Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedring, men fortsatt ikke i nærheten av godt nok. Grunn til å være fornøyd? Dette Chelsea laget som stilte opp på OT i dag er det dårligste og mest talentløse laget vi har møtt i hele år. De pressa oss ikke, de parkerte ikke bussen og prøvde å kontre oss i senk, de bare sto der! Rent boys. Allikevel hadde de store muligheter til å vinne med sine enorme sjanser, det sier litt. Hadde vi gitt hvilke som helst annet PL lag så store sjanser hadde vi tapt.

 

Skudd i stanga osv i første omgang, greit nok, men vi skrur fortsatt ned tempoet i 2 omgang, og spiller frustrerende LvG-fotball i kjent stil med støttepasninger og null tempo, og det til tross for at Chelsea spillerne bare står og glor. Vi har hatt mange slike halvgode kamper for og så falle helt tilbake igjen til neste kamp. Det gjør vi vel også til lørdag, hvor det obligatoriske tapet mot Swansea kommer.

Lenke til kommentar

Sånn situasjonen har vært den siste måneden så synes jeg vi isolert sett burde være fornøyd med kampen i går, bare fordi det var bedring i det hele tatt. Pila har pekt nedover lenge. Bedringen må jo begynne et sted. At vi plutselig skulle score tre mål eller få en storseier etter det vi har vist i det siste var vel urealistisk. 

Lenke til kommentar

Synes bedringen var veldig drastisk. Vi spilte helt annerledes og skapte mye mer. Det er som Carragher sa at man skulle tro at Giggs (eller noen andre enn LvG) hadde tatt over. Kan man håpe at LvG har skrinlagt gamle idéer og sett at de ikke fungerte? Selv tørr jeg ikke å håpe noe ennå. Chelsea ga jo oss mye rom og de presset ganske ofte med bare en mann.

Men vi spilte mer offensivt! Det var gledelig uansett.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Vi spilte annerledes ja, men det var veldig likt måten vi spilte på forrige sesong den perioden vi var virkelig gode. Da vant vi mot blant annet Liverpool, City og Spurs og spilte nydelig fotball.

 

I den perioden i fjor så vi Carrick gikk ned nesten helt sammen med stopperne, mens backene går bredt og høyt slik at vi kommer rundt på kantene. Det krever mye løpskraft, men det har vi nå som Darmian og Schneiderlein er tilbake, og enda mer når Shaw blir frisk igjen. 

 

Det er veldig likt måten Pochettino spiller på, som vi ser i Spurs med Dier og tidligere i Southampton med Wanyama som holdende. I går lykkes dette veldig godt spesielt siden Young er såpass løpssterk at han kan holde igjen de gangene Schneiderlein eller en av stopperne blir med opp, og ikke minst at vi har en ryddegutt i Herrera sentralt. 

 

I Spurs fungerer det veldig bra for tiden spesielt siden backene Rose og Walker er enormt løpssterke. 

 

At vi ikke har spilt mer på denne måten synes jeg er veldig rart, da vi stort sett har lykkes godt med det. Van Gaal kjørte en veldig lik taktikk med Nederland i VM som fungerte bra med De Jong i storform som holdende DM. Vil tro at mangelen på fart og skader på backene har fått Van Gaal til å prøve andre ting, men dette er en spillestil jeg håper han fortsetter med hvis han sitter ut sesongen.

 

Dette bildet illustrerer det ganske godt. Man kan egentlig bare bytte navnene på spillerne, så har vi United slik vi fremsto i går:

 

Southampton-Tactics-Update.jpg

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Spilte nydelig fotball mot Liverpool? Nåvell, var ganske enveiskjørt. Takket være en elendig avslutter i Sterling og en meget god De Gea så ble det 3-0 seier til United.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

Spilte nydelig fotball mot Liverpool? Nåvell, var ganske enveiskjørt. Takket være en elendig avslutter i Sterling og en meget god De Gea så ble det 3-0 seier til United.

Ble strengt tatt 1-2. Mata-show og Stevie rødt kort. Liverpool hadde ikke mye å stille med i den kampen.
Tenkte på første kampen naturligvis, da det ble 3-0, Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Hvorfor er du så sikker på at det er photoshop? Jeg har fortsatt noen få år før jeg bikker 89, så jeg burde vel klart se om det var photoshop eller ikke. Har best kjennskap til Paint, riktignok. Tror jeg hadde sett at det var fake om det var laget i Paint. 

 

Håper du har rett. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...