cashspenn Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Hei Grunnet vanskelig å få jobb som helikopterpilot ser jeg meg nødt til å finne på noe annet. Er utrolig interessert i elektro og ingeniør så har søkt på det. Har ikke hatt fysikk og matte så skal på forkurs, det blir hard jobbing, men med mot og vilje så går det. På sikt vil jeg jobbe med olje og gass onshore fra Oslo. Er det mange bedrifter som driver offshore, men holder til i Oslo? Og hva ligger lønnen på hos en elektro ing innenfor olje og gass, hører mye forskjellig. Takk for hjelp Endret 22. april 2014 av cashspenn Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Hvorfor ikke kombinere helikopterpilot med helikoptertekniker ? Vet ikke om reglene er endret, men tidligere så var det i alle fall mulig å ha begge sertifikater, og da hadde man en kjempefordel når man søkte om jobb, som det ene eller som det annet. Endret 24. april 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Mange bedrifter som driver offshore fra Oslo og områdene rundt, mye subsea. Begynnerlønn for en ingeniør er iflg. Nito 461.700. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 I Oslo har du blant annet Aker Solutions, Reinertsen og Subsea 7, og i Kongsberg har du FMC Technologies. Store bedrifter med gode muligheter for en bachelorutdannet ingeniør. Som nyutdannet ingeniør med bachelorgrad innen olje og gass er det normalt med en startlønn på 420.000-450.000, alt etter kvalifikasjoner. Har du en jobb som krever mye reising er det naturligvis en del mer i tillegg. Det er mange springbrett, så det er gode muligheter til å tjene ganske godt etter relativt kort tid. Lenke til kommentar
-submariner- Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Lønn aner jeg ikke, men Lundin har vel hovedkontoret sitt i Oslo? De er operatør på flere felt, og skal garantert ha folk de neste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå