Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Kommer til å gå rett vest om han får fortsette med tanke på de andre managerene som er i PL.

 

Chelsea kommer garantert til å hente en klasse-manager ala Pep/Simeone. Arsenal og City er stabile med Wenger og Pellegrini. Klopp kommer til å bygge et heidundrendes lag i sommer, hvor han garantert får Pool tilbake i toppen igjen.

 

Også sitter vi stuck med LvG. Mannen som får Moyes til å se decent ut, til tross for å ha brukt fantasisummer på spillerkjøp. Skummelt scenario.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å gå rett vest om han får fortsette med tanke på de andre managerene som er i PL.

 

Chelsea kommer garantert til å hente en klasse-manager ala Pep/Simeone. Arsenal og City er stabile med Wenger og Pellegrini. Klopp kommer til å bygge et heidundrendes lag i sommer, hvor han garantert får Pool tilbake i toppen igjen.

 

Også sitter vi stuck med LvG. Mannen som får Moyes til å se decent ut, til tross for å ha brukt fantasisummer på spillerkjøp. Skummelt scenario.

Så hva skal vi gjøre? Mourinho har alt for mange motstandere (meg inkludert) til å få jobben, Pep er i bayern til i sommer, Ancelotti er ikke ledig. Giggs er eneste reelle alternativ, og selv om det hadde vært kult med Giggs så tror jeg vi burde vente litt før han evt tar over.

Lenke til kommentar

Faen så mye som jeg mistrives med fotballen vi spiller for tiden. Laget er rett og slett patetisk. Dette gjelder taktikken og innsatsen! I tillegg kritiserer jeg ledelsen mer og mer kjenner jeg. Korttenkt gang på gang. Har en følelse av at Moyes var en langsiktig plan, mens LVG skulle bli en kortsiktig suksess. Hva skal vi gjøre nå da?

 

Personlig mener jeg at han bare kan sitte til sommeren, eventuelt så kan jo Giggs få ansvaret. Er halvt år vil være tid nok til å evaluere om han er klar for jobben. Det fins jo ingen ledige managere der ute som kan ta over klubben. Jeg er meget negativ til Mourinho! Jeg takler ikke tre år til med kjedelig gå-fotball, det går bare ikke.

 

Huff, årets første skikkelig negative innlegg, men jeg kjenner at det blir vanskeligere for hver eneste kamp nå å skulle forsvare LVG. Når ikke spillerne lenger gidder å gi alt for mannen, ja da regner jeg med at han ryker.

 

Hvis han nå får sparken, kan vi prøve å tenke langsiktig? Pep i to-tre år er ikke langsiktig, men har merkevaren Manchester United råd til å takke nei? Det tror jeg ikke. Ønsker en ung og sulten manager så kan få alle støtte, Pocchetino og Tuchel er to favoritter, selv om begge er uoppnåelig!

Lenke til kommentar

Tja, spørsmålet er jo hvor lukrativ Manchester United egentlig er nå. Markedsmessig så er vi jo enda topp 3, men sportslig virker vi å være i fritt fall for tiden. Derfor kan det jo være at de ønsker enda en "Quick fix" for å holde verdien høy.

 

Jeg er usikker. Jeg ønsker bare litt angrepsspill, så skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar

Tja, spørsmålet er jo hvor lukrativ Manchester United egentlig er nå. Markedsmessig så er vi jo enda topp 3, men sportslig virker vi å være i fritt fall for tiden. Derfor kan det jo være at de ønsker enda en "Quick fix" for å holde verdien høy.

 

Jeg er usikker. Jeg ønsker bare litt angrepsspill, så skal jeg ikke klage.

 

Når folk snakker om Manchester United som "the biggest club in the world" så kan ikke det være snakk om noe annet enn markedsføring og fanbase. Sportslig ligger de nå langt bak RM, Barcelona, Bayern, PSG etc. Uansett hvilken trener som skulle komme inn, så er angrepsrekka til United langt bak toppklubbene i europa. Med sagt så syntes jeg at det er viktig at ledelsen skjønner at klubben er i et identitetsskifte. Skal de bli mer like andre klubber og bytte trener annenhvert år eller bør de prøve å videreføre tradisjonen med å ha trenere som sitter i 5-10+ år?

Lenke til kommentar

Føler Koeman eller Pochettino kunne vært et bra valg når van gaal gir seg ved sommeren. 

Koeman er vel i samme skole som van gaal men kanskje mindre regid enn van gaal.

Pochettino spiller Bielsa fotball med høyt press,backer/vingbacker og vinger som strekker spillet, og en blanding mellom direkte og ball besittende fotball. Kunne vært spennende.

Endret av Party4life
Lenke til kommentar

 

Tja, spørsmålet er jo hvor lukrativ Manchester United egentlig er nå. Markedsmessig så er vi jo enda topp 3, men sportslig virker vi å være i fritt fall for tiden. Derfor kan det jo være at de ønsker enda en "Quick fix" for å holde verdien høy.

 

Jeg er usikker. Jeg ønsker bare litt angrepsspill, så skal jeg ikke klage.

 

Når folk snakker om Manchester United som "the biggest club in the world" så kan ikke det være snakk om noe annet enn markedsføring og fanbase. Sportslig ligger de nå langt bak RM, Barcelona, Bayern, PSG etc. Uansett hvilken trener som skulle komme inn, så er angrepsrekka til United langt bak toppklubbene i europa. Med sagt så syntes jeg at det er viktig at ledelsen skjønner at klubben er i et identitetsskifte. Skal de bli mer like andre klubber og bytte trener annenhvert år eller bør de prøve å videreføre tradisjonen med å ha trenere som sitter i 5-10+ år?

 

 

Et kjapt søk over antall likerklikk på de respektive klubbene på facebook, verdens desidert største sosiale medium og også markedsplass, viser at MUFC er faktisk bak CFRM og Barca. Et stykke foran Arsenal men ikke mye. Så "verdens største markedsmessig" er egentlig ikke helt sant.

 

Dessuten er MU mindre verdt enn RM og Barca, pluss en rekke NFL-klubber;

http://www.forbes.com/pictures/mli45fdlkd/1-real-Madrid/

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Rart det der hvordan media har kastet seg på Van gaal og slakter han. Pga han skjeftet på media, ikke lar seg forstyrre nevneverdig av dem.  

"van gaal stormet ut av presse konferansen" var overskriften, er bare å se presse konferansen selv.

"van gaal har panikk",

"han har mistet spillergarderoben"

han slaktes også for han sier han vurderer å slutte selv, er vel ikke like fengende som at han får sparken.

Rene heksejakten på han pga man utd har hatt en dårlig periode og han står reporterne rett imot.

Media har virkelig er makt, ikke i å presentere fakta, men å skrive påvirkelig tull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...