MariusJS Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Det jeg mener er at det ser ut som den er så most inntil toppen at det ikke er plass til strømkablene 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Ah, skjermkortet til MSI? Vel, enten er det en stor designfeil, eller så er det en løsning. Noen som har lyst å sponse 10-15k slik at dette bygget kan bli en realitet? Haha. Endret 25. mai 2014 av Agentspoon Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Ah, skjermkortet til MSI? Vel, enten er det en stor designfeil, eller så er det en løsning. Noen som har lyst å sponse 10-15k slik at dette bygget kan bli en realitet? Haha. OKAY: D 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Ah, skjermkortet til MSI? Vel, enten er det en stor designfeil, eller så er det en løsning. Noen som har lyst å sponse 10-15k slik at dette bygget kan bli en realitet? Haha. Det jeg mente er Du skal jo ha en kabel i toppen av GPUen, hvordan skal du dytte den inn der? Dvs. du må lage kabinettet litt høyere Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Nå skjønner jeg hva du mener! Joda, kabinettet tar ikke høyde for veggene, da det selvsagt krever litt å vite nøyaktig hvor mye plass en trenger ekstra til kabling og slikt. Det er bare de interne målene. Det jeg reagerte på var imidlertid at strøminngangen på MSI sitt skjermkort faktisk er samme vei som du putter kortet inn mot hovedkortet? Endret 25. mai 2014 av Agentspoon Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Tror du tenkte at Crossfire pluggene var PCIe delen :3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Nå skjønner jeg hva du mener! Joda, kabinettet tar ikke høyde for veggene, da det selvsagt krever litt å vite nøyaktig hvor mye plass en trenger ekstra til kabling og slikt. Det er bare de interne målene. Det jeg reagerte på var imidlertid at strøminngangen på MSI sitt skjermkort faktisk er samme vei som du putter kortet inn mot hovedkortet? Sjekket ut NCASE? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Nei, den var ny for meg! Oooh, likte egentlig veldig godt løsningene her. I stedet for å plassere PSU på bunn, har de satt den ved siden av hovedkortet og gjort plass til et større skjermkort. Det kan være en bedre løsning først og fremst med tanke på orientering av kabler. Altså at de slipper å måtte rulles rundt en vegg for å få tilgang til komponentene. Det eneste jeg ikke skjønner, er hvorfor de har valgt å gi plass til en 240mm radiator utover i bildet. Det tar jo enormt av plass i bredden. Jeg ville nok heller bare hatt en vifte i baksiden og latt bygget være tilnærmet slik som det er over. Om det er noen som ikke skjønner hva jeg mener, se her: Hensikten er selvsagt å kunne ha vannkjøling, men da føler jeg igjen at det blir FOR mye entusiastbygg. De kunne spart mye ved å bare tilby luftkjøling. Edit: Aha, de trenger den ekstra bredden til å få kablene rundt til skjermkortet, og plasserer radiatoren OVER skjermkortet for å utnytte bedre plass. Genialt. Nei, må si jeg virkelig hadde sansen for dette kabinettet. Edit 2: Eller nei. PSUen er 150mm innover i kabinettet. Cirka det samme som hovedkortet + GPU. Å vri kablene rundt krever ikke SÅ stor plass. Her er det sannsynligvis muligheter for å gjøre kabinettet en del tynnere uten vannkjøling. Edit 3: Når jeg tenker meg om er dette nesten identisk med et bygg jeg designet for cirka et år siden, men som jeg skrotet fordi jeg fant ut at strømkabelen jo ville stikke ut taket av kabinettet. Dette her tenkte jeg aldri på... Herregud. Jeg bøyer meg i støvet. Endret 26. mai 2014 av Agentspoon Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Visste du ikke at det gikk an? Du kan sånn halvveis se min løsning her: Lenke til kommentar
Ajani Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Hei Noen som har noe erfaring med Sapphire radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"? https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/805884?CKS=PCW Er det et kort som er verdt å vurdere? Endret 26. mai 2014 av Ajani Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Det er et bra kort, men kan like gjerne gå for Asus Radeon HD 290 DirectCU II for en hundrelapp mindre og få tre valgfrie spilltitler med på kjøpet. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Det med PSU-en åpner faktisk opp mulighetene for et 5 liter bygg jeg prøvde meg på tidligere. Da hadde jeg en Noctua NH-L9i som går sånn her: Og plasserte en SFX PSU over vifta. Noctua NH-L9i er 37 mm høy, mens PSUen er 63,5mm. Skjermkortet er 13 cm høyt. Hmm, alternativt er det mulig å ha NH-L12, men ekskludere vifte nummer 2 på toppen. Da blir kjøleren 66 mm høy, og det går an å skvise inn en SFX PSU rett på toppen av kjølefinnene. Luft blir dratt fra front og ut bak. Edit: Sånn her tenkte jeg da. Lilla = GPU, lyseblått = Noctua NH-L12, grønn = SFX PSU, oransje = 170 mm vifte Da vil både PSU og hovedkort ha kontakt bak. 17,25 (L) x 21,5 (B) x 17 (H) cm = 6,3 liter Take that, Ncase M1! Endret 26. mai 2014 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Ville snudd prosessorvifta, da. Men varmluft inn i psu =bad. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Hvordan blir det varmluft inn i PSU? Den har vifte i taket, strøminngang og griller bak og utganger foran. Og å snu prosessorvifta er ingen sak. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Aha, du vil ha luft utenfra. Da så Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Ja, tenkte at det kanskje var smart. Er mange ting en ikke tenker på sånn i farta, så er veldig fint med Diskusjon sine medlemmer som er så oppegående og poengterer potensielle problemer. Endret 26. mai 2014 av Agentspoon Lenke til kommentar
Ajani Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Det er et bra kort, men kan like gjerne gå for Asus Radeon HD 290 DirectCU II for en hundrelapp mindre og få tre valgfrie spilltitler med på kjøpet. Det kortet er ikke et av valgene jeg får når jeg konfigurerer pakken fra Komplett. Det står i grunn mellom Tri-x R9 290, GTX 780 eller gtx 780Ti. Jeg vurderer virkelig 780Ti, men det er ganske mye dyrere enn de to andre alternativene, og egentlig litt overkill siden jeg vanligvis spiller i 1080p. Jeg er bare litt bekymret for at Tri-x R9 290 er litt "gammelt" i forhold. Eller er det jeg som er litt på bærtur... ? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Det er et bra kort, men kan like gjerne gå for Asus Radeon HD 290 DirectCU II for en hundrelapp mindre og få tre valgfrie spilltitler med på kjøpet. Det kortet er ikke et av valgene jeg får når jeg konfigurerer pakken fra Komplett. Det står i grunn mellom Tri-x R9 290, GTX 780 eller gtx 780Ti. Jeg vurderer virkelig 780Ti, men det er ganske mye dyrere enn de to andre alternativene, og egentlig litt overkill siden jeg vanligvis spiller i 1080p. Jeg er bare litt bekymret for at Tri-x R9 290 er litt "gammelt" i forhold. Eller er det jeg som er litt på bærtur... ? bærtur Det er 280x som er rebranded, 290(x) er nye chipper 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Forøvrig, for de som lurer på om Mini-ITX gamer er kult. Sammenlikning med Fractal Design Define R4..! Og NEI, det er ikke PSUen. Endret 26. mai 2014 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Sammenligne med noen vokse kabinett også da R4 er jo lite! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå