Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Alle "visste" at det kom en sånn periode etter saf....

 

Det som er så trist er hvor trist de har klart å gjøre laget med moyes og lvg....

 

Satt med samme følelsen som etter Norge røyk i EM kvalikken. Jamen godt de røyk for de har ikke en dritt i cl å gjøre. Hadde bare blitt enda mer pinlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt utrolig prestasjon å levere den andreomgangen med det laget borte mot Wolfsburg spør du meg. Hvis man ser bort fra de to defensive blunderne våre. United klarte å presse Wolfsburg i lange perioder og skapte mange sjanser med Powell, Borthwick-Jackson, Varela, Lingard og en skadet Smalling på banen samtidig. Med tre bak. Og Smalling vandrende oppe i tierrollen. Helt sykt.

 

Vi spilte ganske bra denne kampen, men defensive tabber ødela som de nesten gjorde mot West Ham. Selv om vi røk ut synes jeg nok en gang det er fremgang offensivt. Og det med halve juniorlaget som nesten aldri har spilt hverken a-lagsfotball eller CL. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvis dagens kamp er fremtiden vår så har vi virkelig ikke stort å se frem til. Vi spilte elendig nok en gang og det er kun flaks at vi ikke tapte med flere mål.

 

Det er ingen som forventer PL gull, men det forventes noe fremgang spillmessig etter 1.5 sesonger, noe som ikke har skjedd. Vi har om noe blitt bare dårligere.

Gjennomsnittsalder på laget var rundt 21(?), vi spilte jevnt mot et godt lag i Europa på bortebane og alt er helt jævlig sørgelig elendig. Takk for informasjonen.

 

Merkelig nok var det de rutinerte spillerne som gjorde feilene. Bare glem at Varela gjorde en god kamp, Martial er som alltid strålende, BJ gjorde et godt innhopp osv osv. Dere får forsette å sutre fremover over at vi ikke vinner 6-1 hver kamp, jeg derimot er ferdig her.

Hvis du ikke tåler diskusjon uten å kalle det sutring kan du bare ha det så godt.

Lenke til kommentar

Totalt uenig med deg. Det er mye bedre å gjøre en god kamp mot Wolsburg for så å ryke mot Barcelona, Real Madrid eller Bayern. Ingen av de hadde kommet til å vunnet med 5-6 mål på oss. 

Enig! Og hvis United har dagen så kunne de fint ha vunnet mot et av lagene, selv om det hadde blitt unntaket i forhold til hvor ujevnt de spiller nå. Hadde ikke blitt lett, men de har vist et høyt nivå til tider. Spørs bare om de hadde klart det i 90/180 minutter.

 

Lenke til kommentar

Helt utrolig prestasjon å levere den andreomgangen med det laget borte mot Wolfsburg spør du meg. Hvis man ser bort fra de to defensive blunderne våre. United klarte å presse Wolfsburg i lange perioder og skapte mange sjanser med Powell, Borthwick-Jackson, Varela, Lingard og en skadet Smalling på banen samtidig. Med tre bak. Og Smalling vandrende oppe i tierrollen. Helt sykt.

 

Vi spilte ganske bra denne kampen, men defensive tabber ødela som de nesten gjorde mot West Ham. Selv om vi røk ut synes jeg nok en gang det er fremgang offensivt. Og det med halve juniorlaget som nesten aldri har spilt hverken a-lagsfotball eller CL. 

Hysj, du må ikke si sånt.

 

Er fortsatt en del her inne som tror at Uniteds B-lag er for bra til å tape borte mot Wolfsburg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En del her inne tror det er beundringsverdig at B-laget til United taper i Wolfsburg, og ignorerer blindt årsaken til at United ser seg nødt til å stille med B-laget i en av årets viktigste kamper.

 

Altså, problemet er ikke resultatet i dag. Arbeidsuhell skjer. City ble som nevnt over avkledd forrige helg, Barca har blitt det ved tre anledninger allerede denne sesongen. Problemet mitt med LVG er staheten. Nekter å rullere på laget samt klippekort på enkelte av spillerne. Han kan heller ikke skylde på en tynn tropp for det er han selv som har blitt kvitt ørtenhundre spillere uten å erstatte dem.

 

En grei regel er dobbel dekning på alle posisjoner (grønn er godkjent dekning, rød er ikke godt nok):

 

Keepere: DDG, Romero, (Johnstone)

HB: Darmian

VB: Shaw

MS: Smalling, Rojo, Blind, Jones, (McNair)

DM: Schneiderlin, Carrick

SM: Herrera, Fellaini, Schweinsteiger, (Pereira)

Vinger/10'er: Mata, Depay, Rooney, Young

Spisser: Martial, (Wilson)

Øvrig: Valencia

 

Til sammenligning med City:

 

Keepere: Hart, Caballero, (Wright)

HB: Zabaleta, Sagna

VB: Kolarov, Clichy

MS: Kompany, Mangala, Otamendi, Demichelis

DM: Fernandinho, Fernando

SM: Yaya, Delph, (Garcia)

Vinger/10'er: KDB, Silva, Nasri, Sterling, Navas

Spisser: Aguero, Bony, (Iheanacho)

 

Glem Young, Valencia, Jones etc. på backene. Det er greit å bruke disse som midlertidige løsninger dersom det er krise, men i det lange løp (og da spesielt i de tøffeste kampene) så er det essensielt at man stiller med spillere som spiller i sine foretrukne posisjoner. Vi har faktisk bare to rene backer i troppen, og den ene er ute i 5-6 måneder.

 

United er per dags dato en høyreback, en venstreback, en ving og en spiss unna å konkurrere helt oppe i toppen. LVG begynte allerede etter CL-kampen på onsdag å hinte om en sliten tropp. Det er jo ikke rart at spillerne blir slitne når det er de samme 13-14 som spiller hele tiden, inkludert cupkampen mot Ipswich. Den syltynne troppen og mangel på gode alternativer kan ha kostet oss poeng i dag, og det er meget mulig at det kommer til å fortsette å koste oss helt til det kommer inn nye spillere. Det er faktisk ganske utrolig at en manager som har spyttet ut så mye penger på et drøyt år er i en posisjon der han ikke er i nærheten engang av å ha solid dekning i troppen. Dette må LVG ta på sin kappe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Helt utrolig prestasjon å levere den andreomgangen med det laget borte mot Wolfsburg spør du meg. Hvis man ser bort fra de to defensive blunderne våre. United klarte å presse Wolfsburg i lange perioder og skapte mange sjanser med Powell, Borthwick-Jackson, Varela, Lingard og en skadet Smalling på banen samtidig. Med tre bak. Og Smalling vandrende oppe i tierrollen. Helt sykt.

 

Vi spilte ganske bra denne kampen, men defensive tabber ødela som de nesten gjorde mot West Ham. Selv om vi røk ut synes jeg nok en gang det er fremgang offensivt. Og det med halve juniorlaget som nesten aldri har spilt hverken a-lagsfotball eller CL. 

Hysj, du må ikke si sånt.

 

Er fortsatt en del her inne som tror at Uniteds B-lag er for bra til å tape borte mot Wolfsburg.

 

 

Hvem er det som tror det? Kritikken mot LvG handler ikke om at United-reserverne ikke klarer å hevde seg i Europa. Og det var litt av et B-lag vi stilte med. Lingard som har blitt nesten fast i det siste + Varela som startet. Ellers var det vanlige A-lags spillere. 

Det er LvG sin feil at bredden i stallen er syltynn. Jeg trodde ikke det ville bli et så stort problem i år siden det bedret seg etter nyttår, men der tok jeg feil. Skjønner ikke hvorfor så mange ble solgt og lånt ut uten at de ble erstattet.

Der må LvG ta sin del av skylden.

 

Og byttene i går ga heller ingen mening. Nick Powell? Det luktet Moyes lang vei. Hvorfor ble Young sittende på benken? Han kunne ha gjort en bedre jobb enn både Powell og CBJ.

Lenke til kommentar

 

 

Det du så idag var fremtiden vår, og i mine øyne var den lys. Det var bortimot juniorstallen vår utpå, og de skinte. Hadde vi hatt litt mer marginer kunne denne kampen lett gått vår vei, mot ett av de mest hjemmesterke lagene i Europa. Om det er sånn at dere forventer suksess så kjapt igjen med den falleferdige stallen vi hadde på slutten av Ferguson så burde dere heller se på city/real. Personlig foretrekker jeg å se unggutter slå gjennom, LVG har baller nok til det. 

 

 

 

Man kan ikke komme trekkende "den falleferdige stallen som Ferguson ettterlot seg" lenger. Det er 2.5 år siden. Det er et argument som ikke funker nå. En klubb som Manchester United skal ikke bruke over 2.5 år på å stable et topplag på beina når det er nærmest uendelig med ressurser tilstede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er LvG sin feil at bredden i stallen er syltynn. Jeg trodde ikke det ville bli et så stort problem i år siden det bedret seg etter nyttår, men der tok jeg feil. Skjønner ikke hvorfor så mange ble solgt og lånt ut uten at de ble erstattet.

Fordi Van Gaal vil komme nærmere på hver spiller så han får utviklet hver spiller bedre. Sånn, der har du det helt konkrete svaret på hvorfor Uniteds stall er tynnere enn mange andre sin. Om du er enig i at det er lurt er selvsagt en annen sak, det kan diskuteres opp og i mente. Jeg er for øvrig helt enig med han i dette, og jeg synes det grenser til genialt å slanke stallen for å komme nærmere på hver spiller. Da kan de som blir påfyllet (nr 22, 23, 24 og 25) være spillere fra U18-laget. Og meg bekjent har ALDRI United-fans vært imot en sånn policy.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Man kan ikke komme trekkende "den falleferdige stallen som Ferguson ettterlot seg" lenger. Det er 2.5 år siden. Det er et argument som ikke funker nå. En klubb som Manchester United skal ikke bruke over 2.5 år på å stable et topplag på beina når det er nærmest uendelig med ressurser tilstede. 

Barca gikk fem år (1999-2004) uten å engang vinne en hjemlig cup.

 

Istedenfor valgte de å bygge opp en ny generasjon. Prosessen ble selvsagt "igangsatt" av Van Gaal. 

 

Gikk helt greit for dem å gå noen år uten ligagull, så lenge fundamentet for videre suksess (Puyol, Iniesta, Xavi, Valdes, Messi, Ronaldinho) ble lagt.

 

United er ikke i den posisjonen at de bare kan plukke Neymar og Bale og Ronaldo og plassere dem i stallen sin. Derfor tar det tid å bygge et nytt storlag. Jeg skjønner ikke at dette er så vanskelig å forstå.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Man kan ikke komme trekkende "den falleferdige stallen som Ferguson ettterlot seg" lenger. Det er 2.5 år siden. Det er et argument som ikke funker nå. En klubb som Manchester United skal ikke bruke over 2.5 år på å stable et topplag på beina når det er nærmest uendelig med ressurser tilstede.

Barca gikk fem år (1999-2004) uten å engang vinne en hjemlig cup.

 

Istedenfor valgte de å bygge opp en ny generasjon. Prosessen ble selvsagt "igangsatt" av Van Gaal.

Hmm ble ikke LvG sparket i 03 fordi han nesten kjørte Barca til nedrykk? Litt av en "igangsetting".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...