Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Her er jeg enig i alt, jeg tror vi går enda 2-3 tunge år (alt etter forventningene dine) i møte. Det blir ingen finale i CL, det blir ingen første- eller andreplass i ligaen, det blir mest sannsynlig ikke noe seier i liga- eller FA-cupen - ja sånn er det bare. 

 

Spørsmålet vi kan stille nå er jo om LVG har vært feil helt ifra starten av. Jeg var meget positiv, men mye av det var jo på grunnlag av tidligere prestasjoner, ikke basert på førstehånds kunnskap om LVG lederstil og fotballfilosofi, den viste jeg sannelig ikke så mye om. Mye tyder på at ledelsen i Manchester United har gjort en liten tabbe igjen, men det blir veldig vanskelig å sitte å si det egentlig. LVG har gjort en jobb utrolig bra og jeg støtter fornyelsen av troppen. Fotballen og resultatene er alt for dårlig, men begge kan forbedres over tid. Spørsmålet er bare om LVG er for kravstor til å ha store spillere i troppen sin. Han klarte det ikke i Barcelona og han klarte det ikke i Bayern, så kanskje vil han ikke klare det i Manchester United heller. 

 

Skal vi sparke han nå eller ikke? Egentlig så er jeg likegyldig. Det fins ingen managere som kan ta over akkurat nå, så da regner jeg med at Giggs får sjansen de siste månedene. Den tanken liker jeg godt siden klubben da får tid på seg til å evaluere om han er klar til å ta over klubben videre. Med Giggs vil det ta noe lengre tid før fansen generelt kan begynne å klage og ønske hodet hans på et fat, han er tross alt en enorm legende hos oss. 

 

Hva burde vi da eventuelt gjøre til sommeren? Hente en ung og sulten manager som viser lovende takter. Jeg har ikke lyst på Pep i 2 år eller Mourinho i 3, jeg ønsker en manager som kan bli 5-6 år, eventuelt lengre. Min aller største favoritt for tiden er Pochettino, mannen spiller jo nydelig og trygg fotball samtidig, i tillegg har han gjort det i to klubber i PL nå. 

Manchester United nærmer seg et enormt fall og nå må vi faktisk ta trygge grep framover, ikke kortsiktige løsninger for å gi avkastninger med engang. Jeg ønsker en stabil og underholdende klubb de neste 10 årene, det er mye viktigere enn å vinne ligaen de neste 1-2 årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag ryker LVG og fallet for identiteten til Manchester United fortsetter. Kampen i dag taper vi, det er det vel ingen tvil om. Spillere uten selvtillit og som virker litt umotiverte mot et Chelsea som er på tur oppover igjen. Det eneste positive jeg kan se hvis dette faktisk skjer, er at Giggs blir trener for Manchester United igjen, det gleder meg. 

Lenke til kommentar

Hvilken identitet snakker vi om da? Den om at vi hadde tidenes beste manager i nesten tre tiår eller den om at vi vant en shitload med kamper og troféer samtidig som at vi var en fryktet motstander? Naivt å tro at noen kan kopiere Sir Alex og alt plutselig kommer til å bli bedre. LvG er her bare til slutten av neste sesong uansett, og vi er utrolig langt unna nivået som er forventet. Aldri i livet om han kommer til å snu det innen den tid. Hjelper ikke at man er en god manager hvis ikke spillerne liker deg eller trives.

Lenke til kommentar

For meg handler det om å sende en viktig beskjed til spillerne. Det er ikke de som bestemmer og det er de som forsvinner fra klubben, ikke sjefen selv. Med identiteten sikter jeg til kast og forbrukersamfunn. Vi kaster spillere på dør og henter inn ekstremt dyre kjøp. 

 

Jeg ønsker at vi skal være litt smarte nå og faktisk tenke lengre enn to år framover når vi erstatter LVG. 

Jeg ønsker at vi skal være litt smarte og hente spillere rett før de blomstrer (god speiding). 

 

Jeg er dritt lei av at vi hele tiden skal kjøpe etablerte stjerner, vi får dem jo aldri. La oss hente spillerne som er på randen til å slå gjennom, alt i fra 21 til 24 år. Prisen er som regel ganske ok på slike spillere og det tar ikke lang tid før vi får avkastning på dem i form av det de leverer for oss. I tillegg sitter vi jo igjen med en pen slump penger når Barca, Real eller PSG raider oss da. Depay er en slik spiller, dessverre har han ikke levert enda. Martial er litt for ung, men han har faktisk levert ganske stabilt, men her betalte vi jo alt alt for mye penger. Kane burde vi hatt, Lukaku er et monster, hvor var vi når Mahrez ble kjøpt? Mane? Pedro?

 

Det er mange spillere vi kan kjøpe, men det virker som at vi hele tiden er å leter på toppen av FIFA / FM-listen. Der får vi nok avslag 95 av 100 ganger.   

Lenke til kommentar

Det du snakker om er jo det aller vanskeligste i faget fotball, og det blir stadig vanskeligere i Premier League hvor de mindre klubbene ikke lenger må selge de beste for å overleve økonomisk. Det ble for få talentkjøp på slutten av Fergies tid, og det lider vi litt av nå. Van Gaal synes jeg har gjort ganske gode kjøp.

 

Vi har jo som du sier fått inn både Memphis og Martial, som begge er svært lovende unge talenter (førstnevnte må komme i form igjen). Kjøpet av Luke Shaw kan man vel også se på som et ungt talent, han hadde blomstret litt i Southampton, men viste enda mer starten av denne sesongen. Også har vi de egenproduserte offensive spillere i Lingard, Januzaj, Wilson og Pereira som alle har høyt potensiale, men som ikke har slått helt gjennom enda, samt Varela som blir sett på som et verdens største backtalenter.

 

Men disse unge spillerne trenger et etablert og velfungerende kollektiv rundt seg for å få vist seg frem. Jeg hadde selv veldig stor tro på at det kom til å skje før forrige sesong, spesielt da både Di Maria og Falcao kom inn. At disse to skulle floppe samtidig som Van Persie ga opp livet og Rooney begynte å suge var det vel få som trodde. Vi hadde på papiret et av verdens beste angrep.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...