Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked

Latias

112 stemmer

1. 1. Bør LVG sparkes?

• Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.

Anbefalte innlegg

Må ikke glemme at vi ledet ligaen før skademarerittet begynte i slutten av november. 

This. 

Jeg synes ikke Van Gaal skal få ALTFOR mye kreds likevel. Det har vært muligheter for å forsterke laget, kanskje ikke i januar, men i hvert fall sist sommer. Han burde styrket laget mer enn han gjorde, og da spesielt på stopperplass og i angrepet. Når det er sagt, er det uhørt at laget skal ha mellom 8-14 skader gjennom et helt vinterhalvår. Det er helt absurd.

Så godt som ingen lag, i hvert fall ikke i England, tåler en sånn skadeliste. City har "skadeproblemer" nå, med syv spillere ute, og står med tre strake tap. Mot gode lag, ja, men de har vært gjennomført elendige i alle tre kampene. Spurs hadde falt totalt igjennom, de også, og det samme gjelder Arsenal. Og hva med Leicester? Haha, ser for meg dem uten Morgan, Fuchs, Vardy, Kanté og Schmeichel. 

United har vært maks uheldige. Av de 14 skadene vi har nå, er 4 av dem muskulære, mens de andre skadene er et resultat av uforsiktige motstandere eller uhell. Sånn har det vært i hele år. Det er utrolig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om de ledet serien så vare det ikke mange som var begeistret over spillet de viste da heller. Hadde det vært fantastisk fotball på den tiden, som så ble til dagens stander grunnet skadene hadde det jo vært en helt annen sak. Da kunne de fint skyldt på skader, og vi kunne forventet noe helt annet så snart alt var tilbake til normalen.

Lenke til kommentar

Må ikke glemme at vi ledet ligaen før skademarerittet begynte i slutten av november. 

Ikke etter at de andre lagene hadde spilt sine kamper vel? Og da er vel noe av poenget borte? Såvidt jeg kan se er det bare en gang dere har ledet ligaen etter at runden var ferdigspilt og det var i slutten av september etter Sunderland kampen.

Lenke til kommentar

Ikke etter at de andre lagene hadde spilt sine kamper vel? Og da er vel noe av poenget borte? Såvidt jeg kan se er det bare en gang dere har ledet ligaen etter at runden var ferdigspilt og det var i slutten av september etter Sunderland kampen.

Poenget er vel at vi sjeldent var mer enn ett, to eller tre poeng fra ledelsen og at vi toppet tabellen fra tid til annen. Resultatene var jevnt over bra, vi slapp ikke inn mål. Vi spilte kjedelig fotball, men resultatene forsvant da skadene kom for alvor i slutten av november og utover i desember.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er forskjell på å lede ligen og å være 1, 2 eller 3 poeng fra toppen, men det er nå min mening. Jeg ser uansett poenget ditt, men selv når resultatene var bra så klaget jo folk, nettopp fordi det var så utrolig kjedelig å se på. Man kan ikke alltid få i pose og sekk

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Jeg mener det er forskjell på å lede ligen og å være 1, 2 eller 3 poeng fra toppen, men det er nå min mening. Jeg ser uansett poenget ditt, men selv når resultatene var bra så klaget jo folk, nettopp fordi det var så utrolig kjedelig å se på. Man kan ikke alltid få i pose og sekk

Hvis det er så vanskelig å skjønne så kan jeg si det på en enklere måte. 

29. november lå Manchester United på tredjeplass, ett poeng bak Leicester og City. Laget spilte ikke fantastisk fotball, men var stabile og ble ofte nevnt som en av favorittene til å ta ligagullet.

30. desember lå Manchester United på sjetteplass, ni poeng bak Arsenal og fem poeng bak Spurs på fjerdeplassen.

Lenke til kommentar

Mye skader generelt. United har vært heldige med at mange av de beste spillerne (De Gea, Smalling, Martial, Mata) har vært friske stort sett hele sesongen, dersom også de hadde vært lengre skadet hadde det nok sett enda verre ut. 

Når det er sagt så er det krise nok i seg selv at man har hatt alle fire førstelagsbackene (Darmian, Valencia, Shaw, Rojo) ute, mens stopperne og den sentrale midtbanen har byttet på å være skadet. Det er helt unaturlig uheldig, og har sannsynligvis kostet laget en god del poeng, langt mer enn de lagene over United på tabellen.

Dette laget er uansett ikke godt nok til å være med og kjempe i toppen. Om to år, om man klarer å beholde talentene, er laget kanskje mer klar for en ligatittel, med noen nye fjes inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...