Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

 

Du er klar over at Pep står for den samme kjedelige fotballen som LvG, kanskje til og med enda kjedeligere?

Men de scorer i allefall. Det er ikke kjedelig å score.

 

Men de scorer fordi de har spillere som får til et et tempo i pasningsspillet vi ikke er i nærheten av. I tillegg så har de vinger og angripere i verdensklasse. Pep hadde ikke utgjort noen forskjell i United på kort sikt.

Endret av blured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig at han har hatt gode spillere å rutte med, men troféfangsten er likevel imponerende. Og han har jo faktisk også forvandlet Bayern sin filosofi på meget kort tid.

Men det jeg savner mest hos LvG er karisma. Pep hadde helt klart kjeftet på sidelinjen enten det hadde hjulpet eller ikke, men jeg er 100% sikker på at han i motsetning til LvG ikke hadde gitt Rooney 90 minutter hver kamp og plassert vår beste spiss på kant. Martial kommer til å ende opp som Welbeck hvis han blir å finne på kant resten av sesongen.

Lenke til kommentar

Si hva du vil. Mannen har like mange trofeer i CL som Manchester United. Han har kommet til dekket bord to ganger ja, men han har fått resultater begge gangene også.

 

Possession er kanskje ikke så himla gøy når man bare står å spiller på tvers, men med et poengsnitt som bare SAF kan hamle opp med, ja så klager vel ikke fansen på Guardiola. I tillegg så skårer BM noe helt vanvittig med mål (noe Barca også gjorde). Du får kalle det så kjedelig du bare vil, men de er mye mer underholdende enn de fleste andre lag jeg ser. Faen de er gode!

 

Possession er genialt i mitt hode. Det er den beste formen for fotball som fins, det er min mening. Grunnen til det er mange (og det er mange flere enn de få jeg nevner akkurat nå)

1) Man slipper ikke inn mål når man har ballen i laget.

2) Man får pasningssikre spillere som ikke er redd for å holde ballen under press.

3) Motstanderne blir slitne av å jage ballen og ustabile / utslitt mentalt av å bruke alle energi på å prøve å ta den. Når motstanderne blir slitne og feil begynner å hende, ja da slår man til og putter mål. Dette er noe vi ofte kunne se med Barcelona og nå under BM. Til tider også hos Manchester United. Dessverre er ikke spillerne vi har helt i toppen når det kommer til kvalitet og ting sitter ikke like bra som hos Barca og BM.

 

 

2: Dette er noe som virkelig har utviklet seg under Man Utd det siste året. Vi spilte bort ballen og var helt satt ut hvis vi ble satt under press. I tillegg slet vi med å sentre ballen rundt på banen. Dette så vi de siste årene under SAF og spesielt under Moyes. Nå er vi meget trygge med ballen i laget, litt for trygg til tider. Vi klarer å spille av press og jeg elsker det! Med tid og et par spillere til vil vi produsere mer. Det er en helt ny taktikk, en helt ny stil i engelsk fotball. Swansea har tidligere spilt possession og de ble beundret for det.

 

Nei, vi har hatt stålkontroll på de fleste topplagene. Arsenal gruset oss nylig, men det tror jeg var en glipp (+ at se var jævlig gode). Gi LVG tid og vi får et utrolig godt lag igjen. Jeg har full tillitt til han.

 

Nei, vi vinner ikke ligaen eller CL i år. Det hadde vi ikke gjort med Guardiola, Ancelotti, Klopp eller Mourinho på benken heller. LVG er perfekt! i mine øyne. Kanskje vinner han ikke noe i sine tre år hos oss, men han har bygget et nytt lag - et nytt kollektiv igjen. Det vil bli lettere for en ny manager når han legger opp om 1,5 år.

 

E:leifs.

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke så bekymra enda jeg heller, bare litt skuffet over at vi scorer lite mål. Bortsett fra det er tingenes tilstand som forventet, kanskje enda bedre.

 

Etter drittsesongen med Moyes var United og Van Gaal sin plan klar over tre sesonger: først komme tilbake i CL, så kjempe om ligagullet, og deretter vinne ligaen den tredje sesongen. De siste to-tre sesongene har vi vært som en sil bakover og det har han klart å rette opp i. Stammen i laget og troppen ser mye bedre ut og det har blitt gjort mye på kort tid. Vi slipper jo knapt inn mål lenger. Når det offensive stemmer bedre, kanskje med et par nye signeringer etterhvert så kommer United til å bli et monster igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager. Premier League er blitt en vanskelig liga og det gjelder ikke bare topplagene. Se på Leicester, West ham og ja Crystal palace. Det er ingen enkle kamper og gutta har nettopp vært gjennom et veldig hektisk kampprogram. Vi ligger på fjerdeplass og folk vil sparke han, Chelsea ligger på 15 og det er få som kaller på hodet til Mourinho. Laget vårt er ungt og gjennom oppbygging, ikke forvent suksess med engang. 

 

 

0-0 kampen mot City så jeg på som et positivt utgangspunkt, endelig er vi strukturert og har en viss defensiv trygghet. Det eneste vi mangler å få på plass nå er angrepet, og når det kommer så renner målene inn, vent å se.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Angrepet er på plass i vår nye spiss, han velger bare å ikke bruke ham!

Jeg syntes det er veldig trist at du tror det, men ja Rooney burde bli benket slik at han faktisk forstår alvoret av hvor møkk elendig han spiller.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

LVG gjør Manchester United om til et kollektiv igjen. Det alene er en god nok grunn for meg til å ha han som manager. Hvis vi vinner, vinner vi pga. lagets prestasjoner. Vi blir aldri totalt avhengig av én spiller og kan rotere uten store problemer. Det er jo akkurat slik det var under SAF. Jeg personlig elsker at han (LVG) er konsekvent og kaster den ene etter den andre ut av laget. Mannen har en plan, mannen har en visjon og de som ikke passer til den eller er gode nok, må pent og pyntelig pakke sekken sin og forlate klubben.

 

Jeg kan ikke nekte for at fotballen er dørgende kjedelig for tiden, men jeg er overbevist om at sluttresultatet kommer til å bli trofeer igjen når alt begynner å sitte. Defensivt er vi en bauta igjen, nå mangler vi bare litt justeringer offensivt så blir vi umulig å spille mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som skuffelsen har satt seg og heten har blitt chillere:

Vil så absolutt ikke sparke LvG. Han har bare en 3-årskontrakt med 1,5 år igjen, men Pep eller Ancelotti er ikke kjent for å bli lenge i en og samme klubb så det beste er nok uansett å bare vente til kontrakten hans går ut og se an resultatet da.

Jeg tenker egentlig det samme som deg angående filosofien, Espp. Den kan fungere fantastisk siden man har ballen mest og da betyr det i teorien at motstanderen har færre muligheter til å score (hvis man forsvarer seg godt, noe vi faktisk gjør) samtidig som man kan konsentrere seg om å finne åpninger til å skape sjanser.

Frustrasjonen min går mest ut på at LvG er for sta til å sette Rooney på benken (alternativt dytte han ned på banen) og gi Martial sjansen som spiss over en lenger periode. Han passer mye bedre inn i en slik rolle enn Rooney. Kapteinen vår er ikke god 1 mot 1, ei heller eier han noe særlig med tekniske ferdigheter. Det gjør Martial og han er mer eller mindre en nødvendighet siden dårligere motstandere bare legger seg bak og parkerer bussen.

Laget vårt er ikke så samkjørt som Barca eller Bayern at vi kan skape masse sjanser ved hjelp av noen få trekk, de har også flere enkeltspillere som får alt til å se lekende lett ut. Vi har altså et dårligere utgangspunkt enn de to beste possession-lagene, men vi har Martial og han er såpass god teknisk at han drar med seg flere motspillere, det skaper mer rom for medspillerne rundt ham. Da kan det fort bli flere farligheter hvis kan klarer å riste av seg alle motspillerne, men når han blir dyttet ut på kanten så er han naturligvis ikke en like stor trussel lenger. Han kan skjære inn, men da må han som oftest gjennom flere motspillere og det er vanskeligere, han kan legge inn, men det blir som oftest lite ut av det.

Tenkt om han får utvikle seg som spiss. Ikke bare er han god med ballen, men han virker også å være en smart spiller. Please LvG.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Rooney som ensom midtspiss er... bah. 

De gangene vi kommer rundt på kant og skal slå inn, er Rooney selvsagt alle andre steder enn i boksen. Så lenge ikke andre tar ansvar og fyller opp boksen, blir det overraskende nok ikke farlig.

 

Ellers er det så godt som ingen bevegelse rundt ballfører - altså helt umulig for spillere å være kreativ. Vi spiller med mange touch, men når man bruker 3-4 touch før man sentrer, blir det enkelt for motstandere å omstille seg. Midtbaneduoen vår ser solid ut, men med stillestående medspillere blir det få strenger for vår tyske general å spille på. Jeg har sansen for Basti, han har ro, overblikk og god pasningsfot. 

Lenke til kommentar

4-2-3-1 er et system som ikke passer Rooney særlig godt. Det blir for lange avstander mellom spillerne. Herrera tar ikke nok sjanser, og blir liggende for dypt sånn at Rooney må ned å hente hele tiden og dermed er ute av sekstenmeteren når innleggene kommer. Backene våre er heller ikke raske nok til å bidra tilfredstillende offensivt. Det fungerte bedre i starten av sesongen da vi hadde Shaw, og de fleste sjansene våre ble skapt på venstresida. 

 

Jeg er ikke negativ til Martial på kant, men da helst i et 4-3-3 system. Han spilte jo stort sett kant i Monaco, og briljerte til tider der. 

Lenke til kommentar

@ Espp : Ta med også Wengers AFC i dette possession-argumentet ditt. Mer ofte enn ikke - med unge og til dels middelmådige spillere, har de klart stabile 3. og 4.plasser de siste 10 årene. Egentlig ikke dårlig i det hele tatt.

 

 

Nei, vet dere hva? Possession er ikke så dumt nei.

Endret av Calippus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...