PerRinde Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg holder på med service på min Mercury påhengsmotor model 2004. Hvordan i all verden skifter jeg pluggene?? Jeg må tydligvis skru av noen lokk for å komme til.Finner ikke noen opplysninger i manualer på nett.Noen som har gjort dette? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) For å skifte tennpluggene må du finne hvor de er først. Dette er 4 kabler på en måte som går til sylinderene, og er altså fint på rekke. Du kan/skal bare dra av disse forsiktige. Så bruker du tennpluggnøkkel eller lignende til å dra ut tennpluggene og setter inn nye og setter på kablene igjen. På min Yamaha F100 er tennpluggkablene/tennpluggene bak et lite deksel som er festet med noen få skruer. Se side 79 i bruksmanualen her. Endret 23. april 2014 av Poopadoop Lenke til kommentar
PerRinde Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Hei Poopadoop. Veldig hyggelig at du svarte.Jo jeg har jo sett denne manualsiden,men ble ikke noe kloker av det.Det dekslet vi snakker om kan kanskje være feste med noen 10 mm bolter,og jeg kan virkelig ikke se at noen har skrudd på dette før!Jeg får prøve å løsne forsiktig litt her og der. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Bør ikke være noe ordentlig deksel hvis du skjønner. Mitt er åpent på sidene, og ganske tynt. Tror det kun er så du ikke drar ut ved uhell. Kan du legge ut bilder på nytt? Får ikke forstørret/sett de. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Kan også være du kanskje ikke har noen deksel på din modell. Ser du noe som ligner på pluggene i manualen? Gjerne 4 rett på rad, med hver sin egen kabel og sylinder. Lenke til kommentar
PerRinde Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Det ligger 4 pluggkabler inn til en boks.Jeg tok av hetta på boksen og der var toppen på pluggen Så skrudde jeg av hele boksen.2 lange bolter 9 mm.Og fjernet en connection.Men jeg tør rett og slett ikke å splitte den boksen.Det ser helt kompakt ut.Kan det være "evighetsplugger"? Får å få skrudd av boksen måtte jeg holde tunga rett i munnen.Aldri sett noe sånn før.Jeg går og tar noen nye bilder Lenke til kommentar
PerRinde Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Her er noen bedre bilder. Lenke til kommentar
PerRinde Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Kanskje det ikke er noen plugger på motoren??? kanskje det ikke er plugger på motoren Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Burde ikke være så mye i veien, så du er nok feil. Kanskje du kan ringe en Mercury forhandler, for jeg har dessverre ikke så mye greier på annet enn Yamaha. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Kanskje det ikke er noen plugger på motoren??? kanskje det ikke er plugger på motoren De to boksene der er ikke plugger det er magnetene som gir gnist til pluggene, og pluggene finner du i andre enden av de tykke gummikablene som går fra boksene, bare og dra litt hardt i den enden av kabelen. Husk og få trykket kablene ordentlig på plass igjen etterpå. Bigfoot 60 er 3 sylindret, EFI 60 fourstroke er 4 sylindret, for meg ser det ut som du har en 4 sylindret motor. Anbefaler at du får noen til og hjelpe deg, ødelegger du gjengene i motorblokka er det bare og kaste motoren. Endret 27. april 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå