Gå til innhold

Microsoft Surface 2 vs Microsoft Surface Pro 2


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg et nettbrett med tastatur. hadde lenge siklet på Sony Vaio Tap11 som nå var på tilbud (http://www.dustinhome.no/product/5010759974/sony-vaio-tap11-ci5-1-5-4gb-128-ssd-fhd-ips-11-6-touch-w8p-black/)

Men jo mer jeg leste om denne jo mer var folk lite glad i den lille støtten og tastaturet som ikke festes til skjermen.

 

Så har jeg falt litt over på Microsoft Surface 2 / Pro 2.

Men er litt usikker. Hadde tenkt Surface 2, men det at Windows RT ikke lar deg "utnytte" Windows til alt man vil så vil jeg måtte opp på Pro 2.

Lest at det er noe vektforskjell på disse, etter hva jeg finner er det rundt 300g. Som noen ikke er så begeistra for. Vil dette ha mye innvirkning alt i alt?

 

Det som vippa meg mest over på Pro 2 var at jeg vil bruke Chrome nettleser, det betyr egentlig mest for meg. Og muligheten til å bruke Vuze, VLC, Spotify.

 

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har vært i butikken og sett på eller tatt på en Surface.

Er det ellers andre store forskjeller på 2 og Pro 2? (sånn annet en hardware, prosessor o.l.)

Verdt å bruke kr. 700,- for å få 128GB i stedenfor 64GB?

 

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Jeg hadde en iPad, kjøpte en Surface 2 RT... angrer, det er elendig batteri på den og det er enkelte ting man ikke kan innstallere pga ingen støtte for .exe. få apps er det også. går tilbake til iPad

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har et nettbrett med RT og et med Full versjon av Windows. Ingen av dem er Surface, men dog: Hold deg unna RT om du kan. Det er bortimot ubrukelig. Sats heller på Surface Pro om du skal ha Windows.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig ann på hva man skal bruke brettet til. RT kommer med Office pakke ferdig installert, mens på en Surface Pro må man kjøpe Office og installere det selv. Jeg har et Asus RT brett som fungerer helt greit for min del. Bruker det mest til mail og jobbing i diverse dokumenter. Det som irriterer meg mest med det brettet er Internet Explorer (Modern UI versjonen), alt er veldig tregt, og navigering frem og tilbake på nettsider er rett og slett håpløst. Jeg tror at dette kan komme av at brettet er gammelt og ikke har spesielt gode specs da alt dette fungerer mer eller mindre sømløst på et Surface Pro 2 brett jeg bruker på jobb.

Hvis du skal bruke et Surface brett med tastatur tilkoblet, så er det verd å merke seg at det ikke egner seg godt til å ha i fanget. Da er det bedre å ha det på ett bord når man bruker tastatur, og heller holde det i hånden og bruke touch når du skal lene deg tilbake i godstolen.

Hvis tastatur og stor valgfrihet når det kommer til applikasjoner er viktig, ville jeg heller gått for en liten laptop med touch skjerm fremfor Surface Pro 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ojevsa: Har du oppdatert til Windows 8.1 Update 1? Da er navigering i IE 11 raskere.

 

Jeg hadde definitivt valgt Surface Pro 2.En fantastisk arbeidsmaskin. Pennen er også gull.

 

NIrD: Å anbefale Ipad fordi du ikke kan installere ,exe-programmer på RT, blir vel litt dumt? Hvilke .exe-programmer kan du installere der, mon tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ojevsa: Har du oppdatert til Windows 8.1 Update 1? Da er navigering i IE 11 raskere.

 

Jeg hadde definitivt valgt Surface Pro 2.En fantastisk arbeidsmaskin. Pennen er også gull.

 

NIrD: Å anbefale Ipad fordi du ikke kan installere ,exe-programmer på RT, blir vel litt dumt? Hvilke .exe-programmer kan du installere der, mon tro?

 

var vel heller batteriet + flere apps jeg anbefalte iPad, hadde det vært apps som erstattet .exe programmer på surface rt så hadde det vært bedre, men batteriet er fortsatt latterlig, surface er også mye mer ustabil

Lenke til kommentar

Takker for svarene så langt :) En del som nevner dette med Office på RT. Men jeg bruker jo dette typ aldri. Og man får jo Kingston Office gratis :)

 

Ipad er ikke aktuelt :)

 

Men i forhold til lagringsplass, er det verdt kr. 700,- for å få mer plass?

 

Det er kun 37 gb som er tilgjengelig av de 64 gb som er på Pro 2.

 

Så hvis du har behov for mer enn det så er det vel verdt å legge til 700 kr.

 

Alternativ er å kjøpe et mikrosd til nettbrettet for ekstra lagring.

 

 

(http://www.microsoft.com/surface/nb-no/support/storage)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...