MariusJS Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Burde gå fint det, må evnt. bytte ut HKet med ett m-ITX kort, og evnt kjøpe en liten kjøler. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Tror jeg bare bruker denne for å få et svar på spørsmålet istedet for å lage en ny tråd.Jeg ser de fleste som anbefaler maskiner her inne som regel aldri anbefaler dyrere hovedkort som har masse fancy fnæs.Er dette rett og slett fordi alt du får med på de dyrere hovedkortene bare er ubrukelig gimmick? Veit mange av dem er svært overklokk vennlige, men er det virkelig så stor forskjell på budsjett, middels og dyrt hovedkort? Hva bør en se etter? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Det varierer etter behovet. Skal man ha "dugelig" lyd, WiFi, Thunderbolt osv, må man raskt ut med 3-4k. Har man ingen spesielle krav utover feks DP i forbindelse med integrert grafikk kommer man unna med ca 1k200. Endret 10. februar 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg ville først og fremst sett på mulighet for overklokking. Wifi er unødvendig hvis du har nettverkskort eller kabelavstand til router. Hvis ikke er det etter min mening like greit å betale litt ekstra for Wifi på hovedkontoret. Da får du gjerne bedre lyd og annet snacks med i pakken. Mulighet for SLI og annet er unødvendig med mindre du vet at du skal utnytte det. Jeg tipper 90% som "vil ha muligheten for SLI en gang i fremtiden" aldri får utnyttet det. Etter 2-3 år er det like greit å kjøpe et helt nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Tror jeg bare bruker denne for å få et svar på spørsmålet istedet for å lage en ny tråd. Jeg ser de fleste som anbefaler maskiner her inne som regel aldri anbefaler dyrere hovedkort som har masse fancy fnæs. Er dette rett og slett fordi alt du får med på de dyrere hovedkortene bare er ubrukelig gimmick? Veit mange av dem er svært overklokk vennlige, men er det virkelig så stor forskjell på budsjett, middels og dyrt hovedkort? Hva bør en se etter? Egentlig, ja. Med hovedkort bør en se etter funksjoner som en realistisk sett har bruk for. Kanskje med forbehold om å styre unna de aller, aller kjipeste. I hvert fall er det ingen indikator som sier at et hovedkort MÅ være knalldyrt for å være stabilt og klokke bra. Jeg velger ut i fra at hovedkortet har det en trenger av funksjonalitet i bygget, tester, og ikke minst svært viktig - brukeranmeldelser på at det ikke er "typiske" feil på en modell som går igjen hos mange brukere. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Jeg synes det er irriterende at det ofte følger med så mye dill hvis man skal ha et litt bedre utstyrt hovedkort. Vurderer et hovedkort med skikkelig hodetelefonforsterker denne gangen, i håp om at jeg skal klare meg uten ekstern dac, mye fordi jeg liker å ha minst mulig dill. Asus skryter av god lyd i sine nye. Asus ROG Strix Z270G Gaming er en kandidat, men "Aura Sync RGB LED lighting and 3D printable modules for ultimate customizability" for eksempel, irriterer meg... Endret 10. februar 2017 av fudun Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 LED og RGB er i vinden for tiden. Nå har det til og med kommet strømforsyninger med LEDlys.. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Mulig jeg er veldig sær, men jeg liker ikke vinduer på kabinetter eller unødig lys, enten de blinker eller ikke. Jeg er typen som teiper over leder som ikke kan disables. Kabinettet på pcn og forsåvidt annen maskinvare vil jeg helst verken se eller høre. 2 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Når man har spølt bort flere titals tusen på et maskineri med radiatorer, tanker, pumper, kjøleblokker, slanger, kabler i matchende farger og alt mulig annet rart skjønner jeg at det kan være fint å se på gjennom et vindu. Men horelys i hele fargespekteret blir litt for mye for min smak Endret 10. februar 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
fudun Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Jepp. Smaken er som baken. Jeg liker at den er minst mulig hårete. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 (endret) Hvor mye har slike hodetelefon forsterkere å si når en benytter optic kabel på headsettet? Jeg jeg har astro a50 (1gen) og benytter optisk til den boksen og trådløst videre der igjen.. Bør vell være like god om ikke bedre med optisk kabel da? (sikkert feil å spørre her, men men kommer under hovedkort som har slike lydforsterkere EDIT:https://www.komplett.no/product/912917/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-intel-i5-7600-ssd#God value pack eller blir dette ubrukelig? Endret 13. februar 2017 av MrMidget Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Som billig budsjettalternativ, hvordan ser denne ut? https://www.komplett.no/wishlists/1cd10059-261d-491e-921f-3a2b5e5dceb0 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Er det egentlig noen god grunn til å velge i3-6100 over G4560? Dobling av pris for 3-5% mer ytelse. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 Ikke nå lenger. Den har kommet med i februar-oppdateringen. Grunnen tidligere var at en bare kunne få H270-brikkesett, som kostet dobbelt så mye som H110 til i3-6100. Så det gikk cirka i null. Er nå valgt et B250-hovedkort, og dersom det kommer H110 med oppdatert BIOS til enda lavere pris med støtte for Kaby Lake, så blir dette neste utvalg. ^^ Enten det eller kanskje Ryzen kommer med noe sjokkprodukt. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Hype 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Ja, på tide å endre mye på førsteposten da? Lenke til kommentar
Gisle-B Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Har sett litt på forskjellige løsninger til ny budsjett gaming pc. Jeg tror jeg kommer til den konklusjonen at jeg vil ha den billigst mulig da jeg tror den holder for mitt bruk, så jeg peiler meg inn på februar utgaven av "the corporal" med pentium prosessoren. Nå har det seg slik at jeg har en 2år gammel CX 430 power supply liggende her. Lurer på om denne kan brukes i staden for den oppsatte da det er samme effekt? Ellers lurer jeg på om jeg trenger noen ekstra overgang til den mtp RX 480, ser noen skriver dette på forumer. Når jeg ser på kabelen som går til skjermkortet er det en 6 pin + 2 pin som henger i lag. Fungerer den eller skal det være en 8 pin ? Endret 23. februar 2017 av Gisle-B Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Når jeg ser på kabelen som går til skjermkortet er det en 6 pin + 2 pin som henger i lag. Fungerer den eller skal det være en 8 pin ? Ja Både 6 og 8 pin. Lenke til kommentar
Gisle-B Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Men PSU'en CX430 er i utgangspunktet ok for the corporal om jeg ikke tuller med OC osv ? Endret 24. februar 2017 av Gisle-B Lenke til kommentar
backwheelmania2 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Blir ikke Pentium litt for dårlig om jeg også skal kunne gjøre litt skolearbeid? Bør jeg da heller legge inn litt mer penger og kjøpe en i3 7100 eller i3 6100? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå