Gå til innhold

Gjenbruk av Windows OEM-nøkkel


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny laptop fra Multicom, uten OS. Jeg har nå en Asus S400 med Win 8, og ønsker å bruke nøkkelen herfra på den nye pc'en. Jeg har tidligere brukt nøkkelen til å installere en clean windows da jeg byttet harddisk til en SSD, så å bruke OEM nøkkel på en fullversjonswindows var ikke noe problem. Det jeg lurer på er hvordan/om jeg kan slette nøkkelen fra den PCen jeg har nå, slik at den kan videreselges uten Windows? Å bare formatere den vil jo ikke funke, da nøkkelen ligger i BIOS, og jeg vil jo ikke at noen andre skal aktivere Windows med min nøkkel, regner med at microsoft får beskjed om at den blir brukt to ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lisensen tilhører den pc`n, du kan ikke flytte den fra en pc til en annen.

Du kan bytte harddisk uten problemer, men ved bytte hovedkort og/eller CPU og muligens mer vil man få problemer(Muligens jeg tar feil på hva som blir sjekket, men det er ikke det viktigste). Clean install på SSD funker fint, men clean install på en annen pc fungerer dårlig.

 

Så, selg den med lisens, ettersom den hører til den pc`n og kan ikke brukes på den nye du kjøper :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...