Khalifen Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Baserte meg på 'The Corporal' for en mini-ITX-maskin. Måtte gå vekk fra SSD på PCI-E, og bytte hovedkort. Tenkte også at modulær PSU er greit i et så lite kabinett som det jeg valgte. https://www.prisguide.no/liste/165799 Virker det streit? Har ikke fulgt med noe særlig i det siste, så er ikke videre oppdatert. Er det veldig anbefalt å gå for RX580 fremfor et betydelig billigere 1050 TI? Det er ganske likt mitt oppsett, som blir diskutert herfra og nedover. Samme PSU og CPU, men forrige utgave av grafikkkortet (RX 480) og Core 500 kabinett, som er nesten akkurat samme størrelse. Basert på den feedbacken og min opplevelse av lydnivået vil jeg definitivt anbefale å erstatte stock CPU-kjøleren. Takk for tilbakemelding. Tidligere erfaringer med stock CPU-kjølere har vært litt delt, og litt hit-or-miss, men den siste jeg hadde fra Intel var jeg fornøyd med. Sjekket litt rundt, og ser de har basically samme modell som den jeg hadde for noen år siden. Ser at enkelte anbefaler 'tower coolers' til kabinettet, så skal sjekke litt rundt på det. Litt urolig for å bygge i et så lite kabinett som Noden er, men den skal hverken overklokkes eller settes under særlig load (utenom enkelte spill, og da bruker jeg headset). Jeg har heller ingen mekanisk disk, så der vil en betydelig lydkilde forsvinne. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Dette var mitt første forsøk, men syntes likevel det gikk overraskende fint mtp plass. Fikk stuet unna alt av kabler selv uten å fjerne en overflødig 5,25-bracket. Det jeg gikk på av problemer var selvforskyldt, som at jeg ikke gjorde ferdig flere av koblingene på hovedkortet før jeg monterte det i kabinettet. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 3 år siden du startet detteTror jeg har laget tre, kanskje fire tilsvarende tråder i min tid her på forumet. Før brukte jeg å starte ny tråd, i det jeg tok et par måneders pause. Jeg startet faktisk med dette konseptet i august 2008, snart 9 år siden. Tidene, eller rettere sagt prisene, endrer seg. "10 tønner" ansett som ekstremt. PC med skjermkort til under 5 000 ? Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Har ikke fulgt med noe særlig i det siste, så er ikke videre oppdatert. Er det veldig anbefalt å gå for RX580 fremfor et betydelig billigere 1050 TI? Alt avhenger av hva du skal bruke kortet til. Det er et solid hopp i ytelse fra 1050 TI til 580. Skal du kjøre tyngre spill med høye innstillinger, evt være klar for nye, krevende spill, må du ha 580. Jeg ville ikke kjøpt svakere enn 580/1060 om du spiller Battlefield eller Witcher 3. Spiller du hovedsakelig spill som League of Legends, WoW, Overwatch eller WoT, funker 1050 TI fint Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 3 år siden du startet detteTror jeg har laget tre, kanskje fire tilsvarende tråder i min tid her på forumet. Før brukte jeg å starte ny tråd, i det jeg tok et par måneders pause. Jeg startet faktisk med dette konseptet i august 2008, snart 9 år siden. Tidene, eller rettere sagt prisene, endrer seg. "10 tønner" ansett som ekstremt. PC med skjermkort til under 5 000 Hehe, det er sant! HD 4870X2 var jo et dual GPU-kort. Nesten det samme som GTX 1070 i SLi i dag. Sånn relativt sett. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Prisene er nesten uendret siden 2008. Lenke til kommentar
Nians Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hvordan vil "Corporal" (rimeligste PC pakken) gjøre det i CPU Heavy spill som for eksempel GTA IV, Playersunknow battlegrounds og lignende? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Gta IV er vel ingen problem. Playersunknown er vel ikke ferdig optimalisert enda, og vanskelig å si. Men alt kommer vel ned til oppløsning og dine krav til eyecandy Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Ny måned. Noen nye anbafalinger eller alt som før? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Oppdaterer som regel midt i eller mot slutten av måneden, med mindre det er nye produkter på markedet. Tror det skal være rimelig oppdatert / lite som bør endres. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Hvordan vil "Corporal" (rimeligste PC pakken) gjøre det i CPU Heavy spill som for eksempel GTA IV, Playersunknow battlegrounds og lignende? Du finner et par youtubesnutter med et lignende oppsett, bare søk på navnet på cpu og player unknown så dukker de opp. Ser ikke pent ut, men det går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19843 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 You still here? I might buy 2 of these PC's as I have 2 setups Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Venter på Mai-anbefalingen.. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2017 Kommer litt forsinket. Er allerede på vei til å kjøre meg hardt ned i grusen med eksamensøving, og er en smule tynnslitt nå. Kan ta det på flyplassen på vei hjem i slutten av neste uke! 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19843 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 I was thinking of buying The Corporal but I don't like AMD. Is it possible to replace the AMD graphics card with an Nvidia one, if so... which one? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 I was thinking of buying The Corporal but I don't like AMD. Is it possible to replace the AMD graphics card with an Nvidia one, if so... which one?Gtx 1060. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19843 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 This one? https://www.prisjakt.no/product.php?p=3793825 Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Kommer vi til å se en Ryzen 5 1600 på Black Refinery denne mnd? Mye har skjedd siden lanseringen, spesielt på minnehastighet som gjør at disse gjør det bra i tillegg til at prisen har gått noe ned. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Kommer vi til å se en Ryzen 5 1600 på Black Refinery denne mnd? Mye har skjedd siden lanseringen, spesielt på minnehastighet som gjør at disse gjør det bra i tillegg til at prisen har gått noe ned. Mye har skjedd, men Ryzen er ikkje friskemeldt enda mhp minne. Selv om jeg har et rimelig greitt Ryzenoppsett, så er det ikkje gitt at jeg anbefaler det til andre riktig enda. For å få skikkelig fart på Ryzen i dag, så må man kjøpe dyre minnebrikker, og man må bruke test betabios med en del rare feil Ryzen med 3600mhz minne gir mye fart for pengene. Bare syn at minnebrikkene koster minst like mye som cpuen Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 This one? https://www.prisjakt.no/product.php?p=3793825Correct. Or any third party edition. I'd recommend asus or msi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå