Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Man kan ikke komme trekkende "den falleferdige stallen som Ferguson ettterlot seg" lenger. Det er 2.5 år siden. Det er et argument som ikke funker nå. En klubb som Manchester United skal ikke bruke over 2.5 år på å stable et topplag på beina når det er nærmest uendelig med ressurser tilstede. 

Barca gikk fem år (1999-2004) uten å engang vinne en hjemlig cup.

 

Istedenfor valgte de å bygge opp en ny generasjon. Prosessen ble selvsagt "igangsatt" av Van Gaal. 

 

Gikk helt greit for dem å gå noen år uten ligagull, så lenge fundamentet for videre suksess (Puyol, Iniesta, Xavi, Valdes, Messi, Ronaldinho) ble lagt.

 

United er ikke i den posisjonen at de bare kan plukke Neymar og Bale og Ronaldo og plassere dem i stallen sin. Derfor tar det tid å bygge et nytt storlag. Jeg skjønner ikke at dette er så vanskelig å forstå.

 

 

Joda, var i den posisjonen. For 2.5 år siden. Men tok den ikke. 

 

Det er jo ingen garanti for at LvG greier å bygge opp en ny gullgenerasjon hos United. Hvorfor er det gitt at det funker igjen? Om dette prosjektet hans ikke funker og Martial ikke blir en ny toppspiss, og Depay aldri blomstrer etc etc. Det vil jo heller være relativt sprøtt om alle de unge hos United blomstrer. Hva skjer da? 

 

Fotballen nå er veldig annerledes fra det den var 2000-tallet. Da var det på langt nær så mye penger inne i ballspillet og det var ikke så kritisk å skippe CL i et par sesonger, som det er nå f.eks.

 

Hvorfor overlater en storklubb som Manchester United det til tilfeldigheter om de skal ha suksess de neste årene eller ei? 

 

(PS: Jeg er ikke en Manchester-fan, jeg er en Newcastle-fan som står utenfor og kikker inn, prøver å forstå det som skjer i deres klubb). 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Det er jo ingen garanti for at LvG greier å bygge opp en ny gullgenerasjon hos United. Hvorfor er det gitt at det funker igjen? Om dette prosjektet hans ikke funker og Martial ikke blir en ny toppspiss, og Depay aldri blomstrer etc etc. Det vil jo heller være relativt sprøtt om alle de unge hos United blomstrer. Hva skjer da? 

 

Selvfølgelig er det ingen garanti for det. Det er INGEN som kan garantere suksess. 

 

Derimot mener jeg Van Gaal er en av de få som faktisk kan klare å utføre drittjobben som skal til for å gjøre United til like slagkraftige som de aller, aller beste. Og da må man gjennom en transformasjonsperiode. 

 

Den opprydningen som har blitt gjort, og som måtte gjøres, etter SAF er langt mer omfattende enn noen andre jeg har sett. Fra laget til SAF er det strengt tatt bare De Gea, Jones, Januzaj, Smalling og Kagawa som fortsatt burde vært i stallen.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er: Hvorfor satse (nesten) alt på at  alle de unge i stallen utvikler seg i den retningen de skal de neste 3-5 årene. Da står man med skjegget i postkassa om ungdomsatsingen gikk til helvete. Da legger man alle eggene i en kurv. 

 

Hvorfor ikke kjøpe inn litt etablert klasse som man VET hever laget på kort sikt og kan bidra med en eneste gang? Schweinsteiger er jo den eneste jeg ser som er et slikt kjøp. Til en viss grad også Schneiderlin, selv om han ikke har spilt på europeisk toppnivå før. Før du svarer "Vi kan ikke lokke de beste spillerne lenger", så er det ikke superproblematisk å lokke gode spillere til Manchester United, altså. 

 

 

Når man kan blåse sju hundre mill på Martial så er det jo ikke penger det står på. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Hadde ikke hatt noe imot offensive spillere som Robben, Neymar, Bale, Ronaldo, Lacazette, Benzema, Muller, Lewandowski, Kane, osv. Dette ville gitt United den siste "brodden" som de mangler i dag (kombinert med en litt bredere stall, slik at vi sikres bedre mot skader). Men mange av disse spiller for klubber som ikke akkurat sliter økonomisk (altså har de ikke behov for å selge de), kombinert med at andre klubber med vel så god kjøpekraft også ville vært interessert. Andre spillere i PL (som Sanchez, de Bruyne, Hazard, osv) ville også vært interessant, men det er ikke snakk om at Arsenal/City/Chelsea kommer til å selge en av disse til oss...

 

Om muligheten byr seg, så vil United kjøpe spillere av dette kaliberet, på samme måte som vi kjøpte Falcao og Di Maria i 2014 (to spillere som riktignok floppet hardt..). Men det er ikke bare å knipse med fingrene, timingen må stemme, og de må ønske å komme selv. Når vi ikke får til slike kjøp, så er det å investere i talent det nest beste (og økonomisk det beste over tid, om de faktisk ender opp med å slå til).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Poenget mitt er: Hvorfor satse (nesten) alt på at  alle de unge i stallen utvikler seg i den retningen de skal de neste 3-5 årene. Da står man med skjegget i postkassa om ungdomsatsingen gikk til helvete. Da legger man alle eggene i en kurv. 

 

Hvorfor ikke kjøpe inn litt etablert klasse som man VET hever laget på kort sikt og kan bidra med en eneste gang? Schweinsteiger er jo den eneste jeg ser som er et slikt kjøp. Til en viss grad også Schneiderlin, selv om han ikke har spilt på europeisk toppnivå før. Før du svarer "Vi kan ikke lokke de beste spillerne lenger", så er det ikke superproblematisk å lokke gode spillere til Manchester United, altså. 

 

 

Når man kan blåse sju hundre mill på Martial så er det jo ikke penger det står på. 

Jeg er helt enig med deg, og for min del skulle jeg gjerne sett mange av disse storspillerne i klubben.

 

Men disse spillerne er ikke fundamentet, de er krydderet som skal gjøre laget slagkraftig på kontinentet. Fundamentet må legges først, og det er han godt i gang med, nå dessverre avbrutt av en ny skadesituasjon. De Gea, Shaw, Smalling, Jones, Schneiderlin, Herrera, Martial, Memphis og Mata/Schweinsteiger. Der er fundamentet. Så kan vi være enige i at vi foreløpig mangler det lille ekstra for å konkurrere med de aller beste.

Lenke til kommentar

Hadde ikke hatt noe imot offensive spillere som Robben, Neymar, Bale, Ronaldo, Lacazette, Benzema, Muller, Lewandowski, Kane, osv. Dette ville gitt United den siste "brodden" som de mangler i dag (kombinert med en litt bredere stall, slik at vi sikres bedre mot skader). Men mange av disse spiller for klubber som ikke akkurat sliter økonomisk (altså har de ikke behov for å selge de), kombinert med at andre klubber med vel så god kjøpekraft også ville vært interessert. Andre spillere i PL (som Sanchez, de Bruyne, Hazard, osv) ville også vært interessant, men det er ikke snakk om at Arsenal/City/Chelsea kommer til å selge en av disse til oss...

 

Om muligheten byr seg, så vil United kjøpe spillere av dette kaliberet, på samme måte som vi kjøpte Falcao og Di Maria i 2014 (to spillere som riktignok floppet hardt..). Men det er ikke bare å knipse med fingrene, timingen må stemme, og de må ønske å komme selv. Når vi ikke får til slike kjøp, så er det å investere i talent det nest beste (og økonomisk det beste over tid, om de faktisk ender opp med å slå til).

Men det finnes da virkelig en mellomting mellom Lewandowski/Di Maria/Ronaldo og en 19 år gammel unggutt. Hvorfor går vi ikke etter de spillerne som det ser ut til at folk har helt glemt eksisterer. Spillere på 21-24 år, som har vist god kvalitet, men som ennå ikke har nådd toppsjiktet hvor Barca og Real begynner å snuse på dem. Spillere som ikke absolutt alle har hørt om, som ser ut til å være et krav for tiden. Som jeg har sagt i alle år, vi trenger ikke en stjernespiller. Vi trenger spillere som blir stjerner i United. Dette har jo stort sett vært taktikken under Ferguson, men det ser ut til at folk har glemt det. Eller, ihvertfall Woodward har glemt det, og han fremstår bare som en idiot når han begynner å kaste penger etter Barca og Bayern for å få tak i Müller og Neymar. Det ser ut til at han har helt glemt at vi har et speidernettverk som ser andre kamper enn sluttspillet i CL.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt i alle år, vi trenger ikke en stjernespiller. Vi trenger spillere som blir stjerner i United. Dette har jo stort sett vært taktikken under Ferguson, men det ser ut til at folk har glemt det. Eller, ihvertfall Woodward har glemt det (...)

Martial

Memphis

Shaw

Herrera

Schneiderlin

 

Tar med de forhenværende også:

Smalling

De Gea

Lingard

 

Flere, folkens?

Lenke til kommentar

Martial

Memphis

Shaw

Herrera

Schneiderlin

 

Tar med de forhenværende også:

Smalling

De Gea

Lingard

 

Flere, folkens?

 

Martial og Memphis er unge talenter som ikke vil peake på flere år, sannsnyligvis. Dere ønsker dere jo fortsatt en stjernespiss/ving. fordi de ikke presterer stabilt eller bra nok, som dere selv sier. De passer ikke inn i kategorien jeg nevner. 

Shaw er et litt spesielt tilfelle, da han allerede ble kåret til årets VB i PL mens han var i Southampton som 18-åring.

Schneiderlin var allerede etablert, 26 år, og regnet som en av de beste DMene i PL.

Herrera er den eneste jeg er enig i passer kategorien, Men han er jo den som spiller minst blant disse, og når han først får spille, spilles han for høyt i banen.

 

Smalling og De Gea er Ferguson/Gill-kjøp. Lingard kommer fra akademiet.

Lenke til kommentar

Jeg etterlyser egentlig en konkret ferdighetsgruppe. De som har etablert seg som gode spillere for et lag, som presterer jevnt og godt, men som ennå mangler et par steg opp til å bli verdensklassespillere. Disse spillerne tilhører gjerne nevnte aldersgruppe, men det er selvsagt en flytende grense. Pogba/Neymar og Vardy i hver sin ende av skalaen.

Lenke til kommentar

 

Som jeg har sagt i alle år, vi trenger ikke en stjernespiller. Vi trenger spillere som blir stjerner i United. Dette har jo stort sett vært taktikken under Ferguson, men det ser ut til at folk har glemt det. Eller, ihvertfall Woodward har glemt det (...)

Martial

Memphis

Shaw

Herrera

Schneiderlin

 

Tar med de forhenværende også:

Smalling

De Gea

Lingard

 

Flere, folkens?

 

Helt enig med deg, spillere som blir stjerner fremfor kjøpe allerede etablerte stjerner. men selvfølgelig en stjerne innimellom for å gi en ekstra spiss kvalitet, som foreksempel van persie var.

 

Mcnair, Pereira og Januzai burde være på listen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...