dEEp_FisH Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hei, har et problem, maskinen min restarter seg automatisk etter ei stund, tida kan variere mye. Spesielt om jeg spiller Counter-Strike så re-starter maskinen seg når jeg prøver å gå tilbake til windows igjen. Lurer på om det er noen former for patcher, oppdateringer jeg kan få tak i. Kjører Windows XP Professional (Norsk) med Servicepack1 installert. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Min pc restartet seg selv når den følte for det. Jeg lastet ned Memtest86 fra http://www.memtest86.com Den fant ut at en av minnebrikkene hadde feil. Jeg sendte den inn og fikk ny i retur. Maskinen har fungert knirkefritt etter det. Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Si i fra om du får fiksa problemet, for jeg har samme problemet, og jeg har Radeon 9800 Atlantis 128 mb, samme som deg. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Eg har sjøl fått det problemet no. Begynnte med det i går.... Gamle pcen som familien brukar restarter seg selv - Midt under oppstart - Mens den viser den blå bakgrunnen, før ikon og slikt kjem fram. - Etter noen minutts bruk, eller vist dei er heldig etter nokre timer.. heilt tilfeldig tydeligvis. Vi kan ikkje lenger la den pcen stå på... for plutselig restarter den og kjem inn i ein ond sirkel og bare restarter og restarter.... Kva kan vere galt? Hjelper det bare og formatere eller er det PSU'en som er gå'n? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg hadde problem med at pc'en restartet seg selv med ujevne mellomrom. Jeg har XP Pro, og fikset det på følgende måte: Velg start -> settings -> control panel -> system, velg så arkfanen advanced, under startup an recovery ->trykk settings; deretter, under system failure; huk vekk automatically restart(la stå uten hake)! Håper dette kan hjelpe dere som lurer på det! Lenke til kommentar
dEEp_FisH Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Takk for alt av svar! Har en litt mer brukervennlig pc nå! Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 jeg hadde også dette problemet i sommer, da kjørte jeg Windows XP HOME, dette problemet hadde jeg ikke mer da jeg begynte å kjøre XP PRO istede. nå kjører jeg XP PRO og Windows 2000 Pro nå går alt flytende fint. Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Kan du skrive hva du fikk til å få slutt på rebottinga, har samme problem, men har ikke fått fiksa det enda. Lenke til kommentar
dEEp_FisH Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Oxido skrev: -------------------------------------------------------------------------------- Jeg hadde problem med at pc'en restartet seg selv med ujevne mellomrom. Jeg har XP Pro, og fikset det på følgende måte: Velg start -> settings -> control panel -> system, velg så arkfanen advanced, under startup an recovery ->trykk settings; deretter, under system failure; huk vekk automatically restart(la stå uten hake)! Håper dette kan hjelpe dere som lurer på det! -------------------------------------------------------------------------------- Dette gjorde jeg på min PC og systemet går stabilt (enn så lenge). Prøv dette th00mas og lykke til! Lenke til kommentar
Marius111 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 < jeg hadde også dette problemet i sommer, da kjørte jeg Windows XP HOME, dette problemet hadde jeg ikke mer da jeg begynte å kjøre XP PRO istede. nå kjører jeg XP PRO og Windows 2000 Pro nå går alt flytende fint. > Vedder på at du IKKE kjører lovlig Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 dust Marius. du kan verken vedde eller mene noe om en sak du ikke har peil på. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Eg har sjøl fått det problemet no. Begynnte med det i går.... Gamle pcen som familien brukar restarter seg selv - Midt under oppstart - Mens den viser den blå bakgrunnen, før ikon og slikt kjem fram. - Etter noen minutts bruk, eller vist dei er heldig etter nokre timer.. heilt tilfeldig tydeligvis. Vi kan ikkje lenger la den pcen stå på... for plutselig restarter den og kjem inn i ein ond sirkel og bare restarter og restarter.... Kva kan vere galt? Hjelper det bare og formatere eller er det PSU'en som er gå'n? Eg har no formatert maskina (c:), og bytta frå win2000 til win98... I byrjinga virka maskina greit, men no restarter den seg 10sek etter windows er ferdig loadet, men ikkje under oppstart lengre... Kva kan problemet vere? Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Kanskje dårlig PSU, eller eller cpuen blir for varm? hva slags PSU har du? og hvor mange grader er cpu'en din på ? Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Det er ein gamal Compaq maskin med 600Mhz og standard vifte. Alt orginalt utanom skjermkort og ein ny ram brikke.. Kan ta å opne maskina i morgon og sjekke, gidd ikkje no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå