Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør som jeg spurte tidligere uten å få svar, bare motsatt da, hvorfor skal det bli bedre under Giggs? Han er jo assistent allerede og burde ha en del å si for det skjer i klubben.

 

Tror du virkelig Giggs har mye han skulle sagt? Det tror nemlig ikke jeg. Jeg vil jo ikke ha Giggs permanent, men ut sesongen kan vi muligens få en boost som gjør at vi greier topp 4. Giggs har en veldig høy stjerne hos spillerne, det er jeg helt sikker på.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke og ikke du heller. Regner med at mannen har en funksjon i stillingen sin, hvis ikke hadde han sluttet eller fått sparken. Jeg tviler på at det blir så mye bedre ut sesongen med Giggs. Mourinho kunne klart kommet inn og gitt en enorm boost - jeg er 100% sikker på at vi tar topp 4 hvis han kommer inn nå, men jeg ønsker ikke det. For det første så vil han nekte å sitte til sommeren for så å forlate, så da selger vi sjelen vår til djevelen for at han skal redde oss.

 

Klubben lider for tiden, ingen tvil om det, men nå er tiden for å gjøre reflekterte valg - ikke spontane valg tatt av en fansskare som er utålmodig. LVG må bort, men ikke før vi faktisk har en ordentlig erstatter klar. For meg er det ikke Mourinho! 

Lenke til kommentar

Tror, og håper at Giggs har så pass med stolthet at han hadde dratt for lenge siden om han ikke hadde noen funksjon. Klart han skal ha sin del av skylden, han har tross alt vært med under to stk som har feilet totalt i United.

 

Forøvrig en artikkel på united.no om at Pep er favoritten. Nå er jeg ikke + medlem så får ikke lest noe mer enn overskriften, men antar at det bare er synsing og ikke noe håndfast.

 

Står også i ryktene i dag at Spurs skal tilby Pochettino ny kontrakt. Her bør en virkelig følge med å slå til om det er den minste mulighet til å få hentet ham.

 

Conte kunne også vært et alternativ synes jeg. Har nevnt ham tidligere, men virker ikke å være noe spennende alternativ her inne.

 

Kunne også tenkt meg en som kjenner godt til Bundesliga. Mye gode spiller der, og en som kjenner ligaen godt vil vi nyte godt av.

 

Pellegrini er jo snart ledig på markedet. 

Lenke til kommentar

Conten syns jeg er veldig spennende, men jeg sitter med veldig lite kunnskap om han som person og hans filosofi. Gjerne fyll inn litt hvis noen kan en del! Vet hva han har i troféskapet sitt, men ikke særlig mer enn det.

 

Enig i at en manager fra Tyskland kunne vært spennende, men også der kjenner jeg til veldig få. Har kunnskap om Pep, Klopp og litt om Tuchel, that's it. Vet at det er et par her inne som sikkert kunne kommet med litt informasjon om spennende trenere fra Bundesliga.

 

Jeg liker Pocettinho. Det han gjør i Tottenham er helt enormt og jeg syns han får alt for lite skryt av hvermannsen. Dessverre tror jeg at han er lojal og ønsker å fullføre prosjektet ditt der. Han kommer neppe til oss, men hvem vet? Penger har kjøpt umulige objekter før.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Conte er i større en grad en motivator enn et taktisk geni. Hvis United-fansen er lei av LVGs mangel på vilje til å endre seg er dessverre ikke Conte et veldig mye bedre alternativ. Han er ikke helt håpløs; i den første sesongen i Juventus vekslet han mye mellom 3-5-2 og 4-3-3, men etter hvert virket det som han bare bestemte seg for 3-5-2. For all del, som Juventus-supporter må jeg si at han gjorde en strålende jobb i de tre årene han var trener, men jeg er usikker på hvordan han vil passe inn i engelsk fotball. Han er sta og kjører spillerne sine knallhardt - noen skader som har blitt forårsaket av tøffe treninger, både i Juve og på landslaget -men han er også veldig engasjert og en utmerket motivator. Dog har han forbedringspotensial på den taktiske biten, og han knekte aldri Europa-koden, på tross av herjinger i hjemlig serie. Kunne absolutt blitt interessant å se ham i PL, men han leder i hvert fall Italia i sommerens EM først.

Lenke til kommentar

 

Spør som jeg spurte tidligere uten å få svar, bare motsatt da, hvorfor skal det bli bedre under Giggs? Han er jo assistent allerede og burde ha en del å si for det skjer i klubben.

 

Tror du virkelig Giggs har mye han skulle sagt? Det tror nemlig ikke jeg. Jeg vil jo ikke ha Giggs permanent, men ut sesongen kan vi muligens få en boost som gjør at vi greier topp 4. Giggs har en veldig høy stjerne hos spillerne, det er jeg helt sikker på.

 

 

 

Det vet jeg ikke og ikke du heller. Regner med at mannen har en funksjon i stillingen sin, hvis ikke hadde han sluttet eller fått sparken. Jeg tviler på at det blir så mye bedre ut sesongen med Giggs. Mourinho kunne klart kommet inn og gitt en enorm boost - jeg er 100% sikker på at vi tar topp 4 hvis han kommer inn nå, men jeg ønsker ikke det. For det første så vil han nekte å sitte til sommeren for så å forlate, så da selger vi sjelen vår til djevelen for at han skal redde oss.

 

Klubben lider for tiden, ingen tvil om det, men nå er tiden for å gjøre reflekterte valg - ikke spontane valg tatt av en fansskare som er utålmodig. LVG må bort, men ikke før vi faktisk har en ordentlig erstatter klar. For meg er det ikke Mourinho! 

 

 

 

Relevant fra Andy Mitten i hans nyeste innlegg:

 

 

Den fotballen vi ser for øyeblikket er i alle fall Van Gaals fotball, det er ikke Giggs’ fotball. Van Gaal tar alle avgjørelser, og stemmer ned alle forslag som ikke stemmer med hans plan. Han er også manageren og det er hans rett siden det er han som eventuelt vil miste jobben. Likevel har altså Giggs, en vinnertype som spiller, opplevd at hans eget rykte har blitt dårligere som Van Gaals assistent. Du kan sikkert forstå det om han var veldig frustrert av den nåværende situasjonen.
Lenke til kommentar

Med andre ord ingen stolthet igjen hos Giggs og en enkel person å kontrollere for både LvG og resten av styret. Hadde han hatt noe stolthet igjen hadde han sagt opp i protest om det faktisk er slik at han er uenig i de fleste avgjørelsene som blir tatt.

 

Så hvem er det som overtar United til sommeren? JM eller Pellegrini, eller blir LvG sittende et år til?

 

Etter kveldens kamp der United blir totalt utspilt på midtbanen, Blind blir rævkjørt på back og United taper 3-0 etter total panikk i forsvar gang på gang så lurer jeg virkelig på hvordan noen kan stille seg bak LvG  resten av sesongen. 

 

LvG har ikke fått til noe som helst i United. Null glede i laget, hverken blant spillere eller supportere. Før gledet jeg meg i dagesvis til kamp, nå er jeg mer eller mindre likegyldig til om jeg får sett kampen eller ikke. Vet utfallet i forkant.

 

Vant United ballen tilbake på corner imot tidligere så var det bånn gass mot motstanders mål, noe som har resultert i fantastiske kontringer opp igjennom tidene. Skjer det samme nå er det ikke snakk om å sette fart fremover. Husker knapt det har skjedd under LvG. Nå skal ballen under kontroll og alt skal bygges opp fra grunn fremfor å gå rett på mål.

 

Under SAF så kunne Rooney være den som vant ballen på corner, og 30 sekunder senere være den samme som avsluttet på mål i motsatt ende av banen.

 

Håper virkelig at United klarer å få inn en manager som setter angrepsspill høyt på prioriteringslisten. Farlige kontringer, raske kombinasjoner og høyt press. Fin taktikk at ikke motstander kan få mål så lenge en selv har ballen, men gud hjelpe meg så kjedelig det er å se LvG sin måte å spille på. 

Lenke til kommentar

Jeg ville satt alle pengene på Mourinho. Han har kommet med en egen "I can change"-video til ledelsen hvor han lover å spille mer angripende fotball for å glede fansen, lovet å vinne trofeer innen 2 år (hvis han får handle spillere) og samtidig lovet å være hyggelig med alle offentlig.

 

De neste tre årene blir nok gøy, har allerede satt pengene på at han blir trener og huset på at vi vinner ligaen neste år. 

Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at det ble bestemt at Moyes skulle sparkes allerede i Januar/Februar, men styret valgte å vente til det var matematisk umulig for United å nå topp 4? Håper virkelig ikke det er tilfellet denne gangen også.

 

Taper vi i dag kan Spurs få en luke på 8 poeng. Da begynner det virkelig å se mørkt ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...