dreng Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Min nåværende laptop må tvangspensjoneres (holdt i sju år med winxp) og ser derfor etter en ny. Ønsker i prioritert rekkefølge: # må ha dedikerte æ-ø-å taster # minst mulig viftestøy # 12-13.3 tommer # minimum i5 haswell prosessor # 8 gig internminne (kan til nød akseptere 4) # windows 8.1 #helst full hd 1920x1080 #berøringsskjerm # ønsker å kunne legge skjermen flatt 180" (for å kunne bruke ekstern skjerm) Ønsker altså kjøpetips da jeg nå har ei uke igjen på en 30 dagers testutgave av win7. Tenkte egentlig å vente på Samsung chromebook 2 men tipper maskina låser seg før denne kommer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Er det Lenovo IdeaPad Yoga 13 eller Lenovo ThinkPad Twist S230u i5-3317U du tenker på? Lenke til kommentar
dreng Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Er det Lenovo IdeaPad Yoga 13 eller Lenovo ThinkPad Twist S230u i5-3317U du tenker på? Var hos Lefdal og Elkjøp i dag og kikka på Lenevo og Samsung 9. Begge disse kan legge skjermen flatt men de hadde også dårlig løsning på det norske tastaturet. Å måtte knote med fn-tast for æ-ø-å blir en dealbreaker for meg dessverre. Endret 22. april 2014 av dreng Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Det er vel bare å sette over til norsk tastatur i Windows, så fungerer tastene til æ. ø og å uten noe Fn-tast. Lenke til kommentar
dreng Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Er det Lenovo IdeaPad Yoga 13 eller Lenovo ThinkPad Twist S230u i5-3317U du tenker på? Var hos Lefdal og Elkjøp i dag og kikka på Lenevo og Samsung 9. Begge disse kan legge skjermen flatt men de hadde også dårlig løsning på det norske tastaturet. Å måtte knote med fn-tast for æ-ø-å blir en dealbreaker for meg dessverre. Etter flere ukers grubling gikk bestillinga på yoga 2 nå. Fant til slutt ut at den optimale laptop ville vært Dell xps 13 uten viftestøy og med sdkort leser samt større vinkel på skjermhengselen. Men siden ei slik maskin ikke eksisterer måtte jeg ta et valg. Skulle gjerne sett jeg kunne ventet til høsten med handelen da jeg tipper prisene generelt vil rase når chromebøkene kommer for alvor utover sommeren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå