Gå til innhold

helikopterpilot -> Ingeniør

cashspenn

Anbefalte innlegg

Hei

Grunnet vanskelig å få jobb som helikopterpilot ser jeg meg nødt til å

finne på noe annet. Er utrolig interessert i elektro og ingeniør så har søkt på det. Har ikke hatt fysikk og matte så skal på forkurs, det blir hard jobbing, men med mot og vilje så går det.

På sikt vil jeg jobbe med olje og gass onshore fra Oslo.

Er det mange bedrifter som driver offshore, men holder til i Oslo?

Og hva ligger lønnen på hos en elektro ing innenfor olje og gass, hører mye forskjellig.

Takk for hjelp

Endret av cashspenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke kombinere helikopterpilot med helikoptertekniker ? Vet ikke om reglene er endret, men tidligere så var det i alle fall mulig å ha begge sertifikater, og da hadde man en kjempefordel når man søkte om jobb, som det ene eller som det annet.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

I Oslo har du blant annet Aker Solutions, Reinertsen og Subsea 7, og i Kongsberg har du FMC Technologies. Store bedrifter med gode muligheter for en bachelorutdannet ingeniør. Som nyutdannet ingeniør med bachelorgrad innen olje og gass er det normalt med en startlønn på 420.000-450.000, alt etter kvalifikasjoner. Har du en jobb som krever mye reising er det naturligvis en del mer i tillegg. Det er mange springbrett, så det er gode muligheter til å tjene ganske godt etter relativt kort tid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...