Gå til innhold

Ikke lenger «like bra»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på når Chess skal få tilsnakk?

 

"Bytter du til oss får du 4G på mobilen!" Edit: Eller sier de 4G-dekning? Ble plutselig litt usikker her :p

 

Fantastisk! Jeg visste ikke at HTC Desire HD kom med 4G! For ikke å snakke om mangelfull dekning....

ja , det burde være likt for alle

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981238947

OneCall. Ikke like bra, men bedre. Bra priser og god service (noe enkelte andre IKKE har). Har vært kunde hos OneCall i minst 7år. Det har aldri vært noe tull med fakturaen eller problemer av andre slag. Kommer ikke til å skifte til et annet selskap.

Lenke til kommentar

 

Synes de kan ta med seg alle disse 4G tibyderne som ikke klarer å levere over 10Mbit på en vanlig dag. One Call har fullstendig rett i at deres 3G er like bra som den råttne 4G greierne Netcom og Telenor driver med.

 

Tja, jeg måler mellom 17-20 Mbit på Netcom sin 4G her i Horten, som ja ikke er maks, men det er da mer enn de 10 Mbit som du påstår. (Det er forøvrig begrenset av abb. ved 20 Mbit)

Jeg fikk jubileumstilbudet til Net-Com ubegrenset mengde data og samtidig opptil 80 mbit/s. jeg får stabilt 60 mbit i hjemme hos meg i Bergen sentrum. Jeg vil absolutt si at de stakkarslige 10 mbit/s til One call "ikke er like bra" :p

Lenke til kommentar

Lurer fortsatt på hvordan de kan mene at 4G er bedre og mer stabilt.

Om man ikke har det største abonnementet til Telenor, så får man en cap på 20Mbit/s,

Og man må ha Smart Pluss til Netcom for å få 30Mbit/s (399,- i mnd).

 

Ser man på Tele2, så har man en cap på 21Mbit/s, uansett hvilket abo.

Nei, vanlige brukere har ikke 4G til Tele2 enda, men alikevel så er 3G kjappere, mer stabilt og har bedre dekning enn 4G.

4G-Nettet er forferdelig i Norge, om man ikke bor meget nære en sender, som da vil si at man må by relativt sentralt i en av de større byene i Norge.

Lenke til kommentar

OneCall. Ikke like bra, men bedre. Bra priser og god service (noe enkelte andre IKKE har). Har vært kunde hos OneCall i minst 7år. Det har aldri vært noe tull med fakturaen eller problemer av andre slag. Kommer ikke til å skifte til et annet selskap.

Nei det er ikke bedre, men dårligere. Færre og dårligere tjenester gjør ikke ett selskap bedre.

Lenke til kommentar

Som alle andre så opererer mobiltelefonselskapene i gråsonen. De gjør mye for å skaffe nye kunder selv om reklamen er overdreven.

 

Agreed.

 

Dessuten går gigabytene fort likevel, enten man har 4 eller 40 Mbit. 5GB med film i kvalitet ok for mobiler, det holder vel til en håndfull filmer over Netflix f.eks.? Og så blir hastigheten strupet til 128kbps e.l.?

 

Det spiller liksom ikke noen rolle om man kan kjøre bilen i 90km/t eller i 9km/t, når hastigheten blir satt ned til 0,3km/t ut måneden, når man har tilbakelagt 25km etter hhv 17min eller 2t47min...

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

 

OneCall. Ikke like bra, men bedre. Bra priser og god service (noe enkelte andre IKKE har). Har vært kunde hos OneCall i minst 7år. Det har aldri vært noe tull med fakturaen eller problemer av andre slag. Kommer ikke til å skifte til et annet selskap.

Nei det er ikke bedre, men dårligere. Færre og dårligere tjenester gjør ikke ett selskap bedre.

 

hvilke tjenester er det du savner , og hvilke tjenester er det som er dårlige ?

Lenke til kommentar

hvilke tjenester er det du savner , og hvilke tjenester er det som er dårlige ?

 

 

 

 

For å ta noe av det One Call mangler per i dag sammenlignet med de fleste større mobiloperatører:

HD-Voice

4G

Efaktura

 

Andre bakdeler er at de har lavere hastighet på 3G enn Telenor's egne kunder når du er på deres nett og roamingen mellom to mobilnett fungerer langt fra smertefritt ut i fra egen og andres erfaring siden den prioriterer hjemmenettet fremfor det som har best dekning. Og på det nyeste simkortet jeg hadde fra One Call kunne man ikke låse mobilen til Telenor. Dette er reelle bakdeler, som kanskje ikke er et problem for alle men det kan være en dealbreaker for mange.

 

Av fordeler så gjør One Call det bra på kundeservice og de har (foreløpig) ikke tenkt å ta betalt for Bankid slik Telenor kommer til å gjøre om kort tid. Utlevering av simkort hos Narvesen, 7-11 o,l. er jo en bra ting, de har også bra utvalg av abonnement. Jeg kan likevel ikke se at noen abonnementene er spesielt billigere eller har bedre innhold enn hva du får hos djuice, Talkmore, Chess osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var vel HD-voice noe Telenor fant på , så da er det ikke så rart hvis ingen andre har det.

 

Nå tviler jeg i det hel tatt at det er noen som bruker HD-Voice til vanlig , elle vil bruke det

 

Og hvorfor ville ingen bruke dette når det er gratis å bruke og når det forbedrer samtalekvaliteten enormt?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Nå var vel HD-voice noe Telenor fant på , så da er det ikke så rart hvis ingen andre har det.

 

Nå tviler jeg i det hel tatt at det er noen som bruker HD-Voice til vanlig , elle vil bruke det

 

Og hvorfor ville ingen bruke dette når det er gratis å bruke og når det forbedrer samtalekvaliteten enormt?

 

poenget mit var at samtalekvaliteten bare blir lit forbedret , ikke enormt

http://www.nrk.no/livsstil/her-skurrer-det_-telenor-...-1.11244458

Lenke til kommentar

 

 

Nå var vel HD-voice noe Telenor fant på , så da er det ikke så rart hvis ingen andre har det.

 

Nå tviler jeg i det hel tatt at det er noen som bruker HD-Voice til vanlig , elle vil bruke det

 

Og hvorfor ville ingen bruke dette når det er gratis å bruke og når det forbedrer samtalekvaliteten enormt?

 

poenget mit var at samtalekvaliteten bare blir lit forbedret , ikke enormt

http://www.nrk.no/livsstil/her-skurrer-det_-telenor-...-1.11244458

 

 

De gangene jeg ringer andre med HD-Voice, så er kvaliteten på hva du hører av ord som blir sagt på den andre siden betydelig bedre over vanlig GSM. Med HD-Voice så har jeg aldri kommet over problemet at man ikke hører bokstavene de andre sier tydelig.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

 

OneCall. Ikke like bra, men bedre. Bra priser og god service (noe enkelte andre IKKE har). Har vært kunde hos OneCall i minst 7år. Det har aldri vært noe tull med fakturaen eller problemer av andre slag. Kommer ikke til å skifte til et annet selskap.

Nei det er ikke bedre, men dårligere. Færre og dårligere tjenester gjør ikke ett selskap bedre.

 

hvilke tjenester er det du savner , og hvilke tjenester er det som er dårlige ?

 

Efaktura mangler.

 

3G er for dårlig på steder som er utbygd med 4G. Samt det er dårligere sett fra kunden å ikke kunne oppsøke forhandlere for hjelp, når prisen er den samme på abonnementet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...