Gå til innhold

Netflix øker prisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis HollyWood hadde kjøpt Popcorntime, tatt hundre kroner i måneden, og skrellet vekk alle mellomledd og distributører, og kun sørget for teksting og alderssetting, så hadde nok alle blitt fornøyde.

Jeg hadde glatt tålt å vente til filmene var ferdige på kino, det skulle bare mangle.

Så kunne de selv fordelt inntektene mellom produksjonsselskapene basert på antall visninger, etter Bullshit in, bullshit out prinsippet.

Jammen popcorntime er basert på torrents og egentlig streaming av torrentfiler istedet for å laste hele fila ned, streamer den fila istedet.

Hollywood hater torrents og piratvirksomhet ettersom det har ødelagt for dem i flere år nå, og du mener at de bare skal kjøpe opp popcorntime for å komme overens?

Da kan de heller lage eget program der de låner ut egne filmer under eget navn, det kunne blitt andre boller.

Lenke til kommentar

Som omtrent alle sier, så er ikke Netflix verdt 79,- i mnd for øyeblikket.

Da er det såklart snakk om den norske versjonen, ikke den amerikanske.

Selv så har jeg tidligere kjøpt amerikansk netflix (altså betalt i USD ved å bruke proxy når jeg kjøpte det), som da gjorde at jeg fikk det for 43 NOK, som da igjen gjorde at jeg kunne betale for en egen VPN som fungerte meget bra.

Da fikk jeg amerikansk netflix på alt av enheter for rundt 80kr i mnd.

Men dette er såklart ikke noe for Ola Normann, som det ble skrevet tidligere.

Norsk Netflix er og blir nesten ubrukelig slik det er for de fleste som er over middels inn i PC-verdenen.

Der skal jeg si meg komplett uenig. Netflix er vel verdt 79 kroner, og la meg forsvare hvorfor.

Personlig hadde jeg aldri sett Californication før Netflix kom til Norge. Det skal sies at de mangler de nyeste sesongene, men hadde det ikke vært for Netflix, hadde jeg aldri kjøp Californication. Ei heller Lillyhammer, Black Books, Extras, Spaced og Breaking Bad.

Jeg er ikke en av de som torrenter de nyeste seriene fordi alle sier de er bra, ei heller laster jeg ned "gamle" serier heller. Var faktisk ikke klar over at film og TV-serier hadde en utløpsdato?

Nei, Netflix har ikke et solid utvalg av flunke nye titler, men det skader vel ikke? Dersom du absolutt må se en film i det sekundet den kommer ut på Blu-Ray, så betaler du garantert blodpris for den i butikk eller nettbutikk, men dersom du er villig til å vente litt, dukker den nok opp i Netflix, og der betaler du under hundrelappen per måned for å få tilgang til ikke bare den filmen, men du har også muligheten til å se mye du hittil bare har hørt om, men aldri giddet å sjekke ut. Bare fordi du ikke har hørt om en film/serie, betyr ikke at den suger vilt, men at du rett og slett ikke har hørt om den.

Sett Californication? Breaking Bad? Friends? HIMYM? Fearless? Hero? Dark Knight Rises? Doctor Who?

Kanskje er svaret ja på de fleste, men om ikke, kan du begynne å se de på Netflix med en gang, uten å måtte betale hundrevis per sesong.

Klart, er du en støttemedlem, er det vel strengt tatt din egen feil. Selv syns jeg 79 kroner per måned(og gjerne 99, for den saks skyld) er verdt å kunne se så mye jeg vil av alt, inkludert barneserier for barna, samt å kunne bruke dette på 4 plasser SAMTIDIG. Vis meg en annen tjeneste i samme prisleie som gir meg alt dette, og full tilgang til absolutt alt det nyeste til en hver tid, så skal jeg holde kjeft, men inntil da;

Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar

Mulig Netflix er verdt 79 kroner for deg, men ikke for meg.

Jeg følger ingen actionserier. Breaking Bad osv.

Jeg så litt Lilyhammer, men det lå jo på NRK.no. Etter de første eposodene var det ikke så morsomt lengre heller, så jeg har ikke sett hele serien.

Jeg er mer glad i film enn i serier. Men de filmene som ligger på Netflix er stort sett B-filmer, eller jeg har sett dem før.

Jeg finner omtrent aldri en film som jeg ønsker å se.

Jeg må bare bla meg gjennom utvalget, og velge den som ser minst kjedelig ut.

men dersom du er villig til å vente litt, dukker den nok opp i Netflix, og der betaler du under hundrelappen per måned for å få tilgang til ikke bare den filmen,

Da skal du ha mer flaks enn fetter Anton.

De fleste gamle filmene jeg kan komme på finnes ikke på Netflix. De som finnes har jeg somregel ingen interesse av å se.

Hvor mye lengre skal vi vente på Snøhvit og de syv dverger?

Disney-klassikeren fra 1937 er ennå ikke på Netflix.

Lenke til kommentar

Hollywood hater torrents og piratvirksomhet ettersom det har ødelagt for dem i flere år nå, og du mener at de bare skal kjøpe opp popcorntime for å komme overens?

Er vel Hollywood som har ødelagt for seg selv, ettersom de har forventet at kundene skal tilpasse seg dem og ikke motsatt. Hadde de lagd en reel konkurent til f.eks thepiratebay, men som lovlig betalings-tjeneste tror jeg veldig, veldig mange heller hadde valgt den.

Lenke til kommentar

Hvis HollyWood hadde kjøpt Popcorntime, tatt hundre kroner i måneden, og skrellet vekk alle mellomledd og distributører, og kun sørget for teksting og alderssetting, så hadde nok alle blitt fornøyde.

Jeg hadde glatt tålt å vente til filmene var ferdige på kino, det skulle bare mangle.

Så kunne de selv fordelt inntektene mellom produksjonsselskapene basert på antall visninger, etter Bullshit in, bullshit out prinsippet.

Jammen popcorntime er basert på torrents og egentlig streaming av torrentfiler istedet for å laste hele fila ned, streamer den fila istedet.

Da kan de heller lage eget program der de låner ut egne filmer under eget navn, det kunne blitt andre boller.

Jeg er klar over hva PopcornTime er. Det er i bunn og grunn hva folk vil ha.

Når jeg sier de skulle kjøpe PopcornTime mente jeg det ikke nødvendigvis så bokstavelig, men at tjenesten er det Hollywood skulle vurdert selv. Om den heter PopcornTime eller noe annet er mindre vesentlig egentlig.

Hvis Hollywood hadde gjort dette og lansert en slik portal der alle innholdsprodusenter kunne registrert seg, kanskje til og med live streaming kanaler, så kunne alle i hele verden som har TV og OK internett ha benyttet tjenesten. Så kunne de ha delt inntektene basert på minutter sendetid.

Det eneste man måtte ha tilpasset for de enkelte landene hadde da vært teksting, aldersgrenser og sensur.

Til og med kinoene kunne ha benyttet samme portal for distribusjon (offline) der de kunne ha bestilt filmer som til en hver tid har passet dem, og betalt per visning. Alle kinoer kunne fått tilgang samtidig, og hatt filmene eksklusivt i X-antall uker før vanlige folk hadde fått tilgang.

Jeg tror alle hadde tålt at filmene hadde gått på kino først. (Jeg liker å gå på kino)

Fordeler med dette hadde vært:

- I praksis ikke lenger behov for piratkopiering i store deler av verden.

- Filmene hadde blitt tilgjengelig for alle samtidig (så lenge filmen ikke stoppes i sensuren).

- En hel del fordyrende mellomledd hadde forsvunnet.

- Man hadde ikke behøvd å forholde seg til flere portaler med forskjellig innhold og eksklusive serier/filmer.

- Alt innhold som noen gang har vært produsert kan ligge tilgjengelig nærmest evig.

- Betaling hadde gått direkte til innholdsskaper minus driftskostnader.

I dag må jo kinoer og distributører potensielt kjøpe filmer og serier som kan vise seg å floppe helt. Med løsningen over hadde disse rett og slett ikke fått sendetid, og dermed ikke betaling. De som lager dritt folk ikke vil ha, forsvinner raskt av seg selv.

Om NRK mener de skal ha bredt innhold, kan de like vel velge å publisere dette gjennom en slik portal selv om de ikke får spesielt store andeler av inntektene. Man kunne i teorien fremdeles krevd NRK lisens, om man skulle bevart NRK i dagens form.

Lenke til kommentar

Mulig Netflix er verdt 79 kroner for deg, men ikke for meg.

Jeg følger ingen actionserier. Breaking Bad osv.

Jeg så litt Lilyhammer, men det lå jo på NRK.no. Etter de første eposodene var det ikke så morsomt lengre heller, så jeg har ikke sett hele serien.

Jeg er mer glad i film enn i serier. Men de filmene som ligger på Netflix er stort sett B-filmer, eller jeg har sett dem før.

Jeg finner omtrent aldri en film som jeg ønsker å se.

Jeg må bare bla meg gjennom utvalget, og velge den som ser minst kjedelig ut.

men dersom du er villig til å vente litt, dukker den nok opp i Netflix, og der betaler du under hundrelappen per måned for å få tilgang til ikke bare den filmen,

Da skal du ha mer flaks enn fetter Anton.

De fleste gamle filmene jeg kan komme på finnes ikke på Netflix. De som finnes har jeg somregel ingen interesse av å se.

Hvor mye lengre skal vi vente på Snøhvit og de syv dverger?

Disney-klassikeren fra 1937 er ennå ikke på Netflix.

Ja, rettigheter kan være et helvete å få gjennom. Hva Disney-klassikere angår, kan det være et lys i tunellen nå som Netflix har begynt, sakte men sikkert å tilby Pixar-filmer.

Forstår hva du mener, men personlig betaler jeg heller 99,- per måned for en drøss med kvalitetsfilmer og serier jeg ikke har fått med meg, enn å laste ned ulovlig, og mest sannsynlig komme unna med det, men fortsatt ha det liggende i bakhodet.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...