Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(...) leste Espp's innlegg om LvG i deres MUFC-hovedtråd samt Per Jarle Heggelunds kommentar og tenkte at jeg tar spørsmålet her spesifikt, iom at det er om LvG:

 

Hva er egentlig grunnen til at han ikke klarer å fornye seg, at han ikke finner ut nye måter å spille på?

...Fordi jeg forstår ikke.. Mannen er nå relativt gammel, nesten like gammel som AW, men virker (utenfra) til å ha erfaringen til en 30-åring. Han burde ha hatt fryktelig mye mer ideer og "verktøy i kassa" til å snu dette evinnelige dritet MU befinner seg i.. 

 

 

Muligens dette høres naivt ut, men jeg håper noen kan forklare.. Jeg som Gooner liker virkelig ikke situasjonen MU er i, alvorlig ment. Et skrantende United er hverken bra for dere generelt, PL som liga spesielt, og i det hele tatt hele fotballøya. :mellow:  

Endret av Calippus
Lenke til kommentar
Calippus: LvG sin filosofi er i stor grad å sørge for at motstanderen ikke kommer til sjanser gjennom ballbesittelse. Det er derfor han kan komme med uttalelser som "første omgang var best, fordi da fikk vi ingen sjanser i mot", når vi selv ikke skaper noe (se Golfern' sitat som eksempel). Problemet med filosofien hans er at det fører til at motstanderen stort sett ligger i etablert forsvar, hvilket vi ikke har gode nok spillere til score ofte nok mot. Det hadde kanskje fungert om:
  1. Spillerne fikk til et enda raskere pasningsspill
  2. Vi hadde hatt hurtige vinger og backer. Men den delen gikk til helvete med Shaw sin skade, kombinert med at vi ikke kjøpte en skikkelig høyre-ving i sommer. Akkurat nå har vi Rojo og Blind tilgjengelig på LB (ingen av de rene backer), Darmian (RB) som presterer ganske ustabilt, en treg Mata (RW), og Memphis (LW) som har vært langt unna forventningene vi hadde til han.
  3. Og sist men ikke minst en magiker av en spiss/offensiv spiller, som putter mål mot etablerte forsvar når ingen andre klarer det. Dette skulle vært spillere som Di Maria, Falcao, RvP og Rooney, men alle har feilet.

Uten dette så ser det ikke ut til at LvG vet hva han skal gjøre, da dette stort sett har vært noe han har hatt i alle tidligere lag han har trent. I tillegg så krever han at spillerne følger en helt vanvittig streng disiplin på banen, hvilket over tid sliter på moralen/gleden ved å spille fotball. Pep Guardiola har mye den samme filosofien om ballbesittelse, men han har skjønt at de offensive spillerne trenger kreativ frihet.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Jeg håper denne kampen bare var et gufs fra høsten, og at vi klarer å spille bedre neste kamp slik vi gjorde mot Chelsea og Swansea. Det var som et helt annet lag gikk ut på banen i de kampene, med ny energi og noe å bygge videre på.

 

Nå har Van Gaal nok en gang sagt at vi trenger raske kreative spillere, spesielt på høyrevingen. Dette er tredje gangen han kommer med den uttalelsen, og det har vært to overgangsvinduer siden han sa det for første gang. Det er litt urovekkende at det ikke har kommet inn noen. Vil tro at det har blitt gjort forsøk, men at det ikke har vært gode nok spillere tilgjengelig på markedet og avslag på eventuelle fremstøt.

Lenke til kommentar

Mange gode vinger i verden, ja. Bare i PL vil jeg si det er ganske mange som passer posisjonen ute til høyre (sånn vi spiller) bedre enn Mata for tiden. Felles for de alle er at de har mer fart. Skulle gjerne også sett en som var høyrebeint i den posisjonen hos oss. 

 

Shaqiri, Deulofeu, Mahrez, Mané er vel alle spillere som ikke er helt urealistisk å få tak i.

 

Skulle likt å se Young mer på høyrekant faktisk. Han slår gode innlegg, har allerede et par målgivende denne sesongen fra høyrebackposisjon. En av de raskeste på laget, stor løpskapasitet og høyrebeint.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...