Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant nok, 8400 er sikkert super i spill for eksempel. Jeg har ikke lest noen tester av i5 8400 eller sett noen sammenligninger mellom 8400 og R5 1600. Jeg ville bare poengtere ett par elementære forskjeller mellom de 2 prosessorene.

 

Edit: Svar til Nizzen.

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

 

Sant nok, 8400 er sikkert super i spill for eksempel. Jeg har ikke lest noen tester av i5 8400 eller sett noen sammenligninger mellom 8400 og R5 1600. Jeg ville bare poengtere ett par elementære forskjeller mellom de 2 prosessorene.

 

Edit: Svar til Nizzen.

youtube har flere ute :)

 

 

Jeg vet de elementærre forskjellene fordi jeg eier 1800x,1950x,6850k,6900k,7900x og 7980xe akkurat nå. Så har litt sammenlikningsgrunnlag selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte hovedkort (MSI B350) og prossessor (Ryzen 7) og ram som er anbefalt i tråden, men sliter å boote (pc'en bare restarter) når jeg kjører ram'en på 3200MHz. Det fungerer hvis jeg har den på auto og da kjører den på 2133MHz.

 

Prøvde å oppdatere BIOS'en til nyeste versjon uten hell.

Har ikke peiling på hvorfor et B350 hovedkort blir anbefalt for Ryzen 7.

Men uansett. Det burde være 2 XMP profiler i BIOS. Prøv den for 3200 MHz. Om det ikke virker, sett frekvensen på 3066, 2933 eller 2800 MHz og prøv igjen. Evt bruk den trege XMP profilen

Lenke til kommentar

Minnekontrolleren til plattformen og produsenten av hovedkortet som styrer det der.. og selvsagt valg av brikker og hvor flink man er til å klokke. Regner også med du har oppdatert bios. Alle som kjøper ryzen må oppgradere med en gang som et ledd i installasjon av Windows .. fin huskeregel.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Minnekontrolleren til plattformen og produsenten av hovedkortet som styrer det der.. og selvsagt valg av brikker og hvor flink man er til å klokke. Regner også med du har oppdatert bios. Alle som kjøper ryzen må oppgradere med en gang som et ledd i installasjon av Windows .. fin huskeregel.

 

Kom forresten på at det ikke var MSI, men ASUS B350, men begge kortene skal støtte 3200MHz ram ut fra spesifikasjonene. Asus sitt var et par hundrelapper billigere og mATX. Bios'en er oppdatert til siste versjon ja.

Endret av krabbemat
Lenke til kommentar

 

Minnekontrolleren til plattformen og produsenten av hovedkortet som styrer det der.. og selvsagt valg av brikker og hvor flink man er til å klokke. Regner også med du har oppdatert bios. Alle som kjøper ryzen må oppgradere med en gang som et ledd i installasjon av Windows .. fin huskeregel.

Kom forresten på at det ikke var MSI, men ASUS B350, men begge kortene skal støtte 3200MHz ram ut fra spesifikasjonene. Asus sitt var et par hundrelapper billigere og mATX. Bios'en er oppdatert til siste versjon ja.
3200mhz cl14 ram ja, ikkje sikkert med billig dualrank hynx minne ;)

 

Sett 1.4v på dram

Set soc voltage ett hakk opp.

 

Ofte er det alt som skal til.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Minnekontrolleren til plattformen og produsenten av hovedkortet som styrer det der.. og selvsagt valg av brikker og hvor flink man er til å klokke. Regner også med du har oppdatert bios. Alle som kjøper ryzen må oppgradere med en gang som et ledd i installasjon av Windows .. fin huskeregel.

 

Kom forresten på at det ikke var MSI, men ASUS B350, men begge kortene skal støtte 3200MHz ram ut fra spesifikasjonene. Asus sitt var et par hundrelapper billigere og mATX. Bios'en er oppdatert til siste versjon ja.

 

Er det Asus Prime B350-Plus det er snakk om her eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...