Lch Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Oppsett: Samsung UE465xxx-serie TV, Onkyo SR606 (med dippedutter tilkoblet) på HDMI1, Get mikro (kabeldekoder) på HDMI2 samt optisk kobling til Onkyo.Jeg fatter ikke mye av dette. Jeg kom hjem fra påskeferie og plugget i strømmen for tvhjørnet, skrudde på tv og dekoder, men fikk ikke lyd fra tven. HDMI1 funket fint, så jeg regnet med at det var noe med Get-boksen. Kjørte reset på den uten endring. Byttet så HDMI1 og HDMI2, vips så hadde jeg lyd. Skrudde så på WDTV (som går igjennom Onkyoen, nå på HDMI2) og kjørte litt diverse (Youtube, 2 kanals media etc.) uten å få noe antydning til lyd fra tven. Lyd fra forsterkeren funker som forventet under hele prosessen.Bestemte meg så for å nappe ut alt, prøve reset på dekoderen og tven. Ingen endring bortsett fra fælt bilde. Jeg har byttet kabler, prøvd diverse ting plugget rett i tven, endret navn på HDMI-inngangene etc. Google-fu ender stort sett opp med sider hvor folk har problemer med å få lyd fra pc/DVI-tilkoblete enheter, så det hjelper ikke noe særlig. tl;dr - Jeg får alltid riktig bilde OG lyd på HDMI1, men kun bilde på HDMI2. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Er det hdmi2 inngangen du ikke får lyd på eller er det kabelen i seg selv, for det hender at hdmi kablene slutter å virke, har selv erfart dette, bare med bilde.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Kablene funker fint, det var inngang nummer 2 jeg hadde problemer med. Jeg fikk grønt bilde etter litt feilsøking, så da tenkte jeg fort i HDMI handshake/HDCP baner. Kanskje det som skjedde med dine kabler? Tok strømmen på tilkoblete enheter og plugget dem inn og vips! Alt funket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå