eirberen Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg skal kjøpe meg en ny systemdisk som jeg skal ha Windows på, og selvfølgelig mange andre filer som film, musikk og bilder osv... Men det jeg lurer på er om jeg skal gå for en 120gb P-ATA (IDE) disk eller en 120gb S-ATA disk? Har hørt at ide disker egner seg best til systemdisk i forhold til s-ata disker. vurderer enten: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=8665 eller https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=3295 Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Ingen som har et svar til meg? Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Som system disk vil jeg anbefale WD Raptor, liten men kjapp!!!! Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Som system disk vil jeg anbefale WD Raptor, liten men kjapp!!!! Ta en ny kikk på topic, og legg da spesielt merke til ord nr 2. Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Seagate er kjent for å lage støysvake disker, så hva med en kurant stor Seagate Barracuda-disk? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Har egentlig bestemt for å kjøpe meg en disk fraSeagate, men bør jeg gå for IDE eller S-ATA? Skal ha windows på denne disken. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Min maxtor sata disk bråker i hvertfall mer enn mine wd ata disker, men når jeg kjører os på sata disken merker jeg nesten fordobling av hastighet mange steder. F.eks. tok det rundt 4 sec å åpne adobe photoshop når jeg hadde os på wd disk, men når jeg fikk inna på maxtor disken tok det kun 2 sec. Det er virkelig en god tid i forhold til ata!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Har egentlig bestemt for å kjøpe meg en disk fraSeagate, men bør jeg gå for IDE eller S-ATA? Skal ha windows på denne disken. Ville valgt s-ata, wille og valgt raptor disken som er meget raske til system bruk. Eneste minuste er at den er liten, 37GB. Men du kan jo vente til 74GB varianten kommer i salg. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Herregud, er det noen som gidder lese hva mannen spør om? Han vil ikke ha raptor disker! Seagate Barracuda bråker fint lite. Har en slik i maskinen og en i Xboxen. Begge er stille som mus. Og siden han allerede har bestemt seg for seagate, så blir spørsmålet om han bør ta S-ATA eller IDE. Det er en annen post om dette temaet. Det er 70,- forskjell på S-ATA vs IDE. Jeg ville valgt S-ATA grunnet at kabelen er så mye mindre og penere. Det er verdt de 70,-. Dessuten har jeg en innebygd sperre mot å kjøpe noe gammelt når det finnes noe nyere... Sjekk om hovedkortet støtter OS installering på S-ATA før du kjøper S-ATA. Har hørt om noen som sliter litt, dog uten at jeg vet hva som gjør at de sliter... DrErling Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har selv dårlig erfaring med å ha filmer på samme harddisk som os'et ligger på. Maskinen blir usedvanlig treg når jeg prøver å åpne en film og om noen kopierer fra meg over nettverk blir maskina umulig å bruke. Har ikke samme problemt når jeg laster opp på f.eks DC++, men det kommer vel av fart å båndbredde..? Er dette normalt eller har jeg gjort noe galt? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Og siden han allerede har bestemt seg for seagate, så blir spørsmålet om han bør ta S-ATA eller IDE. Det er en annen post om dette temaet. Det er 70,- forskjell på S-ATA vs IDE. Jeg ville valgt S-ATA grunnet at kabelen er så mye mindre og penere. Skal de være seagate, og den skal være på 120GB, og den skal være lydløs, ja, da ville jeg valgt p-ata versjonen. s-ata versjonen bråker en god del mer enn p-ata versjonen. Tro meg, har hatt begge deler. min konklusjon: p-ata versjonen = lydløs, har aldri hørt den. s-ata versjonen = alltid hørt at den jobber, enten jeg gjør noe eller ikke. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Forøvrig; Både S-ATA og P-ATA er IDE S-ATA er ikke noe nytt sånn sett :] Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 kan ikkje sei at eg høyrer meir støy fra min 150 gb s-ata seagate, enn min p-ata 120 gb seagate... min 18 gig scsi seagate cheetah høyrer eg når den jobber, men det er ikkje mykje! Gå for S-ata, ingen grun til og velge p-ata i dag! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Herregud, er det noen som gidder lese hva mannen spør om?Han vil ikke ha raptor disker! DrErling Sant, men eg svarte og på spørsmålet hans. Men seagate er ikke en av de raskeste diskene til os bruk. Lagring er de ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå