Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde vel vært mulig å spille 442(d) når vi har ballen, og skifte til 5-2-1-2 (352) når vi skal vinne den tilbake? Vi har gjort det i én kamp tidligere. Husker ikke helt hvilken, men husker jeg var fornøyd i etterkant og kommenterte at det kanskje var løsningen i en samtale med en kompis.

 

Hovedsakelig er den største forskjellen at CDM (Carrick/Blind) trekker ned mellom stopperne.

 

Angrep:

DDG

Rafael-Smalling-Rojo-Shaw

Carrick

Herrera-Angel

Rooney

RvP-Falcao

Forsvar:

DDG

Rafael-Smalling-Carrick-Rojo-Shaw

Herrera-Angel

Rooney

RvP-Falcao

Kan jo nevne Real Madrid som også skifter formasjoner etter om de angriper eller forsvarer. Der går det i 433 i forsvar (mer balansert defensivt for spillerne til Real Madrid) og 442 i angrep. Først og fremst for å få Ronaldo enda nærmere mål. En helt annen situasjon enn oss, kan du si.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Vil du sette opp et lag som i teorien forsvarer seg med Angel Di Maria?

Hadde tenkt å fikse det i går, men fant ut at det var best å legge seg. Typisk meg å poste svimete innlegg uten å tenke meg skikkelig om.

 

Må være bedre å trekke ned Rooney når en skal forsvare seg, så heller la ADM ligge igjen høyere i banen med RVP. Falcao er også en kriger som kunne falt noe dypere under forsvar.

Enig. I tillegg spiller vi jo en litt annen versjon av 352 enn den jeg satt opp. Eksempel:

 

DDG

Smalling - Jones - Rojo

Valencia - Carrick - Shaw

Mata - Rooney

ADM - Falcao

Dessuten er jo litt av problemet defensivt med 442(d) at vi lett kommer i ubalanse når vi mister ballen offensivt i banen. Da er vi blant annet sårbare mot raske overganger.

 

 

Liverpool spiller jo bra fotball med 3-5-2, hvor de blant annet rundspilte Chelsea. Lurer på hvorfor ikke vi kan gjøre det samme...

Vanskelig å peke på akkurat hva de gjør riktig, men hurtigheten til spillerne i trioen på topp spiller nok en viktig rolle. De spiller vel mer med en spiss og to vinger på topp, om jeg ikke tar feil?

Lenke til kommentar

Liverpool spiller jo bra fotball med 3-5-2, hvor de blant annet rundspilte Chelsea. Lurer på hvorfor ikke vi kan gjøre det samme...

Liverpool spiller 343, ikke 352. Lettere offensivt og vanskeligere defensivt. De gjør en formidabel jobb i den formasjonen akkurat nå!

 

 

Edit: kjenner at jeg er litt skuffet over at vi ikke har noen form for samspill. Trodde at vi skulle framstå som en lag etter 6 mnd, men vi er ikke stort bedre på den fronten enn hva vi var under Moyes. Topp 4 har jeg aldri hatt forhåpninger om, og nå som både Arsenal og Liverpool har våknet regner jeg med at den ryker for oss. Det jeg derimot har sett for meg er gradvis progresjon mot det bedre. Det eneste vi har sett til nå er at det defensivt har blitt bedre, det ble det ikke under Moyes, men det hjelper jo lite når vi ikke skåret mål.

 

Manchester United må våkne snart. Det vi holder på med nå er verdig en 6-7 plass når mai kommer.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Fine greier i dag. All progresjonen vi har sett kan du bare stikke langt opp i ræva. Lavmål, udugelig, faen ikke til å tro.

 

Trygg defensiv? Jaja, men vi skårer jo ikke mål for... Vi er akkurat like traurig offensiv som vi var under Moyes. Hva er det som er galt med laget vårt? Helt utrolig. Er det mange kamper igjen nå? 16? 16 poeng blir vel fint det, kanskje vi tar syvende i år også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...