Gå til innhold

Hvordan sette opp adaptiv spenning?

Bahamut

Anbefalte innlegg

Heisan. Har et Asus Maximus Formula VI kort som jeg kjører 4,5Ghz@1,245Volt på. "Problemet" er at dette er i manuell spenning og jeg kunne ha tenkt meg å sette opp dette med adaptiv spenning. Jeg har prøvd å lest meg til hvordan man gjør dette samt prøve meg frem men klarer ikke å starte opp Windows engang, som nok er pga CPU'n for forlite spenning.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det så velger du i ruten for additional turbo voltage den volten du ønsker den skal ha ved maksimal satt turbo. I ditt tilfelle blir dette 4500 mhz.

i offset kan du starte med å sette f.eks 0,005, og i additional turbovoltage så setter du samme voltage som du nå har satt som manuell.

Etterhvert kan du justere offset slik at du får lavere non-turbo voltage.

La oss si at når du setter offset til +0,005 så gir dette deg en idle voltage ved x16 på 1,000.

Hvis du nå setter offset til -0,05, så gir dette en idle voltage på 0,950. Men nå vil dette også påvirke turbo voltage, slik at du må kompensere tilsvarende med positivt fortegn. Så hvis du hadde 1,245 tidligere på turbo voltage, så velger du nå 1,295. Dette skal da gi lik voltage under load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...