Martinhenr Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Lurte på om jeg har gått for noe ræl, eller om dette kommer til å fungere bra. Eneste jeg er veldig usikker på i denne sammenheng er hovedkort og ram, da jeg føler jeg ble lurt av det flashy designet til corsair på rammen, samt at jeg aldri tok meg tid til å undersøke hovedkort. Endret 22. april 2014 av Martinhenr Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Kanskje lurt å poste hva du har kjøpt? Lenke til kommentar
Martinhenr Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Kanskje lurt å poste hva du har kjøpt? Ser at linken ikke kom med, ja.. Helvetes iPad. Burde være et halvdårlig bilde her nå. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ser bra ut, utenom RAMen som er gammel, og dyr i forhold til hva du får Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Oppsettet er godkjent Eneste veldig dyr ram pluss at det er 12GB? Hovedkortet ditt liker 2 eller 4 brikker og ikke 3 som du har valgt. Men det går nå. Lenke til kommentar
Martinhenr Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Knew it! Og kjøleren er sikkert noe flimsy, ineffektivt bråkete tulle-gimmick også? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Kjøleren er faktisk veldig god. Eneste noen klager på er viftestøy, men når du ikke kjører dem 100% så går det helt fint Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Knew it! Og kjøleren er sikkert noe flimsy, ineffektivt bråkete tulle-gimmick også? Ja, bare og hive den i søpla 1 Lenke til kommentar
Martinhenr Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Hvordan er raid kontrollere på hovedkort(et) nå om dagen? Er de liksom-raidkontrollere som bruker prossessorkraft i raid-0? Eller blir ikke dette noen bottleneck som jeg behøver å tenke på? Og er det tøft med raid-0 ssd? Med to disker åpenbart.. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Tøft og morro er det, men backup er nødvendig! Lenke til kommentar
Martinhenr Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Tøft og morro er det, men backup er nødvendig! Backup er ivaretatt. Er bare i tvil om jeg burde kjøpe raidkontroller nå, eller vente til evt 4x240Gb ssd. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg kunne ærlig talt gitt deg tilnærmet lik ytelse til 9500 kroner. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Jeg kunne ærlig talt gitt deg tilnærmet lik ytelse til 9500 kroner. 780Ti koster flesk, samt at han har kastet bort MASSE penger på kjøler, RAM og PSU, men det er vell hans valg (Slik som jeg forstår det, så er det kjøpt) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) H100i er er desverre ikke bra nok, spesielt ikke med tanke på pris. Ville sterkt vurdert å bytte ut denne. Skal du ha en lukket vannkjøler er det vel Kraken x60 som er best per nå (?) men igjen .. Value/Performance-ratio er ikke best. Ram-brikkesettet du har satt opp er for socket1366 (3-kanals) og er bare tull å kjøpe til en 1150. [Edit] Og en RAM-kjøler og også bare tull .. Ja - Vet dette allerede er nevnt, jeg bare kaster meg på slik at TS ser at flere mener det samme Jeg ville heller kjøpt denne PSU'en fra Seasonic enn Corsair sin. Du kan jo også spør deg om du trenger såpass mye effekt, men har du råd til det er det bare å spa på Endret 23. april 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 H100i er er desverre ikke bra nok, spesielt ikke med tanke på pris. Ville sterkt vurdert å bytte ut denne. Skal du ha en lukket vannkjøler er det vel Kraken x60 som er best per nå (?) men igjen .. Value/Performance-ratio er ikke best. Ram-brikkesettet du har satt opp er for socket1366 (3-kanals) og er bare tull å kjøpe til en 1150. [Edit] Og en RAM-kjøler og også bare tull .. Ja - Vet dette allerede er nevnt, jeg bare kaster meg på slik at TS ser at flere mener det samme Jeg ville heller kjøpt denne PSU'en fra Seasonic enn Corsair sin. Du kan jo også spør deg om du trenger såpass mye effekt, men har du råd til det er det bare å spa på Nope, http://www.prisjakt.no/product.php?p=1544178 den er nok den beste på markedet ATM Igjen, kan virke som han allerede har kjøpt... Tøft og morro er det, men backup er nødvendig! Backup er ivaretatt. Er bare i tvil om jeg burde kjøpe raidkontroller nå, eller vente til evt 4x240Gb ssd. Det som er onboard er bra nok, men jeg ville nok kjørt 2x500GB istedet, dersom du ikke skal ha eget RAID kort Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Hvorfor lage tråd eter han har kjøpt? Kjipt ... TS har gjort noen småfeil da Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Jeg kunne ærlig talt gitt deg tilnærmet lik ytelse til 9500 kroner. 780Ti koster flesk, samt at han har kastet bort MASSE penger på kjøler, RAM og PSU, men det er vell hans valg (Slik som jeg forstår det, så er det kjøpt) Exactly. Han spør om det er noe ræl han har valgt, og da er det opp til oss å medgi at ja - fra et økonomisk standpunkt, så er det et latterlig overpriset oppsett han har laget. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Jeg kunne ærlig talt gitt deg tilnærmet lik ytelse til 9500 kroner. 780Ti koster flesk, samt at han har kastet bort MASSE penger på kjøler, RAM og PSU, men det er vell hans valg (Slik som jeg forstår det, så er det kjøpt) Exactly. Han spør om det er noe ræl han har valgt, og da er det opp til oss å medgi at ja - fra et økonomisk standpunkt, så er det et latterlig overpriset oppsett han har laget. Det derimot er jeg helt enig i Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 H100i er er desverre ikke bra nok, spesielt ikke med tanke på pris. Ville sterkt vurdert å bytte ut denne. Skal du ha en lukket vannkjøler er det vel Kraken x60 som er best per nå (?) men igjen .. Value/Performance-ratio er ikke best. Jeg hadde H100i på en [email protected], altså en seks kjerne, og det gikk fint det. Hadde akseptabel temperatur selv på 100% load. Dog bråker H100i en del når viftene begynner å få litt hastighet. Det skiller uansett ikke mange gradene mellom H100i og X60. Et annet alternativ er H105, med tykkere radiator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå