kjøpe Samsung istedenfor Adata, men samtidig orker jeg ikke bytte enda en gang om det er M2-porten sin skyld. Kjøper derfor en SATA SSD isteden. Det var også mye bråk fra EVGA-viften i PSUen uten at det høres ut som noe er galt med den. PCen er stillegående ellers. Googlet, og ser at det er mye viftestøy ved denne PSUen bl.a grunnet viftekurven. Det går visst an å skru ut porten og sette den på hovedkortet for PWM-justering, men jeg er ferdig med å knote for denne gang. Blir heller en RM750x fra Corsair. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Kjøpte The Alchemist, med Fractal Design S og Noctua NH-D15 av endringer. Kjøpte en lignende PC i fjor med forrige Ryzen og Vega 64. Gikk relativt problemfritt da bortsett fra standard noob-surr med IO shield osv. Bygger ikke PC så ofte. Gikk enkelt å flashe BIOS for nye Ryzen, men SSD ble ikke funnet i BIOS eller windows installer. Har forsøkt det meste av råd fra google, men ingenting hjelper. Ser enkelte andre har fått samme feil. Jeg mistenker det er BIOS-bugs. Tenkte om jeg skulle kjøpe Samsung istedenfor Adata, men samtidig orker jeg ikke bytte enda en gang om det er M2-porten sin skyld. Kjøper derfor en SATA SSD isteden. Det var også mye bråk fra EVGA-viften i PSUen uten at det høres ut som noe er galt med den. PCen er stillegående ellers. Googlet, og ser at det er mye viftestøy ved denne PSUen bl.a grunnet viftekurven. Det går visst an å skru ut porten og sette den på hovedkortet for PWM-justering, men jeg er ferdig med å knote for denne gang. Blir heller en RM750x fra Corsair. Jeg måtte faktisk fjerne harddisken fra M.2 og bruke en vanlig SSD med kabler for å få installert OS. Hovedkortet var MSI. Vurderer å prøve et annet fra Gigabyte, da mATX uansett er litt trangt. Endret 18. august 2019 av Windoge Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Er det noen modeller man med sikkerhet vet blir å fungere med 3000 serien ut av boksen? Foruten om MSI sine HK med flash knapp er det ganske vanskelig å finne noen man vet vil fungere. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 X570, jeg kjøpte ikke denne fordi jeg har lest at disse hovedkortene har en vifte som kan støye. Ville helst ha det så stille som mulig på filmrommet. Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Er det noen modeller man med sikkerhet vet blir å fungere med 3000 serien ut av boksen? Foruten om MSI sine HK med flash knapp er det ganske vanskelig å finne noen man vet vil fungere. Kjøpte et MSI tomahawk max fra proshop, funket ypperlig. Lenke til kommentar
Maek Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Noen tanker om dette tilbudet fra Komplett: https://www.komplett.no/product/1110024/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-a30 Hvordan stiller denne pakken seg mot Black Refinery? Budsjettet mitt er på ca. 10 000 kroner, men kan gå opp til 11 600 kroner dersom BR er bedre enn tilbudet fra Komplett. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Noen tanker om dette tilbudet fra Komplett: https://www.komplett.no/product/1110024/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-a30 Hvordan stiller denne pakken seg mot Black Refinery? Budsjettet mitt er på ca. 10 000 kroner, men kan gå opp til 11 600 kroner dersom BR er bedre enn tilbudet fra Komplett. Hovedkortet støtter ikke Ryzen 3000-serien, og prosessor og skjermkort er en del svakere, den har også bare 8GB RAM og 250GB lagring. Hvis du kutte ned på budsjettet for Black Refinery kan du spare en del ved å gå ned til et GTX 1660 Endret 20. august 2019 av N o r e n g 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå