Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Jeg poengterte dette når Fergie gav seg.

Hva tidenes beste manager har greid å få ut av en ekstremt middelmådig tropp de siste par sesongene sine er og blir utrolig .

Det kommer aldri til komme noen som han igjen i fotballens historie , og United må være forberedt på å tilbringe noen år uten gull, og de kommer nok aldri til å vinne så ofte som før, for det er fotballverden forandret seg for mye.

 

Men total kollaps blir det ikke, klubben er for stor til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstremt middelmådig? Det er ikke slik at de spillerne som var under Sir Alex som ennå er i klubben var like dårlige da som nå. RvP for eksempel, han var faktisk god. Rooney også. Rafael var jo muligens sesongens beste HB i gullsesongen. Han er ennå god, men altfor skadeplaget. Så hadde vi Vidic, Rio og Evra som hadde begynt å dra på årene, men de hadde ekstremt mye erfaring og var ikke like usikre med ballen slik som vi har sett med enkelte av midtstopperne denne sesongen. Carrick var også veldig god, bra overblikk og langpasninger. Sliter mye med skader nå samt. at også han holder på å dra på årene. Vi hadde også Scholes som det ikke er noe å si på.

Det har vært store endringer siden Sir Alex. Veldig mange spillere som har forsvunnet samt. en del nye som har kommet inn. Man kan vel kalle det et slags generasjonsskifte. De eldste spillerne på laget er ikke gode nok lenger. RvP, Carrick og Rooney som alle får spille mye når de er friske (samt. Valencia som vikarierer på HB).

Lenke til kommentar

Jeg poengterte dette når Fergie gav seg.

Hva tidenes beste manager har greid å få ut av en ekstremt middelmådig tropp de siste par sesongene sine er og blir utrolig .

Det kommer aldri til komme noen som han igjen i fotballens historie , og United må være forberedt på å tilbringe noen år uten gull, og de kommer nok aldri til å vinne så ofte som før, for det er fotballverden forandret seg for mye.

 

Men total kollaps blir det ikke, klubben er for stor til det.

 

Det var ikke sånn at troppen vår på slutten av Fergies tid var dårlig. Man vinner ikke Premier League med en middelmådig tropp. Mange av dem hadde jo tross alt spilt i tre CL-finaler. Men de ble eldre, og dagen Moyes tok over hadde ikke mange nok av dem blitt erstattet med yngre spillere.

 

Tar vi for eksempel den siste sesongen så vi at Van Persie var helt på høyden av karrieren og ligaens beste spiss, Rooney var fantastisk god, Carrick var sesongens beste midtbanespiller og Rafael en av de beste forsvarsspillerne. Vi slapp inn en del mål på grunn av skader og roteringer bak, men var helt utrolige fremover. Både Chicharito og Welbeck leverte ofte da de måtte steppe inn. Ikke minst: vi vant kamper med Cleverley på banen (!). Det var uheldig at alle veteranene i forsvaret forsvant ut samtidig. Skulle gjerne beholdt Evra som en kontinuitetsbærer bak.

 

Er enig i resten av det du sier.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

LvG sparkes i slutten av april, Giggs tar over frem til sommeren, og en ny topptrener tar over... Og det samme gjentar seg året etter, og året etter, og året etter... Selv om vi skulle ende på 6-7plass så foretrekker jeg at vi beholder van Gaal videre. Lar han få sommervinduet på seg til å få inn litt flere spillere som kan spille fotballen han ønsker.

 

Forøvrig enig med DaveSaves. Under den siste sesongen til AF så hadde vi en MYE sterkere bakre firer, Carrick i bedre form, og en DDG på vei opp og frem. Denne stabiliteten kombinert med Rooney og RvP på topp (som da spilte på et mye høyere nivå enn de viser nå), gjorde oss til et svært vanskelig lag å møte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Spar meg folkens, troppen vår var falleferdig siste året til Ferguson. Den mannen er et mirakel og at han vant med 11 poeng med en pensjonistklubb er en vanvittig stor bragd. Han stod imot kjøpingen til City og Chelsea, det går ikke lenger og vi må gjøre det samme for å holde oss i toppen. Jeg føler vi har mange gode individuelle spillere som ikke mikser godt sammen, et godt sommer transfer så får LVG dette i orden til neste sesong. Vi ligger tross alt på 4plass, det var målet før sesongen startet.

 

Forsett å gi Herrera spilletid er hvertfall viktig fremover.

Lenke til kommentar

Spar meg folkens, troppen vår var falleferdig siste året til Ferguson. Den mannen er et mirakel og at han vant med 11 poeng med en pensjonistklubb er en vanvittig stor bragd.

Vil tro det er få/ingen som er uenige i at det Alex Ferguson presterte med en aldrende stall i 12/13 var en utrolig stor prestasjon. Men "Evra - Vidic - Rio - Rafael" i 12/13 representerer likevel en mye sterkere bakre firer enn det vi kan vise til idag. I tillegg til at Rooney og RvP selvfølgelig fungerte mye bedre på topp den sesongen.

Lenke til kommentar

LVG må få sitte fram til kontrakten går ut så lenge ikke Mourinho eller Guardiola er ledig, noe de ikke er.

 

Ingen vits å bytte ut manager på manager så lenge det er troppen som ikke presterer.

Vel, treneren har jo forsåvidt hovedansvaret for at laget skal prestere.

Men generelt sett er jeg enig at det ville vært dumt å sparke ham nå, og jeg var en av de som var skeptiske til ansettelsen fra begynnelsen. Imotsetning til ifjor har jeg ikke lenger de store forhåpningene til laget. Jeg tror det fortsatt kreves utrydninger av stallen, og da ser jeg på de eldre gutta, som er forventet å prestere. La LvG få tiden til å skifte ut resten med yngre og sultne spillere. Vi mister alt kontinuitet om vi fortsetter å skifte ut managere. Jeg har slått meg til ro med at vi ikke vil vinne noe særlig på en stund. Jeg håper bare at vi blir smartere når det gjelder å signere spillere. De skal være unge, og de skal ha potensiale. Nøkkelen er å tenke langsiktig. Det må bygges lag, ikke prøve å bare plassere gode spillere sammen i et lag. I 3 år har vi prøvd å få Rooney og Van Persie til å få til samspill, men det har aldri fungert.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Statiske spisser er virkelig noe av det verste jeg vet, får flashback fra 2005/2006-perioden da vi hadde Ruud på topp som bare sto og glodde. Høyst på tide at Wilson får sjansen fremover nå, da får vi i det minste masse bevegelser. LvG har helt rett i at vi sliter defensivt når vi spiller diamant. Hvorfor ikke prøve ut 4-3-3 med Januzaj og Di Maria på kantene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Orker ikke skylle på manageren. Det er bedre enn i fjor og vi plukker poeng. Deilig innsats siste 15 minutter i dag, og tidvis pent spill.

Feil å ta av AdM i dag.

 

Ellers så er det utrolig frustrerende å ikke vite hva som faktisk er galt.

 

Ser intervju med LvG nå. Han sier at det er (maybe) vår beste bortekamp i år.

Lenke til kommentar

Synes det var helt greit i dag. Er jo ikke lett å spille mot Castle borte. Rooney er så herlig å ha på topp igjen. Ting er på vei opp. Må klare å vinne FA Cupen i år og topp 4 så går ting mye bedre neste sesong. Dette skulle alltid være transition season. Chill, homies.

Lenke til kommentar

Van Gaal derimot, han var vel til og med nede på linja og ga noen instruksjoner i går? Kan ikke huske å ha sett det tidligere i sesongen. Sitter liksom med en liten godfølelse angående United for tiden, Swansea-kampen var bare tullete, burde vært vunnet med to-tre mål. Begynner Di Maria og Januzaj å drilles inn med Rooney foran seg så får jeg virkelig troa.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...