Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som det er linja styret kjører, ja. Samme som med Moyes. Tror derimot at hvis han mister garderoben og fansen går fullstendig bananas, så vil han miste jobben før det eventuelt skjer. Det er vel heller ikke helt utenkelig at han trekker seg selv. 

 

Et annet scenario er at vi vinner FA cupen og at han da sitter uansett topp fire eller ikke, men det jeg håper styret har høyere ambisjoner. 

 

Han vet hvertfall selv hvor skoen trykker. 

"– Jeg er enig med dem, så det påvirker meg ikke. Også de har mye kunnskap om fotball, om underholdende fotball, og vi må spille fotball for å underholde fansen. Det gjorde vi ikke i dag, så de har grunn til å være sinte.
 

– For fansen var dette en slett forestilling hvor de fikk se to lag som var mest opptatt av taktikk, uten å skape mange sjanser. Derfor ble det også en dårlig match, sa Van Gaal, og innrømmet at dette var et stort tilbakesteg."

Lenke til kommentar

Det er dét jeg finner så rart. Mannen vet jo hva som er galt, men det virker ikke som at han klarer å finne en løsning på det. Spørsmålet er jo om systemet hans er så restriktivt at det faktisk ikke går an å spille opp uten å måtte legge om filosofi? Nå vet vi jo alle at det fins managere som klarer dette med possession og angrep veldig bra (Pep, Enrique og Tuchel for å nevne tre i store klubber), men kanskje LVG ikke klarer det. 

Lenke til kommentar

Tror det er en blanding av mange faktorer. Van Gaal og måten hans å spille fotball på selvsagt, men også hvordan selve spillestilen passer inn i Premier League. Vi ser at United har jevnt over like dårlige/like bra resultater uansett hvem vi spiller mot. Vi evner ikke å dominere kamper mot bunnlagene for eksempel. Vi spiller ganske likt uansett motstander, som jeg tror frustrerer angrepsspillerne. Også er det i tillegg andre ting som haugevis av skader og spillere som underpresterer, det hjelper heller ikke.

 

Van Gaal er så klart klar over alt dette, og jeg synes han stort sett svarer bra på pressekonferanser. Han ser det samme som fansen og er nok enda mer frustrert enn oss. Men om han er rett mann til å snu det nå, det tviler jeg sterkt på! Noe må skje nå, for det kan ikke fortsette sånn. 

 

Tror også United, Van Gaal eller en eventuell ny manager ville vært tjent med å ha en sportsdirektør i klubben. Fergie hadde kontroll på alt som skjedde i United, og var en farsfigur i klubben. Sånn er det ikke lenger. Woodward er en utrolig dyktig direktør på businessiden, men han kan ikke håndtere det sportslige i tillegg i en så stor klubb! 

Lenke til kommentar

Tror du har rett på det siste punktet ditt. SAFs situasjon kan ikke sammenliknes med noen andre i dagens fotball og jeg tror ikke det er noen som kan få samme rolle som han hadde. Han hadde over et kvart århundre på seg til å forme klubben rundt seg selv, noe som også skjedde, det er ikke bare bare å gjenskape. I tillegg så er jo fotballen så forandret i dag i forhold til hvordan den var tidligere.

 

Ja, vi burde ansette en person til å ta seg av det sportslige i klubben, en som skal fungere sammen med manageren, sånn at Woodward kan få fortsette med det han er briljant på - øke merkevaren Manchester United. Gill fungerte utmerket i rollen Woodward sliter med nå, men det tror jeg er fordi SAF styrte så enormt mye av det sportslige. 

Lenke til kommentar

Om det som skrives nå stemmer så har faktisk LvG tilbudt å trekke seg ikke mindre enn tre ganger de siste to månedene. Han er nå ferdig i klubben uansett hvordan det skulle gå fremover, spørsmålet er nå bare hvem som skal overta.

 

På meg virker det som om at de ikke aner hvem de skal få inn, og ikke er spesielt begeistret for Giggs i den rollen. Så lenge de ikke har noen gode alternativer så vil de ha LvG frem til de får tak på en de har tro på.

 

Eller kanskje de alt har den som skal ta over klar, men som ikke kan annonseres på nåværende tidspunkt, og at de derfor vil vente med å la LvG gå til de kan annonsere hvem som tar over?

Lenke til kommentar

Woodward er nok redd for sin egen jobb også, for han har nå vært ansvarlig for to managere som virkelig har underprestert. Håper virkelig at baktanken bare er å la LvG sitte til sommeren, og at vi får inn en skikkelig erstatter da. Gjerne at man begynner å planlegge spillerkjøp til sommeren med hensyn til denne nye manageren.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle han lekke det selv? Det gir lite mening for meg iallfall. Han får null sympati når han er en "quitter". Greit nok at han selv kunne sagt at han kan slutte hvis det er mistillit til han, for da får han jo sparken uansett til slutt, og det vil se bedre ut for både han selv og andre utad at han sluttet selv. 

Lenke til kommentar

Tja. Mest fordi det er helt utenkelig at Woodward skulle lekke det, da det setter ham og klubben i ekstremt dårlig lys. Mens Van Gaal kan få en slags sympatieffekt og flytte fokuset over på Woodward og styret. Begge deler er egentlig utenkelig, da det er illojalt og ikke gagner noen veldig. Uansett kanskje dumt å spekulere i korridorpolitikk. Jeg synes bare det er underlig at dette kommer ut i media.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...