Gå til innhold

[Løst] Bytte CPU i Asus V1V

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, har noen erfaringer med å bytte CPU i laptop?

Intel Core Dual-core P8700 SLGFE 25W 3MB 1066 2.53GHz GM45 PM45 PGA CPU

Nå har jeg core P8400 så den er vel kun 12% raskere.

Har noen prøvd denne prosessoren eller tilsvarende CPU?

Vet at core i3 er en del raskere, men ønsker å vente litt å kjøpe ny laptop.

Bør vanlig hvit kjølepasta fungere? Eller bør man bruke Active silver 5?

Leveres også mobile prosessor i slik boks:

http://www.cclonline.com/images/or_product_images/Intel/OR6000000137339_BigProductImage.jpg

Siden om det kun er OEM kan prosessoren skades under frakt fra kina.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har noen erfaringer med å bytte CPU i laptop?

Intel Core Dual-core P8700 SLGFE 25W 3MB 1066 2.53GHz GM45 PM45 PGA CPU

Nå har jeg core P8400 så den er vel kun 12% raskere.

Har noen prøvd denne prosessoren eller tilsvarende CPU?

Vet at core i3 er en del raskere, men ønsker å vente litt å kjøpe ny laptop.

Bør vanlig hvit kjølepasta fungere? Eller bør man bruke Active silver 5?

Leveres også mobile prosessor i slik boks:

http://www.cclonline.com/images/or_product_images/Intel/OR6000000137339_BigProductImage.jpg

Siden om det kun er OEM kan prosessoren skades under frakt fra kina.

Dette vil ikke gå. Forskjellige socketer, Uansett så er ikke prisen verdt det :)

Lenke til kommentar

Har SSD disk i maskinen på 500 GB (Samsung 840 Evo) selv da går maskinen i sirup, prosessorytelsen er alt fra 40 til 100% særlig oppstart nå ha jeg windows vista SP2. Problemet er at AHCI ikke støttes i verken vista eller hovedkortet, og sata 300 gir begrensinger.

Egentlig fikk jeg mest lyst på:

Intel Core 2 Quad Q9100 ES Engineering Sample QDRS 2.26GHz 1066FSB

Men er usikker på om det støttes av Asus V1V virker ut på internet den laptopen har Intel PM45 chipset.

Prosessorytelsen bør vel merkes. Men er usikker på Engineering sample har noe å si?

Og om prosessorkjøleren er for dårlig at maskinen blir ustabil eller overopphetet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet er det er få laptoper i dag som selger med fingeravleser, er vel stort sett Multicom Kunshan P150S 15.6" Full-HD.

Den laptopen vil jeg si er litt utdatert siden neste laptop går jeg heller for M2 PCI-E SSD.

Når vi snakker om bortkastet penger, så vil nok en core 2 duo falle mindre i pris en hva multicom laptop vil gjøre i løp av et år. Men jeg vurder egentlig å kjøpe ny laptop da Asus V1V er over 4 år gammel. Men den er ikke brukt å så veldig mye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

En ssd uten TRIM vil bli sirup, spar pengene til en ny pc, større oppgraderinger av en laptop er bortkasta.

Tullprat, vi har hatt kompetent Garbage Collection på SSDer i 4 år.

Når vi snakker om bortkastet penger, så vil nok en core 2 duo falle mindre i pris en hva multicom laptop vil gjøre i løp av et år. Men jeg vurder egentlig å kjøpe ny laptop da Asus V1V er over 4 år gammel. Men den er ikke brukt å så veldig mye.

Det er vel heller fordi core 2 duo ikke er verdt stort i utgangspunktet i dag ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pentium 4 er søppel ja, kan være enig at 2 kjerne kan være litt lite. Men sikkert veldig gøy å oppgradere selv om man får det å fungere. Ellers er det bortkastet ja.

Nå er sikkert T9600 like svak som core 2 duo E6700 eller en del svakere en i3-3110M når vi snakker om ytelse per kjerne, men prisen er vertfall god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...