Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Kan ikke du da fortelle meg om alle disse fantastiske spillerne Moyes fikk til disposisjon i 2013, og som Van Gaal fikk til disposisjon i 2014?

 

Tenker du på midtbanen, med Cleverley, Anderson og Fletcher?

Eller angrepet, med Runy, Van Persie, Danny Dilbert og Erta?

Eller fremtidens stjerner, Ferdinand (35), Vidic (32), Giggs (40), Evra (33) og Carrick (32)?

Vingene Young, Valencia og Nani?

 

Hvor mange av disse spillerne her er dominerende i sine nye klubber? Hvor mange av disse spillerne her ville dominert i dagens United?

Vel, som jeg sa, det var områder som måtte skiftes ut, men graden av elendigheten som måtte skiftes ut er ekstremt overdreven. Moyes/Woodward sin manglende evne til å rette opp i noen deler av troppen i det ene året gjorde det LITT vanskeligere for Van Gaal, men ikke mer enn litt.

 

Midtbanen kunne selvsagt oppgraderes, men Herrera var et United-mål lenge før LvG overtok, og en midtbane med Carrick - Herrera hadde funket bra. 

Van Persie var åpenbart en korttidsløsning, og det var vel heller aldri noen hemmelighet. Rooney var selvsagt på vei ut under Fergie. Da hadde vi stått igjen med Welbeck, Chica og Wilson. 

Vidic hadde nok blitt lengre om det ikke var for Moyes, og da hadde vi stått igjen med Smalling, Jones, Evans og Vidic. Et stopperkjøp hadde sikkert behøvdes. På backene hadde vi hatt Rafael, Valencia, og Evra. Shaw var også et åpenbart United-kjøp i en god stund, og hadde sannsynligvis blitt kjøpt uansett.

Offensivt hadde vi hatt nok også trengt et par forsterkninger, men vi solgte nå fortsatt en spiller som nå regjerer i angrepet til Europas nestmest-scorende lag. Og for ikke å glemme Januzaj og Lingard som var i United.

 

                      Welbeck (Chica)

Young (Januzaj) - Kagawa (Pereira) - Nani (Lingard)

             Carrick (Fletcher) - Herrera (Cleverley)

Shaw (Evra) - Smalling (Vidic) - Jones (McNair) - Rafael (Valencia)

                           De Gea

 

Noen svakheter her og der, men de tror jeg uansett ville blitt ordnet opp i iløpet av de 2,5 årene som har gått. Dette ville også vært en mye mer sømløs overgang, enn det vi har sett nå. Som gjør at kjemien er mye lettere å skape/opprettholde.

 

Chica har spilt strålende i Leverkusen, Kagawa er en nøkkelspiller i Dortmund. Welbeck er konstant skadet i Arsenal. Her er det nok mange som er uenige med meg, men jeg mener fortsatt han er god, og kan bli veldig god. Rafael spiller fast i Lyon. Cleverley har vært skadet i høst, så vanskelig å bedømme, men har vel spilt det meste av kamper i Everton når han har vært frisk. Evra spiller fast i Juventus.

Disse spillerne HAR dominert i United, fordi de vant tross alt seriegull. Og jeg tviler ikke på at flere av dem fortsatt ville bidratt. Og hvor mange spillere i dagens United DOMINERER egentlig? De Gea, Smalling, (pre-LvG) og kanskje Martial til tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for godt svar. 

 

Du har helt rett i at det er en del spillere som fortsatt kunne bidratt i United, men helt ærlig: ville disse gjort seg ute i Europa? Jeg er helt enig i at Kagawa var et dårlig, nay, katastrofalt salg. Han er en av de mest spennende midtbanespillerne på kontinentet, og er heldigvis i sitt rette element i Dortmund. 

 

De andre spillerne Ferguson etterlot var i beste fall reserver. Salget av Rafael måtte komme, all den tid han stort sett ikke spilte. Alle savner han, men alle vet også at han stort sett var skadet. En midtbane bestående av Fletcher, Carrick, Cleverley og Herrera får jeg magesår av å tenke på. Det samme gjelder egentlig Welbeck/Chicarito på topp. Ikke gode nok, selv om sistnevnte scorer mye for Leverkusen. Han fikk faktisk fire kalenderår på seg i United, men ble aldri mer enn en backup.

 

                           De Gea

      ?????- Smalling-Jones-Shaw

                Schneiderlin-Herrera

           Memphis-Kagawa-Mata

                        Martial

 

Tror det måtte blitt noe sånt for min del, dersom jeg kunne skrudd tiden tilbake og avbrutt et par salg. Poenget mitt er nå at Van Gaal, foruten Shinji, har beholdt de som burde beholdes, og solgt de som burde selges. For min del er det snakk om å skifte ut rundt 20 spillere fra 12/13, og jeg nekter i mine villeste fantasier å tro at en sånn prosess bare tar 18 måneder å fullføre. At Evra ville bort har selvsagt ikke noe med Van Gaal å gjøre, ei heller Vidic, men disse to ville nok likevel ikke vært et førstevalg for meg pr nu.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag er første gang jeg har blitt alvorlig forbanna over et bytte siden Moyes var trener. Jeg forstår rett og slett ikke hva LVG tenkte på under denne kampen. Kommer vi til å få se en mental brist av en slik rang kun Benitez har gjort før?

 

Hvorfor bytte ut Fellaini? Vår helt klart beste spiller offensivt i dag. Hvorfor ble ha tatt ut? Jeg forstår det ikke. Jeg ville tatt ut Mata, som hadde en forferdelig kamp i kveld, og dyttet Fellaini opp som tier. Da hadde han fått mer offensiv frihet og mindre defensive arbeidsoppgaver, han kunne med andre ord holde seg der han briljerte i dag. Schneiderlin kunne blitt satt på for Mata. Det ville hjulpet oss på to måter for svarte. For det første så ville Fellaini blitt dyttet opp og for det andre så ville ligaens beste DM hjulpet forsvarer vårt som tydelig hadde enorme problemer i dag. Han ville absolutt bidratt til å gjøre det tryggere.

 

Powell? Seriøst? Powell? Wow.

 

Ja vi spiller med så mange akademispillere / B-spillere at å tape i dag er helt ok, men som vi satt å diskuterte under kampen: hvor i helvette er innsatsen? Ingen gjør en forbanna dritt, ingen gidder?! Det gjør meg som fan seriøst trist og forbanna. Jeg (og alle dere andre) er med å betale lønna deres, og jeg krever at de gir alt når de er på jobb.

 

Taktisk brist. Elendig taktikk, elendig prestasjon, elendig moral. Laget stinket i dag.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

I dag var ikke laget bedre, enkelt og greit. Satt og prøvde å telle hvor mange spillere som kan forventes å starte en kamp for United med skadefritt lag, falt på fire-fem stk (Martial, De Gea, Blind, Mata og kanskje Memphis). 

 

Men hovedproblemet var jo at til og med BACKUPENE er skadet. Alle fire backene våre er skadet. Vi har tre eller fire midtstoppere ute. Tre sentrale midtbanespillere. Fremover var vi godt besatt, men det var heller ikke der vi tapte kampen. Hadde nok sjanser til å score fire mål i dag også.

Lenke til kommentar

I dag var ikke laget bedre, enkelt og greit. Satt og prøvde å telle hvor mange spillere som kan forventes å starte en kamp for United med skadefritt lag, falt på fire-fem stk (Martial, De Gea, Blind, Mata og kanskje Memphis). 

 

Men hovedproblemet var jo at til og med BACKUPENE er skadet. Alle fire backene våre er skadet. Vi har tre eller fire midtstoppere ute. Tre sentrale midtbanespillere. Fremover var vi godt besatt, men det var heller ikke der vi tapte kampen. Hadde nok sjanser til å score fire mål i dag også.

Bournemouth har omtrent like mange på skadelista som United, så det er ingen unnskyldning. 

Lenke til kommentar

Uenig. Laget kunne vært bedre! Innsatsen var elendig og ikke godkjent for en av "verdens beste" klubber.

 

Man gir alt. Absolutt alt, hvis ikke kan man ligge hjemme under dyna.

Selvfølgelig. 

 

Ingen synes dette er bra nok. 

 

Men jeg mener en periode som denne og i fjor var uunngåelig. Dette er det mest ekstreme skiftet United har vært igjennom siden JEG ble født i hvert fall, og da må man kalle en spade for en spade og innse at man må gjennom en del dritt før ting kan komme til sin rette igjen. 

 

Å sparke Van Gaal nå vil være å reversere ALT. Kanskje lønner det seg på kort sikt, men da tar jeg i 10/10 tilfeller heller en mann som får mye piss på seg i et par år mens han faktisk endrer laget totalt, enn å prøve å utsette problemet ved å hente inn Ancelotti og kjøpe inn et par etablerte verdensstjerner NÅ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er totalt i mot å sparke LVG nå. Klarer vi topp 4 kan han få sitte ut kontrakten, hvis det ikke er en enorm storfisk tilgjengelig til sommeren - da mener jeg at vi faktisk ikke har råd til å sitte på gjerdet å vente siden LVG uansett går av året etterpå. 

 

Trykka litt fort. Ja, dette er ekstremt og LVG har løst det på en fantastisk måte. Dessverre er fotballen så til de grader kjedelig. Bedre de siste tre kampene, men hey, vi har ett poeng fra de. 

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...