Stavoku Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hei, på fredag var jeg så uheldig og krasjet med en stolpe. Jeg risikerer å miste lappen. Det var noen som ringte politiet der og blei vitner der dem påstod at jeg kjørte fort når dem kom i møtende trafikk, hvordan kan dem påstå at jeg kjørte fort? Vist jeg hadde kjørt fort hadde airbagen komt ut. Jeg hadde en litt så gammel bil der jeg skulle inn til rundkjøringen med, plutselig ville bilen trekke seg mot høyre til stolpen! Og der smalt det. Jeg mener i det jeg trykket på bremsen der så holdt den ikke som den skulle holde. Jeg var på ulykkesstedet der jeg såk at det er en spor der i veien i 100m der som vises at bilen har låst den ene dekken, dette er ikke bremsespor siden da hadde det vert på begge sider(har video av det) men jeg er veldig redd for å miste lappen! Har noen idee eller noe tips? Jeg er 18 år. Bilen er på teknisk kontroll. Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Politiet beslagte førerekorte mitt der, men jeg samtykket ikke dette Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hvis du har ditt på det rene, så har du heller ikke noe å bekymre deg for Beslagleggelse av førerkort er ganske standard i slike tilfeller, følg opp saken hos politiet. Når det er sagt; 100 meter med bremsespor rett før en rundkjøring taler ikke for din sak. At den låser bare på ene siden trenger ikke å bety mer enn at dekket var slitt eller den traff litt grus når du tråkket på bremsen (når dekket første er låst, så trenger det ikke mye for å forbli slik..) Er jo også snakk om panikkbremsing, noe som betyr at du ikke har helt kontroll.. Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Takk for svar, men 100meter så var det en spor som tyder på at hjulet hadde låst seg ikke at det er bremsespor. Hva tror du ? I en slik situasjon ville jeg fått tilbake lappen? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Så, her som du er anonym, hvor fort kjørte du egentlig? 100m er ikke bare bare Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde fartsgrenså! Det som var at dekkå hadde låst seg men jeg la ikke merke til det til den trakk meg til høyre i rundkjøringen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 så du kjørte 100m med låst hjul uten å merke noe? 1 Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Ja, var rett vei. Den ga meg ikke noe tydlig bedskjed før rundkjøringen. Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 22. april 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. april 2014 Du snakker som om det ikke er ditt ansvar at bilen er i forsvarlig stand. 12 Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Selvfølgelig er det mitt ansvar, men hva kan man gjøre når det først skjer?? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ta det som en mann. Hvis politiet får inntrykk av at du på ingen måte føler ansvar overfor det som har skjedd, vil de nok tenke at denne karen godt kan være fotgjenger i noen år til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hvilket av dekkene låste seg, og hva slags bil har du? Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Det var en 99 mod Mercedes. En på høyre siden viser det frem men vet ikke om det er fremme eller bak. ? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Politiet beslagte førerekorte mitt der, men jeg samtykket ikke detteda skal du vel ha det igjen etter 3 uker... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Vel, det kan jo være at politiet faktisk sørger for å sende fra seg saken til rett rettsinstans innen 3 uker, da har man ikke lenger krav på det. Da har retten en uke på å beramme saken, og retten vil så avgjøre om førerkortet skal beslaglegges.. Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 I en slik situasjon hva blir gjort da? Blir førerkortet beslages ?? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 I en slik situasjon hva blir gjort da? Blir førerkortet beslages ?? Kan fort skje, hjelper ikke akkurat på at du er i prøveperioden heller. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Du får igjen førekortet etter 3 uker sålenge det ikke blir opprettet noen sak innen den tid. Når det kommer til spørsmålet ditt, så kjenner jeg folk som har sluppet unna med værre, men det går nok litt på flaks også. Var det glatt? Eventuelt våt asfalt? Hvis ikke så tror jeg ikke på at du ikke kjørte fort. Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Ja men vist man tenker at hjulet har låst seg, da er det en teknisk feil? Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Uansett om det ikkeblir opprettet en sak, så må jeg tilbake med førerkortet når det blir opprettet en sak ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå