Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Hvor lenge har Klopp vært i Liverpool? 5 minutter? Allerede nå kan man se en kraftig forbedring med høy intensivitet, underholdende fotballstil og glød blant spillerne. Og han har ikke gjort et eneste spillerkjøp... Hva han hadde klart med alle de millardene LvG har brukt tør jeg ikke tenke på engang. 

 

Det eneste positive er at den som skal ta over LvG, får ta over et mye bedre lag enn det Moyes og Fergie etterlot seg. 

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til å whine så sykt etter denne kampen. Selv om det var dårlige og kjdelige perioder, så hadde vi også flere store sjanser og bra innvolveringer. Kunne fort ha vunnet 3-0, og da hadde ingen klaget!

 

En god ving, og en back inn i januar, så nærer det seg. Martial bør satses på 100%, og da på topp! Send Rooney til Kina

Lenke til kommentar

Ja, kanskje det største problemet vårt er dårlig kvalitet i troppen, ikke LVG. Rooney, Lingard, Young, Depay, Mata til tider:

- dette er spillere som spiller bortimot fast for oss, men som ikke ville ha spilt på verken Manchester City, Arsenal eller Chelsea. Til og med Liverpool ville flere av de slitt med å få spille på. Noen av de er i utviklingsfasen og trenger tid, andre bare ikke god nok.

 

Vi har for mye middels kvalitet i troppen og LVG gjør det jo delvis briljant med det han har å bruke. Ja! han burde hatt en ekstra ving, en ekstra back og en ekstra spiss i troppen, men det kan ta med tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Med den unge troppen og nye A-lagspillere, ikke minst spillere som har vært igjennom alle stegene i United så syntes jeg det er imponerende at LVG har så god uttelling på tabellen. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, med en gang angrepet sitter så kommer dette laget til å slakte de fleste. Vår struktur defensivt er noe jeg ikke har sett på lenge fra United, jeg husker før da jeg fikk panikkanfall hver gang Jones eller Evans var i nærheten av ballen. Rooney derimot ligger på sine siste strå nå, hvis ikke han forbedrer seg kraftig snart så kan de gjerne terminere kontrakten hans for min del.

Lenke til kommentar

Hvor lenge har Klopp vært i Liverpool? 5 minutter? Allerede nå kan man se en kraftig forbedring med høy intensivitet, underholdende fotballstil og glød blant spillerne. Og han har ikke gjort et eneste spillerkjøp... Hva han hadde klart med alle de millardene LvG har brukt tør jeg ikke tenke på engang.

Enig. For alle som prater om dårlig kvalitet i troppen, tar hundre år å bygge opp et lag osv. Se hva Klopp har fått til på under to måneder med betydelige dårligere spillere og en begrenset tropp. Faen meg misunnelig.

Lenke til kommentar

Ligger nok en forskjell i hele systemet. LvG sitt system krever et helt annerledes fundament lignende Barca og Bayern, mens Klopp sin filosofi legger mest på høyt press og direkte stil.

Ballbesittende filosofi med masse korte pasninger og oppbygning fra bakerst krever nok dessverre en del mer mestring enn andre typer stiler. Det er mye lettere å forsvare seg mot, men Barca (og Bayern, men blir jo latterlig å sammenligne dem mot andre Bundesliga-lag) er såpass gode i det samtidig som de har helt topp notch verdensklasse spillere som er sykt kreative og teknisk gode at det å spille mot defensive lag er null problem.

Det hele kommer an på hvor langsiktig dette prosjektet er. Det beste etter LvG hadde vært å videreføre deler av filosofien eller så vil alt være bortkastet. Det defensive har fungert, men kanskje litt mer tempo og direkte stil offensivt istedenfor masse korte pasninger på midtbanen. Savner også friere bevegelser, nå ser det ut til at spillerne er lenket fast til gressmatta. 

Lenke til kommentar

Ligger nok en forskjell i hele systemet. LvG sitt system krever et helt annerledes fundament lignende Barca og Bayern, mens Klopp sin filosofi legger mest på høyt press og direkte stil.

Ballbesittende filosofi med masse korte pasninger og oppbygning fra bakerst krever nok dessverre en del mer mestring enn andre typer stiler. Det er mye lettere å forsvare seg mot, men Barca (og Bayern, men blir jo latterlig å sammenligne dem mot andre Bundesliga-lag) er såpass gode i det samtidig som de har helt topp notch verdensklasse spillere som er sykt kreative og teknisk gode at det å spille mot defensive lag er null problem.

Det hele kommer an på hvor langsiktig dette prosjektet er. Det beste etter LvG hadde vært å videreføre deler av filosofien eller så vil alt være bortkastet. Det defensive har fungert, men kanskje litt mer tempo og direkte stil offensivt istedenfor masse korte pasninger på midtbanen. Savner også friere bevegelser, nå ser det ut til at spillerne er lenket fast til gressmatta. 

Vel, dette har jo Dortmund fullstendig motbevist i år. Tuchel tok over et 100% Klopp-lag, og klarte helt uten problemer å transformere stilen til en mye mer ballbesittende stil.

Dessuten, en "ballbesittende filosofi" er ikke én definert stil. Det finnes da mange forskjellige måter å spille det på. United har en mye mer konservativ, rigid og defensiv stil sammenlignet med f.eks. Bayern og Dortmund, selv om begge disse lagene i gjennomsnitt har mer ballbesittelse enn United, mens de samtidig skaper 2-3 ganger så mange sjanser som United.

 

Det er også interessant at du undervurderer Bundesliga-lag såpass når United tross alt ligger bak Wolfsburg i CL-gruppespillet, i deres første sesong der på mange år. 

Lenke til kommentar

LvG kunne brukt opp halve oljefondet vårt på spillerkjøp og fortsatt ikke fått noe til. Selv MSN på topp hadde han fått til å virke middelmådige. Jammen ikke rart heller, om jeg hadde vært spiller ville ikke jeg ha spilt under LvG for å si det sånn.

 

En maktsyk, arrogant psykopat. En som ingen liker, litt som Keane. Regimet hans får fortsette kun pga ryktet og tidligere meritter. Aldri om en manager med mindre reputation hadde fått fortsette sånn, det er Di Canio et godt eksempel på.

 

Ikke lenge før Klopp tar oss igjen nå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Synes ikke det var kampplanen som feilet i dag. Vi hadde nok av store sjanser til å vinne, og spilte mer direkte enn på lenge. Sjansene til West Ham kom etter individuelle feil. Det er ikke LvG som bommer på åpent mål.

Takk for at en person gir mening.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...