Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Null problem dersom en antar at alle som bygger har kunnskap til det, og en PC tilgjengelig for å laste ned og overføre data fra. :) Jeg er fullt klar over at det er mulig, men det har vært et tema for flere år siden, at en ikke ønsker å måtte flashe BIOS for å få byggene i denne tråden til å fungere.  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ligger månedens tilbud på Komplett an i forhold til f.eks. The Alchemist og eventuelle Ryzen builds som vil bli tilgjengelige nå, er den et godt tilbud nå som prisen er satt ned med 4000,-? Har alltid bygget PCene mine, men nå som jeg er eldre så er det behagelig å få den ferdig bygget med 3 års garanti kjenner jeg :)

https://www.komplett.no/product/11478/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i170?offerId=KOMPLETT-310-11478

Lenke til kommentar

Hvordan ligger månedens tilbud på Komplett an i forhold til f.eks. The Alchemist og eventuelle Ryzen builds som vil bli tilgjengelige nå, er den et godt tilbud nå som prisen er satt ned med 4000,-? Har alltid bygget PCene mine, men nå som jeg er eldre så er det behagelig å få den ferdig bygget med 3 års garanti kjenner jeg :)

https://www.komplett.no/product/11478/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i170?offerId=KOMPLETT-310-11478

Man kan bygga lik AMD 3600(x) system til ca.13K ;)

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir det en oppdatering med AMD CPUer her ? Tenker på The Corporal, ser for meg det kommer en 3600(X) i det bygget?

Det er vel først og fremst Black Refinery som er den mest åpenbare utbyttet? Husk at hovedkortet må støtte 3000-serien eller ha flashback-støtte for å kunne brukes.

The Alchemist trenger også en oppdatering nå som 2070 Super leverer bortimot samme ytelse for 1000 kr mindre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fordi prosessoren offisielt ikke støtter mer enn 2666Mhz minne. Det har med garanti å gjøre.

Det stemmer ikke helt. Offisiell hastighet for ryzen 2000-serien er faktisk 2933. Valget handler nok heller om at 2666-minne som regel er billigere enn raskere minne. Offisielt er bare 2133 standard godkjent hastighet (Jedec), alt over det er teknisk sett overklokking.
Lenke til kommentar

Skal prøve å gå gjort i helgen. Både oppdatering av datatråd og TV tråd. Litt travelt nå frem mot ferie. :)

msi b450 gaming plus har flash med usb uten bios og ser ut til å fungere fint hos flere, om du legger ved oppskrift kan det evt inngå i anbefalingen. Tomahawk sliter flere med.
Lenke til kommentar

Null problem dersom en antar at alle som bygger har kunnskap til det, og en PC tilgjengelig for å laste ned og overføre data fra. :) Jeg er fullt klar over at det er mulig, men det har vært et tema for flere år siden, at en ikke ønsker å måtte flashe BIOS for å få byggene i denne tråden til å fungere.  :wee:

Mulig det har endret seg? Det er jo en tråd for folk som tross alt skal sette sammen en PC selv, og jeg tenker de fleste ville satt pris på å få alternativet i hvert fall. Og også om det hadde vært det anbefalte kortet med et stort "NB: Du må oppdater BIOS og en link til en guide, så er folk i hvert fall advart. Jeg visste f.eks. ikke at det var hovedkort utenfor servermarkedet der man kan oppdatere BIOS uten CPU. Veldig greit å gjøre det, heller enn å betale mer enn nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da aldeles så meget denne tråden har ikke blitt oppdatert for å befölge amd:s nye release nyeste ryzen serien. Befenger meg att det går såpass tregt her i min mening.

Betaler du trådstarter godt, så blir det nok fart i sakene ;)

Han er en vanlig bruker akkurat som deg, eller en bruker ikke som deg :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...