McShortFuse Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Har vurdert å oppgradere min gaming/allround PC etterhvert, men har bare tenkt på å bytte ut HK, CPU, GPU og kabinett. Og dette er oppsettet jeg vurdert fram til nå: Kabinett: Fractal Design Define R4 HK: Asus Z87-A, eller Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5 4670K GPU: Venter til GTX 800 serien kommer Har ikke noe fastsatt budsjett, men tror 10k kunne vært en mulig grense. Ser dette bra ut, eller er det noen annet hardware jeg kunne vurdert? Eneste "kravene" jeg har er at det må være Intel socket og nVidia GPU, når dette er det jeg har foretrukket de siste årene. Dere kan se hva jeg for øyeblikket har av hardware i signaturen min. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Du sitter på ett rimelig godt oppsett. 2500k prosessoren din ville jeg kanskje ventet med til Haswell-E eller Broadwell kommer på markedet? Ellers ser det veldig fint ut ja. 1 Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Ok, stresser ikke med å oppgradere enda for å si det sånn. Så det er mulig jeg venter til Haswell-E eller Broadwell kommer. Ser at Broadwell kommer til å bruke samme socket som Haswell bruker nå, så det er jo positivt slik jeg ser det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Er enig, bedre å vente, og heller vurdere: SSD og harddisk, kan man vurdere om det begynner å bli lite plass. Samsung SSD 840 EVO 250GB og Seagate Barracuda 7200.14 2TB Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Holder med LMH1 der. En ssd gjør ofte susen Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Jepp, merket det da jeg begynte å bruke PCen etter at alt var installert. Om bare kapasiteten og prisen på SSD hadde vært på det lave nivået til HDD, så ville jeg nok kun kjørt SSD i PCen. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Men ellers så er oppsettet jeg har vurdert bra, sånn generelt sett i forhold til resten av det jeg allerede har av hardware? Og en kan aldri treffe helt perfekt med timingen av hardware-oppgradering, for plutselig går det ikke lang tid før noe bedre lanseres, eller det du vurderer byttes ut med en ny revisjon. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ellers ser det fint ut ja. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ville nok vente på neste CPU oppgradering. Sitter selv på en 2500k og den pusher GTX780 GHz Edition fint. Hadde et GTX660 DC2 OC før, og oppgraderingen til 780 var meget merkbar. Kjøpte egentlig 660 litt fordi jeg måtte ha et kort da og det var billig. (Hadde et GTX285 fra forrige oppgradering som begynte å bli litt slitent, med litt freezing etter et par timers gaming.) Vent til GTX8xx kommer, oppgrader, og se om CPU er en flaskehals. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Det er det jeg har tenkt å gjøre, vente til GTX 800 serien kommer. Resten av det skal jeg tenke litt mer på, ta i betraktning det som kommer fram i denne tråden, også ta noen valg etterhvert. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Det er klart at ytelseshoppet er svært minimalt som regel, så om det vil ha noe for seg å vente vil tiden vise. Det nytter ikke å alltid vente, det kommer stadig noe nytt 4670k er ett strålende valg den dag i dag, og vil holde godt årene som kommer. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Oppsettet du allerede har nå er veldig bra Ser du har en liten overklokk på cpu, denne får du lett opp i en 4.8-5.0GHz Kanskje kikke på en god luftkjøler? Større SSD er heller ikke dumt Sitter her selv på en på 500GB, disse får du nå ned i 2000kr. Så det er nå ikke så gale. Kabinett er nå smaksak og ikke et dumt valg du skriver i første post. Jeg har R3 selv. Men har begynt å kikke litt på NZXT H440, anbefaler deg å ta en titt på dette. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Mhm, har sett noen bilder og videoer av NZXT H440. Har fått inntrykk av at de lager gode kabinetter stort sett hele tiden. Men personlig så har jeg siklet etter et Fractal Design kabinett siden den første Define-versjonen kom ut, og som du sier så er kabinett en smaksak. 1 Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Har helt glemt å spørre om hvilke CPU-kjølere jeg kan se på. Er det noen spesielle jeg kan vurdere? Også meg jeg ta i betraktning det jeg har av hardware, som blir med over i det nye oppsettet. Sånn som lydkortet og RAM-brikkene. Burde jo velge en kjøler som ikke kolliderer med plassen disse delene bruker. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Cooler Master 212 Evo er billig og god Hvilke rambrikker har du? Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Cooler Master 212 Evo er billig og god Hvilke rambrikker har du? Jeg har Corsair Vengeance 8GB 1600 MHz, XMS3 med Vengeance Heatspreader. Det står forøvrig i signaturen min også. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 jau men har dem høye kjøleribber var nå det eg egentlig skulle spør om Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 jau men har dem høye kjøleribber var nå det eg egentlig skulle spør om Hehe, my bad. Ja, de har høye kjøleribber. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 aaah begrenser en del med tanke på luftkjølere, men skulle tru at Cooler Master 212 Evo skal passe da Eller så har du jo lukkede vannkjølere, som KRAKEN!!!! Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Bruker du den selv, ettersom det er skrevet med store bokstaver og tre utropstegn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå