Cowboystrekk Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Om du skal droppe overklokking så kan du f.eks kjøpe et Asus A320M K-hovedkort og gå for 1600X Det du sparer på HK kan du bruke på vifte til 1600X 1 Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Tusen takk for flotte innspill!Det virker som om nettbutikkene har slitt med lagerbeholdningen etter Black Friday i tillegg til nye cpu'er fra Intel. Det har vært vanskelig å finne alt jeg skal ha på lager, så jeg har måttet avvike litt på bestillingen.Endte opp med:Fractal Design CAMD Ryzen 1600X MSI GTX 1080 Gaming X Samsung 960 Evo 500GB m.2 EVGA Supernova G2 750w MSI B350 PC MateCorsair Vengeance LPX 2666mhz 16GBWD Black 1TB Acer 27" XB271HUA Vifter i Corsairs ML-serie for å kjøle alt.Håper jeg blir like fornøyd med denne som med forrige. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Tusen takk for flotte innspill! Det virker som om nettbutikkene har slitt med lagerbeholdningen etter Black Friday i tillegg til nye cpu'er fra Intel. Det har vært vanskelig å finne alt jeg skal ha på lager, så jeg har måttet avvike litt på bestillingen. Endte opp med: Fractal Design C AMD Ryzen 1600X MSI GTX 1080 Gaming X Samsung 960 Evo 500GB m.2 EVGA Supernova G2 750w MSI B350 PC Mate Corsair Vengeance LPX 2666mhz 16GB WD Black 1TB Acer 27" XB271HUA Vifter i Corsairs ML-serie for å kjøle alt. Håper jeg blir like fornøyd med denne som med forrige. Syntes oppsettet ditt ser veldig bra ut. Det eneste jeg ville endret på om øknomien tillater det er å gå for 3200MHz CL14 RAM som f.eks. Flare X eller G.Skill Trident Z. Ryzen skalerer veldig bra med kjapper RAM, og disse 3200MHz CL14 brikkene er Samsunb Single B-Die som sies å være minst problematisk med Ryzen. Bestilte meg selv Team Group Pro Dark 3200Mhz CL14 RAM fra Newegg på Black Friday. Gleder meg til bytte ut Corsair Vengenace 3200Mhz CL16 som har vært veldig problematisk for meg hittil. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Sykt hvor dyr rammen har blitt. Du får et brukanes skjermkort til prisen av 2x8 g.skill... Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Syntes oppsettet ditt ser veldig bra ut. Det eneste jeg ville endret på om øknomien tillater det er å gå for 3200MHz CL14 RAM som f.eks. Flare X eller G.Skill Trident Z. Ryzen skalerer veldig bra med kjapper RAM, og disse 3200MHz CL14 brikkene er Samsunb Single B-Die som sies å være minst problematisk med Ryzen. Bestilte meg selv Team Group Pro Dark 3200Mhz CL14 RAM fra Newegg på Black Friday. Gleder meg til bytte ut Corsair Vengenace 3200Mhz CL16 som har vært veldig problematisk for meg hittil. Så bra! Jeg var litt i tvil om jeg skulle gå for 4k skjerm, men leveringstiden ble avgjørende denne gangen. RAM kan jeg bytte senere om jeg ser behovet, fant G.skill Trident Z i nettbutikken, men ikke på lager selvsagt. Ser ordren er til plukk nå, så hvis ikke Postnord driter seg ut igjen, er det muligheter for at det blir bygging neste uke en gang. Lenke til kommentar
ParkogPils Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Hei Jeg tenker å bygge en PC i julen. Den skal primært brukes til dataanalyse av typen machine learning (kaggle og i akademiske sammenhenger), litt programmering i r og python og ellers være rask til skolearbeid. Noe spilling forekommer nok også, men det er ikke viktig med noe voldsomt god grafikk. Jeg kan bruke rundt 10-12 tusen på maskinen, og lurte på om noen på dette forumet kunne hjulpet meg med å finne noen gode deler. Jeg har forstått det dithen at jeg burde ha en del RAM. (Deep Learning er ikke spesielt viktig for meg, så tror ikke GPU er så viktig). Uansett, god jul til alle sammen! Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Heisan, etter å ha bygget en pc i 2011 og oppgradert komponenter underveis, har tiden kommet for å bygge på nytt. Har satt opp en foreløpig handleliste som jeg håper noen kan komme med innspill på (passer alt sammen, og har jeg glemt noe). Håper noen med peiling på dette kan komme med innspill:) Her er foreløpig handleliste: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC (ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING) + AC: O + Destiny 2 Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 (CMD16GX4M2B3200C14) EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA G3 750W Gold Rated Fractal Design Define R5 - Black Pearl (Ej PSU) Intel Core i7-8700K - 12 trådar / 3.7GHz (4.7Ghz Turbo) / 12MB / Socket 1151 MSI Z370 PC PRO - ATX / Z370 Samsung SSD 960 EVO 250GB (MZ-V6E250BW) Seagate Intern Hårddisk Barracuda 2TB (64MB / 7200RPM) (ST2000DM006 BeQquiet! Pure Rock CPU Kylare Edit 1: la til kjølerEdit 2: takk Agentspoon, og alle andre som bidrar i tråden:) Endret 8. desember 2017 av SubstansPrime Lenke til kommentar
technicality Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Ehm... Feil tråd. Det er en egen dedikert tråd for slikt,tror du har mer hell der, og denne tråden holdes ryddigere i samme slengen Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Ehm... Feil tråd. Det er en egen dedikert tråd for slikt,tror du har mer hell der, og denne tråden holdes ryddigere i samme slengen Ser at det kan være feil tråd, men jeg har tatt utgangspunkt i Capital Offense og oppgradert noen av komponentene i oppsettet fra Agentspoon. Derfor postet jeg her. Men hvis dere mener at dette er feil sted og poste flytter jeg gjerne spørsmålet til den dedikerte tråden:) Lenke til kommentar
technicality Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Ehm... Feil tråd. Det er en egen dedikert tråd for slikt,tror du har mer hell der, og denne tråden holdes ryddigere i samme slengenSer at det kan være feil tråd, men jeg har tatt utgangspunkt i Capital Offense og oppgradert noen av komponentene i oppsettet fra Agentspoon. Derfor postet jeg her. Men hvis dere mener at dette er feil sted og poste flytter jeg gjerne spørsmålet til den dedikerte tråden:) Erru gæren, for all del bli, bare tenkte du ville ha mer hell der enn her. Finner vi nok snart ut vettu, veldig god gjeng her inne så det dukker nok opp noen kloke ord 1 Lenke til kommentar
gingoz Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Hei trådstarter! Dette er min første post noensinne på et forum, så jeg beklager for måten jeg henvender meg på.. men, kunne du forklart meg om dette er et dårligere eller bedre kjøp enn en av dine selvkomponerte pcer? https://www.komplett.no/product/11163/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-144hz-edition# Ja, jeg mangler skjerm også... Hvis du gidder så hadde jeg blitt veldig glad om du kunne konfigurere en enda bedre pc med alt av innmat + 144hz skjerm til lavere pris( ), via komplett (eller en annen side) ! Endret 9. desember 2017 av aklla Fjernet enormt sitat. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Det er en dårligere PC enn Black Refinery, men til gjengjeld også noe rimeligere totalt. Spesielt når du tar hensyn til pris for operativsystem. Jeg synes imidlertid at kvaliteten på skjerm, 8GB minne, fjorårets Intel-prosessor som er låst, og andre kjernekomponenter som kabinett og strømforsyning er ganske dårlige valg i den pakken. Det kommer også litt an på hvilke spill du ønsker å spille med 144 Hz skjerm. For en del av de mest krevende, der du vil ta nytte av 144 Hz / FPS, ville jeg anbefalt The Alchemist, og så valgt skjermen som er lagt til som anbefaling under Black Refinery. Det koster litt mer, men utgangspunktet til Komplett her er at de har kuttet hjørner nesten overalt for å få ting billigst mulig. Det er det jeg misliker med akkurat det bygget der. Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Kan underskrive på at det er en god gjeng her i tråden. Som alle kan se, skriver jeg ikke flust med innlegg, men jeg leser denne tråden hver eneste dag og lærer utrolig mye nytt. Håper derfor en av de kloke hodene kan hjelpe meg med oppsettet? Lenke til kommentar
gingoz Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Det er en dårligere PC enn Black Refinery, men til gjengjeld også noe rimeligere totalt. Spesielt når du tar hensyn til pris for operativsystem. Jeg synes imidlertid at kvaliteten på skjerm, 8GB minne, fjorårets Intel-prosessor som er låst, og andre kjernekomponenter som kabinett og strømforsyning er ganske dårlige valg i den pakken. Det kommer også litt an på hvilke spill du ønsker å spille med 144 Hz skjerm. For en del av de mest krevende, der du vil ta nytte av 144 Hz / FPS, ville jeg anbefalt The Alchemist, og så valgt skjermen som er lagt til som anbefaling under Black Refinery. Det koster litt mer, men utgangspunktet til Komplett her er at de har kuttet hjørner nesten overalt for å få ting billigst mulig. Det er det jeg misliker med akkurat det bygget der. Tusen takk for tilbakemelding! Jeg foretrekker absolutt Counter-Strike: GO, men det går også i PUBG og League of Legends og plutselig tar jeg meg noen timer med litt mer heavy spill. Nå spiller jeg på en MacBook Pro Retina fra 2012, med ustabile 60fps som naturligvis går utover KDAratioen.. den er jo kun 15", men man vender seg jo til det meste her i verden. Ser at 27 "Acer Predator har 4ms responstid, er det ikke bedre med 1ms som Black Refinery sin anbefalte skjerm har? Forøvrig har jeg aldri bygd en pc som kommer med alle delene urørt i innpakningen sin før, er det vanskelig? Anser meg selv som teknisk anlagt, men det er forskjell på "avanserte" IKEA byggesett, techno-lego og en datamaskin.. følger det med bruksanvisning og verktøy? Føler meg ganske sulten på innkjøp kjenner jeg.. Hvilken side bestiller jeg fra? Vurderer delbetaling for å kunne unne meg litt julegodt før det er 2018, men det er vel vanskelig å oppdrive et sted med lav rente antar jeg? Vennlig hilsen! Endret 9. desember 2017 av heatr0n Lenke til kommentar
ParkogPils Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Hei Jeg har nå satt sammen en PC (første gang). Her er en link med oversikt over alle komponentene jeg har valgt: https://pcpartpicker.com/list/qQMhRG Jeg synes de buildene som ligger først i tråden ser veldig gode ut, men så har jeg et litt annet fokus enn hva som er beskrevet som deres sterke sider. Jeg ønsker nemlig å hovedsaklig kjøre dataanalyse på PCen. Altså at den er rask til å behandle store mengder data og maskinlæring (type kaggle-konkurranser og kjøring av regresjoner i R/python). I tillegg så gamer jeg litt; men ikke så altfor mye. Gaming er sekundært. Jeg har valgt en dyr prosessor og et dyrt minnekort, fordi jeg har lest at de er det som gjør at en pc er rask. Litt usikker på om det stemmer, og om jeg har gjort smarte valg. Setter stor pris på om noen kunne sjekket builden min (se link) og gitt tilbakemelding om den er lur å kjøpe! Lenke til kommentar
ParkogPils Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Jeg tror kanskje det lønner seg å bytte ut grafikkortet. Vil GeForce GTX 1050 Ti OC 4gb være smartere? Kan jeg da kjøre spill på høy kvalitet eller må jeg gjøre flere endringer i samme slengen? Synes dere oppsettet virker "effektivt" eller er det noen av delene som ikke brukes optimalt? + Er det bra med 6 kjerner? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Jeg tror kanskje det lønner seg å bytte ut grafikkortet. Vil GeForce GTX 1050 Ti OC 4gb være smartere? Kan jeg da kjøre spill på høy kvalitet eller må jeg gjøre flere endringer i samme slengen? Synes dere oppsettet virker "effektivt" eller er det noen av delene som ikke brukes optimalt? + Er det bra med 6 kjerner? GTX 1050 er er veldig dårlig grafikkort i forhold til resten på den PCen, så det kommer helt an på hva du skal spille. Skjermkortet kjører en del E-sport titler helt greit. Til alt annet bør GTX 1060 være et minimum. Endret 10. desember 2017 av Windoge Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Jeg tror kanskje det lønner seg å bytte ut grafikkortet. Vil GeForce GTX 1050 Ti OC 4gb være smartere? Kan jeg da kjøre spill på høy kvalitet eller må jeg gjøre flere endringer i samme slengen? Synes dere oppsettet virker "effektivt" eller er det noen av delene som ikke brukes optimalt? + Er det bra med 6 kjerner? GTX 1060 3GB/ RX 570/ RX 580 vil være bedre, de er et bra valg for 1920x1080 skjerm. Prosessor med 6 kjerner er bedre enn 4 i program som utnytter mer enn 4 tråder. Intel har prosessorer med høyere ytelse på 1-6 tråder enn det AMD har. Endret 10. desember 2017 av Svein M Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 1060 3gb er MYE bedre enn 1050ti. Prisen er ikke så ulikheller. Evt vurder RX570 som er ca like raskt som 1060 3gb, men har mulighet for rimelige freesync-skjermer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Buy cheap, buy twice. Derfor er 1060 det beste valget. "burde ha kjøpt på Black Friday" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå