Knutgrus Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 35 og et halvt. Nei, da er det ikke sikkert at prioriteringene dine endres om 5 år Men det kan hende at et 1080 holder seg tålelig greit. Umulig å si dog Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Denne siden viser om minnebrikker er testet på ryzen hovedkort og med hvilken hastighet. https://rymem.vraith.com/ Edit. Handlelisten i prisjakt.no har et annet ram sett enn i oversikten for capital offensiv, Endret 4. oktober 2017 av mer-hw Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2017 Begge innspill fikset! Takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Beklager litt mangel på oppdateringer her nå. Har eksamen på tirsdag, og skal ta en kikk etter det. Men uansett ikke noe særlig nytt før vi får 8. generasjon Intel på banen. I andre nyheter, Damn Huawei! Hva er dette? Tror jeg skal holde ut til P11. Blir det 8700K i det nye anbefalte bygget tror du? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2017 Nye Mate Pro. Og tja, aner for å være ærlig ikke. Kommer an på pris og ytelse. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 35 og et halvt. Nei, da er det ikke sikkert at prioriteringene dine endres om 5 år Men det kan hende at et 1080 holder seg tålelig greit. Umulig å si dog Har ikke tid lenger til å lese om hardware og sette meg inn i trender og sammenligninger som jeg hadde før så jeg har falt av lasset litt. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Vurderer Capital Offense. Listen på prisjakt viser ikke kjøler, men denne posten viser at det er en "be quiet! pure rock" - kan du fortelle meg hvilken jeg bør gå for? Endret 5. oktober 2017 av Frodo124 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Ser ut som i5-8400 kan passe ị et budsjettbygg. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Endte med at jeg handlet en Ryzen 7, det var kanskje litt korttenkt mtp de nye intel-prosessorene? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Ja kanskje litt. Blir du misfornøyd? Neppe Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2017 Ser ut som i5-8400 kan passe ị et budsjettbygg. Intel har iallfall gjort det vanskelig. De legger seg ganske midt i AMD sitt terreng her med ytelse for pengene. AMD Ryzen 5 1600 overklokket, vil nok dra i fra i de applikasjonene som virkelig utnytter seg av alle ressurser tilgjengelig i prosessoren. Samtidig er det en ikke ubetydelig andel spill som drar nytte av enkjerne-ytelsen til Intel. Det ene en må ta hensyn til er overklokking. Her viser AMD at de etter overklokk, fortsatt er et hestehode foran Intel og vel så det i CPU-ytelse. Det andre er oppløsning i spill. Her er forskjellen i 1080p spill ganske merkbar, mens 1440p og opp er den svært lite betydningsfull. Jeg tror faktisk jeg lener mot Intel i denne sammenheng. Så når det blir større tilgjengelighet, kommer nok Intel Core i5 8400 til å ta over i Black Refinery og The Alchemist. For Capital Offense, vurderer jeg nå sterkt om Core i5 8600K skal ta tronen her. i7 8700k gir ekstremt god ytelse, men prisen er også veldig høy. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Ser dette greit ut? Skjermkortet er GTX 1060 6 GB. https://imgur.com/a/t2LlY Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 AMD er omtrent like langt bak til spill nå som i 1997. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 AMD er omtrent like langt bak til spill nå som i 1997. Uffda.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 AMD er omtrent like langt bak til spill nå som i 1997. Uffda.. Eh.. Det er enkelte på dette forumet man ikke skal bry seg for mye med hva sier.. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Jeg poengterer bare at AMD når det gjelder prosessorer, fra et spillmessig synspunkt ligger like langt bak som for 20 år siden. Endret 9. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Når man leser testen som skjermdumpene er tatt fra så ligger Ryzen greit an. Noen prosent bak i 1080p pga høyere ipc på intel siden spill stort sett ikke klarer å utnytte alle trådene men på 1440p så er det jo så godt som likt. https://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i5_8400/18.html Med veldig dårlig tilgjengelighet på gen 8 prosessorene og ingen andre hovedkort enn z390 så blir fort intelalternativene endel dyrere enn amd. Jeg tror man skal se an prisene litt fremover for. Skal ikke se bort i fra at amd går litt ned også når de har reel konkurranse på pris vs ytelse. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Det stemmer ikke at Z370 nødvendigvis er så mye dyrere enn hovedkortene valgt til AMD nå. De ligger omtrent 200 kroner dyrere. Imidlertid når Intel får lansert sine andre plattformer, antar jeg at de tvert imot vil ligge lavere. Hovedproblemet per nå er at kun Elkjøp har begrenset opplag tilgjengelig. Da gir det ikke mening å anbefale produktet, hvis folk flest må vente en halv måned, om ikke mer, før de kan bestille. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Tror du bør vente med å anbefale innstegsmodell til lavbudsjettsalternativet er på plass. H110i funka bra for f.eks G4560. Det vil nok fungere helt greit med i5 8400 siden overklokk uansett er umulig samt at de færreste har SLI-behov. Med en prislapp ned mot 600 for de rimeligste variantene kan det være en god deal Selv bedre enn Ryzen 1600 siden man bør medregne kjappere og dyrere minne. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Intel® Core™ i3-8350K Processor 4/4, 8M Cache, 4.00 GHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå