Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Enig med Jotun på den der. Det er faktisk manageren sin feil vi ikke kommer til sjanser. Det er Hannes feil at vi til tider spiller tidenes kjedeligste fotball. Dette er ekskludert kampen i dag som jeg ikke har sett.

 

På den andre siden betyr ikke det at jeg ønsker LVG ut, tvert imot. Han nærmer seg en legende for meg med tanke på oppryddingen og forvandlingen han har gjort. Det blir hans fortjeneste når vi vinner ligaen innen noen år (2-3), og det skal jeg alltid huske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker da moyes styrte og alle ville ha en erfaren og internasjonal manager. Vi fikk det(ajax,bayern,barca,alkmaar,nederland) og nå klager vi igjen? Han skapte en mesterlag i ajax med bare ungdommer som vant det som går an å vinne og utviklet spillere som seedorf,davids,reiziger etc. I barca fikk han frem xavi,valdes,iniesta. I bayern badstuber og muller. Med nederland vant han bronse med en gjeng ungdommer som rundspilte brasil i brasil.

 

Van gaal har skapt balanse i stallen, kastet ut daukjøttet og erstattet spillere med nye. Troppen er vel nesten byttet ut utenom gea,jones,smalling,jones,carrick,rooney,young og valencia. 

 

Han har gitt unge talenter sjansen og noen har tatt den  som Mcnair,Lingard,Pereira. Mange har fått muligheten til trene med første laget, tatt ut i kamptropper og fått prøvd seg, som valera,jackson,tuanzebe,goss,blackett,rushford,wilson etc. skader har nok gjort sitt men tviler på at andre managere hadde gitt så mange ungdommer sjansen. Ikke så mange andre lag som gjør dette og fortsetter man utd ungdoms politikk. 

 

Han har en spillestil som virker kjedelig men den går på å holde ballen, få motstanderen til å bli frustrert og utnytte rommet de legger bak seg når de presser i diverse ledd. Problemet er at alle lag legger seg bakpå og parkerer bussen. De er redde for man utd igjen fremfor da de angrep man utd med moyes som manager. Klager en på van gaals spillstil klager en på barcelonas også, deres stil er tuftet på van gaals ballbesittende spillestil, forskjellen e at de har gjort dette i en årrekke, har spillere med ekstreme ferdigheter og det er stor forkjellen på spansk liga og engelsk. I spania vinner madrid og barca hele tiden og tap er uhørt, i england kan alle slå alle.

 

Van gaal ville ha tre år og vi burde gi han tre år. Vi er i toppen, slipper ikke inn mål og det er stort potensiale. Chelsea med Jose Mourinho ligger på 14 plass og man city som handla inn de bruyne og sterling for store summer ligger likt med oss, mer tap men vi har mer uavgjort.  Vi ligger godt an, med mer tid, riktige spillerkjøp og talentene tar sjansen så blir det bedre. 

Lenke til kommentar

1-1
0-0
0-0 (etter 120 min)
0-0
1-0
2-0
1-2
0-0
1-1
0-0

 

7 mål på 10 kamper. Men neida, dette er ikke trenerens feil. Det er heller ikke Mourinhos feil at Chelsea ligger der de gjør. Det var ikke Moyes' feil at tittelforsvareren endte på 7. plass osv. Det er jo tross alt spillerne som må prestere!

Lenke til kommentar

Man vinner ikke kamper ved å slippe inn lite mål, man vinner ved å score mer enn motstanderen, og det er vi ikke i stand til i mange tilfeller.

 

De fleste vil vel innrømme at det er mye mer underholdende med en 4-3 kamp eller en 2-2 kamp, enn 1-0 og 0-0.

 

Man er også VELDIG raus med statistikken om man mener vi hadde 21 målsjanser mot west ham.

Jeg talte kanskje 2 gode, mens resten var bare elendighet.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Jeg mener selvfølgelig også at det er managerens ansvar at vi scorer for lite og kommer til for få sjanser, bare påpekte at denne kampen så var det mye framgang på den fronten, og at vi spilte mer direkte og offensivt som vi har mast om så lenge. Så akkurat etter denne kampen synes jeg spillerne skal få litt tyn og ikke bare Van Gaal. 

Lenke til kommentar

Starten av sesongen syntes jeg var veldig oppløftende.

 

Men i de 6 siste PL-kampene etter Everton så står vi med et poengsnitt på 1.7 poeng per kamp, hvilket er nøyaktig det samme som under sesongen med Moyes. Fortsetter vi slik så vinner vi med andre ord ikke ligaen... I tillegg så ser vi ut til å ryke ut i gruppespillet i CL.

 

Det positive er riktignok at vi er svært stabile, at vi faktisk tar poeng mot andre topplag, og at vi i år tar like mange poeng borte som hjemme. Sånn sett er jeg enig med Neville da han i forrige uke sa at United bare er en Bale eller Ronaldo unna seriegullet.

Lenke til kommentar

LVG har en plan, en plan som man ser sakte men sikkert bærer frukter. Et stabilt, solid og satt system er på plass som gjør det mulig å bygge videre på. Når man får ett par bedre spillere inn i januar og til sommeren tror jeg virkelig dette laget vil slå ut i full blomst. Vi trenger ikke å utfordre for tittelen i år (selv om jeg tror det fort kan bli mulig) så lenge vi har CL spill til neste sesong. Og neste sesong tror jeg virkelig LVG har bygget det han skal og vi vil være i førersetet. Da er også Giggsy indoktrinert med filosofien og systemet og er klar til å ta over og føre oss til heder og ære i flere tiår! Nei dette synes jeg virkelig er starten på noe stort! Så får vi bare leve med litt "kjedelig" fotball nå på kort sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker da moyes styrte og alle ville ha en erfaren og internasjonal manager. Vi fikk det(ajax,bayern,barca,alkmaar,nederland) og nå klager vi igjen? Han skapte en mesterlag i ajax med bare ungdommer som vant det som går an å vinne og utviklet spillere som seedorf,davids,reiziger etc. I barca fikk han frem xavi,valdes,iniesta. I bayern badstuber og muller. Med nederland vant han bronse med en gjeng ungdommer som rundspilte brasil i brasil.

 
Nederland stilte overhodet ikke med en gjeng ungdommer i VM, hvor er det folk får det fra?? Robben (30 under VM), Persie (30 under VM), Sneijder (30 under VM), de Guzman (26 under VM), de Jong (29 under VM), Vlaar (29 under VM), Kuyt (33 under VM), Lens (26 under VM), Verhaegh (30). 
Lenke til kommentar

 

Husker da moyes styrte og alle ville ha en erfaren og internasjonal manager. Vi fikk det(ajax,bayern,barca,alkmaar,nederland) og nå klager vi igjen? Han skapte en mesterlag i ajax med bare ungdommer som vant det som går an å vinne og utviklet spillere som seedorf,davids,reiziger etc. I barca fikk han frem xavi,valdes,iniesta. I bayern badstuber og muller. Med nederland vant han bronse med en gjeng ungdommer som rundspilte brasil i brasil.

 
Nederland stilte overhodet ikke med en gjeng ungdommer i VM, hvor er det folk får det fra?? Robben (30 under VM), Persie (30 under VM), Sneijder (30 under VM), de Guzman (26 under VM), de Jong (29 under VM), Vlaar (29 under VM), Kuyt (33 under VM), Lens (26 under VM), Verhaegh (30). 

 

Dro den kanskje litt langt men uansett cillessen,clasie,de vrij, martins indi,veltman,kongolo,depay. men uansett han er ikke redd for å bruke unge spillere....

Endret av Party4life
Lenke til kommentar

1-1

0-0

0-0 (etter 120 min)

0-0

1-0

2-0

1-2

0-0

1-1

0-0

 

7 mål på 10 kamper. Men neida, dette er ikke trenerens feil. 

(Nesten) helt korrekt. Det er ikke trenerens feil at Mata, Martial, Lingard og Fellaini bommet på digre sjanser i går. Akkurat som at det ikke var hans feil at Lingard ikke satte sin enorme mulighet mot PSV, som er de to siste kampene vi har spilt 0-0 i.

 

Det man kan tillegge Van Gaal skyld på, er at han ikke har kjøpt en målgarantist, som i 9,5/10 tilfeller er et must for at et lag skal bøtte inn fremover. Istedenfor har han satt sin lit til unge spillere som skal gjøre nettopp dette om to-tre år. 

 

Dette kan til og med omsettes til økonomisk teori. En investering kan på sikt gi en positiv netto nåverdi, avhengig av avkastningskravet og det man mottar av output årlig. Våre investeringer ligger i fremtiden til spillere som Martial, Shaw, Memphis, Herrera, Schneiderlin og Smalling. Selvsagt kunne vi valgt like dyre investeringer som har kortere "levetid" og gir høy årlig avkastning de første par leveårene (Ronaldo, Robben, Bale etc), men nå tenker heldigvis Van Gaal litt lengre enn oss supportere. 

 

Og derfor varierer United i prestasjonene. Fordi stammen i laget egentlig består av en gjeng uferdige spillere som stort sett er et stykke unna makspotensialet sitt. Martial, for eksempel. Om utviklingen hans fortsetter så kan han bli helt patetisk god om to-tre år. Memphis har jeg også stor tro på, til tross for en ræva start.

 

Slapp av. Relax. Vi er fire poeng fra ligagull akkurat nå, med en av ligaens yngste og mest talentfulle staller. Dere lager et helvetes spetakkel av noe som har lysere fremtidsutsikter enn vi har hatt på åtte-ti år. Ferguson hadde også tunge år uten ligagull, selv i sine siste ti år som sjef.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at en må tilbake til 1973-74 og nedrykk for å finne en sesong der en puttet færre mål i snitt enn denne sesongen.

 

Joda, en ligger på 4 plass og har kontakt med teten, men det hindrer ikke det fakta at vi er blitt et forferdelig kjedelig lag å se på.

 

Jeg vil mye heller ha 2-2 kamper enn 0-0 kamper, 3-2 seire enn 1-0 seire. Jeg vil ha underholdning, jeg vil glede meg til kamp, ha 90 spennende og fartsfylte minutter. Jeg vil se spillere som trives, har godt humør og som gir 110% for laget og hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Morsomt at en må tilbake til 1973-74 og nedrykk for å finne en sesong der en puttet færre mål i snitt enn denne sesongen.

 

Joda, en ligger på 4 plass og har kontakt med teten, men det hindrer ikke det fakta at vi er blitt et forferdelig kjedelig lag å se på.

 

Jeg vil mye heller ha 2-2 kamper enn 0-0 kamper, 3-2 seire enn 1-0 seire. Jeg vil ha underholdning, jeg vil glede meg til kamp, ha 90 spennende og fartsfylte minutter. Jeg vil se spillere som trives, har godt humør og som gir 110% for laget og hverandre.

Hadde du det igår?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hadde hva?

"Ha 90 spennende og fartsfylte minutter. Jeg vil se spillere som trives, har godt humør og som gir 110% for laget og hverandre."

 

Var kampen mot West ham slik i dine øyne?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...