Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked

Latias

112 stemmer

1. 1. Bør LVG sparkes?

• Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, for min del så fremstår det som om Woodward trosser hele mediesirkuset pluss majoriteten av fansen som ønsker Van Gaal ut. Da er han i det minste ikke like feig som folk skal ha det til.

Jeg regner med det er en åpenbar grunn til dette, og det koker ned til 1 av 2:

- Ingen brukbare kandidater er villige til å overta som interim manager

- Den vi vil ha er ikke å få tak i før etter sesongslutt

Saken er at det ikke er en eneste person i Norges land, og kanskje bare 20-30 personer i hele verden, som vet hva som foregår i styrerommet til United. Det er etter alle solemerker kalde fakta. Så kan du gjerne kalle det en tegneserieklubb, men du har selvsagt NULL grunnlag for den uttalelsen.

Jeg regner med Mourinho blir annonsert som manager i løpet av april eller mai måned, og at han reiser rundt på stadioner nå for å vurdere potensielle signeringer til klubben og for å scoute på laget. Jeg vil selv foretrekke for eksempel Marcelo Bielsa som manager, men det er en annen sak. Poenget er: gevinsten ved å hente inn en interim manager for tre måneder nå regner jeg som tilnærmet lik null, spesielt når det er åpenbart at Giggs ikke VIL dette. Kanskje hadde historien vært annerledes om Giggs ønsket å ta over.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva Giggs vil eller ei spiller ingen verdens rolle. Warren Joyce er ledig. De fleste av de som spiller for tiden har jobbet tett med han og han har hatt god suksess med U21. Det finnes altså brukbare kandidater i egne rekker, folk som faktisk har bevist noe i motsetning til Giggs.

Fem seire på FIRE måneder, topp 4 nærmest kjørt, latterliggjort i CL, latterliggjort av lag som Bournemouth, Norwich, Sunderland, Midtjylland. Det finnes ikke én gyldig grunn til å ikke sparke. Mangel på ambisjoner styret viser er rett og slett skremmende.

Lenke til kommentar

Og vet du om Warren Joyce faktisk har lyst til å overta?

Ingen utenom de selv vet vel om Joyce eller Giggs har lyst på jobben, men går man utifra at begge er tilgjengelig så ville Joyce vært et bedre valg og derfor er det urelevant hva Giggs vil.

Jeg håper at LvG kan ta å samle seg sammen og ta hatten sin og gå. Bedre at han slutter enn at han blir sparket.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Tja, tjo, neh.. Ting står så dårlig til at jeg ville lett ha prøvd en manager fra egne rekker. Det fins klubber som har suksess med å gjøre akkurat det. Kanskje vi også burde prøve.

Vi ligger jo i sumpen uansett og for meg er ikke suksess i form av trofeer det viktigste!

Lenke til kommentar

Det er da ikke så vanskelig å forstå hvorfor han ikke er sparket enda. Det er da mye mer å ta hensyn til enn hvor underholdende de er og de pinlige tapene.

Hvem skal ta over? Lenge nok igjen av sesongen til å havne lengre ned på tabellen. Hvilke klausuler har de hvis LvG sparkes? Kanskje det er veldig dyrt å gi han sparken?

Det er mange grunner for å bli kvitt LvG, og jeg et enig selv at han burde gå. Men situasjonen er veldig kompleks og det er ikke vanskelig å skjønne at det er mye mer som skjer innad i klubben enn det vi får vite om.

Derfor mener jeg at den beste løsningen er om LvG sier opp. Enten nå eller at han bare sitter ut sesongen.

Lenke til kommentar

Tja, tjo, neh.. Ting står så dårlig til at jeg ville lett ha prøvd en manager fra egne rekker. Det fins klubber som har suksess med å gjøre akkurat det. Kanskje vi også burde prøve.

Vi ligger jo i sumpen uansett og for meg er ikke suksess i form av trofeer det viktigste!

Tror United sliter med det man ser alle lag sliter med etter veldig storhetstid og en ikonisk manager gir seg.

Nemlig et stort vakum og umulige forventninger og krav.

Man så det etter Dalglish i Liverpool, Eggen i RBK og han treneren for Dinamo Kiev. En naturlig nedgangstid.

Det sammen med en tropp som skulle skiftes ut pga alder så er det jo ikke så rart egentlig.

Jeg tror Arsenal får det samme når Wenger gir seg.

Lenke til kommentar

Det er da ikke så vanskelig å forstå hvorfor han ikke er sparket enda. Det er da mye mer å ta hensyn til enn hvor underholdende de er og de pinlige tapene.

Selvfølgelig! Jeg spekulerer bare og sier at jeg er for å teste personer i egne rekker. LVG er ferdig i klubben til sommeren, ingen tvil om det. Sier det bare med engang da: Hvis klubben sparker LVG når topp 4 er matematisk uoppnåelig for å spare penger denne gangen også blir jeg oppriktig forbanna. Da kunne de likegreit sparket han nå. 

1) Vakuum / naturlig nedgangstid / gammel tropp skiftes ut. 

2) Jeg tror Arsenal får det samme når Wenger gir seg.

1) Enig, enig, enig og enig. Jeg tror veldig mange misforstår hva jeg ønsker av United og tror at kun ligagull er godt nok for meg personlig. Det er langt ifra sannheten. Jeg var klar på etter at SAF ga seg at det fort kunne ta 2-3 år før vi var med i toppen igjen og at dette var greit. Det eneste "kravet" mitt er en sportslig progresjon. Det har vi feilet på gang på gang, på gang på gang på gang på gang. Vi ser verre og verre ut, for så å spille en fantastisk kamp, for så å se enda verre ut. Vi er på berg- og dalbanen fra helvete. Jeg ønsker progresjon og en identitet (filosofi?). Vi mangler alt for tiden. 

2) Ja, jeg tror også at Arsenal kommer til å slite markant hvis ikke eierne løsner på kruttet og handler inne masse på kort tid. Guardiola kunne kanskje holdt dem i toppen og vunnet med dem, men sliter å se andre gjøre det samme. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...