Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked

Latias

112 stemmer

1. 1. Bør LVG sparkes?

• Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde et håp om at denne tråden, om to år når LvG gir seg skulle bli endret til "Jürgen Klopp - Man Utd manager". Det ser ganske mørkt ut nå.

Mens LvG er en arrogant og maktsyk diktator som ingen spillere liker, og står for en usannsynlig kjedelig måte å spille fotball på er Klopp det helt motsatte. En ung utadvent kjernekar som spillerne og fansen elsker, en mester i lagbygging med små ressurser og ikke en manager som står for en offensiv og underholdende fotballstil med sin berømte gegenpressing.

Faen, Sir Alex... du skulle holdt ut til Klopp var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Alle elsket Sir Alex fordi han ga oss titler, ikke fordi han var en kjernekar. Snakker man med tidligere Unitedspillere, så får man høre litt av hvert om hvordan han sparket og kastet ting rundt seg i raseri, når de ikke presterte. Det er også ganske mange eksempler på spillere som havnet på kanten med Ferguson, og som dermed var ute av laget på ganske så kort tid, akkurat der var han nådeløs.

I så måte er det mange likhetstrekk mellom Ferguson og LvG, da begge er/var svært autoritære. Men når Memphis og Bastian (og Valdes) velger å komme til United, etter å ha hatt han som trener, så tenker jeg at det må være et tegn på at han er en trener det er bra å være spiller under. Under et intervju der Bastian ble spurt om hva som er bra med United, så er det også lagmoralen og samholdet i spillergruppa han trekker frem.

Edit. At Klopp er en fantastisk karismatisk trener, er jeg selvfølgelig enig i. Og han som manager i United om et par år hadde vært fantastisk (jeg ønsker at LvG skal bygge opp laget med unggutter først). Så litt synd er det at han nå går til Liverpool, da det i praksis gjør det umulig for han å trene United i fremtiden.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Begge to er autoritære typer ja, men så har nok Sir Alex en god del mer menneskelige egenskaper og sympatiske trekk enn det LvG har. Ronaldo har vel sagt at han var som en far for han. SAF hadde på en måte en perfekt mix, mens LvG (virker det veldig som) har kun sin ene side.

Er vel også det som har gjort at han ofte har tæret på omgivelsene til de klubbene han har vært i som ofte har resultert i at han har blitt sparka.  Kan omtrent ikke komme på en eneste spiller som i ettertid har sutret om SAF, bortsett fra Keane selvfølgelig. Mens LvG har hatt en haug med spillere som har uttalt seg negativt om han, senest i September hvor spillergruppa vår gikk ut mot han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det vil alltid være spillere som har vært misfornøyd med manageren sin. LVG var akkurat det vi trengte etter styringen (eller skal jeg si den fraværende styringen) fra Moyes. 

Lenke til kommentar

Se link over for spillergruppa, eller har vel tidligere spillere som Ribery og Stoitsjkov uttalt seg bare for å ta et eksempel

Ribery og Stoichkov ja. Og Rivaldo og Zlatan. 

Van Gaal liker ikke spillere som har så store egoer at de kan utfordre han. Det synes jeg faktisk er fair. 

Lenke til kommentar

At spillergruppa gikk i mot Van Gaal i september har vel blitt avfeid som et dårlig rykte av flere spillere, og Van Gaal selv. Det som skjedde ifølge Rooney og Carrick var at de etablerte spillerne hadde spørsmål rundt treningsmetodene. Etter et møte mellom Rooney, Carrick og Van Gaal var alt løst. Noen har lekket ut dette, og deretter ble det blåst opp som mytteri i media. 

At enkelte spillere har havnet på kant med Van Gaal tidligere er ingen hemmelighet, men at det er uspiselige typer som Ribery og Rivaldo er kanskje ikke så overraskende. Eksemplene på det motsatte er like mange; Bastian, Müller, Xavi og Robben har bare gode ting å si om manageren vår.

Etter året med Moyes som bare var "kanskje" ditt og datt trengte United en sterk karakter med strenge regler inn på ledersiden og derfor var Van Gaal det riktige valget. Han tok oss fra sjuende og opp til fjerdeplass, og ting ser enda lysere ut denne sesongen. Dette på tross av at nesten alle bærebjelkene og kontinuitetsbærerene i laget forsvant rett før han tok over. 

Lenke til kommentar

Sjekk bare historien til Van Gaal, og hvilke spillere han faktisk har tatt opp i fra akademiene. Nå kjenner jeg ikke til Badstuber veldig godt, men Xavi, Muller, Alaba og Iniesta er ikke akkurat Ravel Morrison, noen av dem. Good guys lagspillere med gode holdninger og kvaliteter som gjør at de passer inn i en lagmaskin fremfor på sirkus. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-GlDE6z

LvG plukker ut Herrera som Uniteds beste. Tipper han er tilbake på benken mot City.

Hvorfor har du et innebygd hat mot LvG? Hva kan han egentlig si for at du skal være fornøyd? Jeg forstår ikke problemet...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...