1-2-3- Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hei! For litt siden sa vi opp bredbåndstelefoni fra Canal Digital. Dermed fjernet jeg telefonmodemet. Tilkpblingen har vært: internettmodem - telefonmodem - Belkin-ruter. Nå skal det være: internettmodem - Belkin-ruter. Da nettverkskabelen gikk direkte fra internettmodem til Belkin, så kom vi ikke på nett. Men straks jeg koblet inn telefonmodemet igjen, så funker det! Etter mye fram og tilbake så viser det seg at vi bare kommer på nett når Belkin-ruteren er koblet direkte i internettmodemet DERSOM Belkin-routeren er tilkoblet internettmodemet med en nettverkskabel fra Canal Digital. Har dere hørt noe så rart? Merkelig. Har prøvd med nettverkskaber fra Biltema og Elkjøp, men det funker ikke. Uansett, så prøvde jeg å resette Belkin-routren i dag, for å se om det hjalp, noe det ikke gjorde. Problemet nå er at jeg kan ikke sette passord på det trådløse nettverket. Samme hva jeg gjør, så vil ikke routeren lagre passordet. Forslag? Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Jeg klarte faktisk å finne ut av hvorfor Belkin-routeren ikke lagret passordet. Fant svaret her: https://getsatisfaction.com/belkinrouters/topics/the_router_wont_let_me_set_the_security_to_wpa_psk_anymore_switches_to_disabled_on_save Så nå er det løst. Men hadde likt å få kommentar på det andre. Nemlig at et telefonmodem eller en nettverkskabel fra Canal Digital er det som skal til for at nettet her i huset skal funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå