Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked

Latias

112 stemmer

1. 1. Bør LVG sparkes?

• Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.

Anbefalte innlegg

Tja, jeg kunne kanskje omformuler meg litt annerledes. Under SAF fungerte laget som en enhet, og det var derfor vi vant. Et maskineri som aldri ga opp og prøvde til fløyten blåste av kampen. Det Jeg ville fram til var hvor dårlig samhandling det er mellom spillerne.

Det er sjeldent slående fint spill, det er sjeldent hurtig fotball på er touch, selv om det er noen ekstremt gode kontringer. Vi har slitt mot etablerte forsvar i mange år nå. De siste sesongene til SAF var ikke akkurat preget av festfotball. Det var streng defensiv struktur som hindret motstandere i å skåre og hans vanvittig evne til å mane frem mål i sluttminuttene.

Var der hans tredje siste sesong vi spilte så vanvittig mange 1-0 kamper? Jeg ønsker å se at spillerne vet hvor de har hverandre. Jeg har lyst å se en pasning komme fordi spiller x vet at spiller y kommer. Jeg savner kjemien mellom spillerne, den virker helt fraværende.

Når man ser på lagoppstillingen vår er den på høyde med alle topplagene der ute, fra et offensivt perspektiv. Dessverre fungerer det ikke for spillerne. De blir bare stående å se på hverandre og spiller støttepasninger gang på gang. Dette så vi også under SAF. Hvorfor sliter spillerne våre mer med dette enn andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heller å tape fotballkamper enn Suarez i alle fall.

Haha, for noe tøv. Dere så Liverpool i fjor, gjorde dere ikke?

Suarez er den spilleren i Premier League som har løftet et lag mest så lenge jeg har fulgt med på fotball. Mer enn Ronaldo i United, mer enn Henry i Arsenal, etc. Ikke bare var han PLs beste spiller i fjor, men jeg mener også han i fjorårssesongen var best i verden. Han måtte stå over sine syv (?) første kamper, tok ikke et eneste straffespark, og likevel scoret han 31 mål i Premier League.

Suarez jobber hardere, har mer intensitet i spillet sitt og er ikke en kjempebaby som griner hver gang han ikke får ballen av lagkameratene, som for eksempel en viss portugiser har en tendens til.

Suarez foran Ronaldo anyday of the week. Ronaldos oppførsel i VM var verre enn Suarez sin.

Endret av LimeCanes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Suarez er kvalm. Vil ikke ha en spiller som er kommet med rasistiske slengere mot vår VK. Der går grensen for meg hvertfall. Forøvrig enig i at vi sliter offensivt, men det har like mye med at vi spiller overgangsformasjoner mot lag spm ligger lavt i 90 min.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett naivt å tro at Suarez ville scoret 30 mål for dette United-laget. Det var noe helt annet med Liverpool-laget i fjor som klaffet så til de grader.

Det er jo uansett bare et drømmescenario at Suarez skulle flytte på seg. Det er ingenting å si nei takk til. Du kan da virkelig ikke være overrasket over at United-supportere ikke ønsker den fyren i klubben.

Lenke til kommentar

Suarez er kvalm? Rasisme? Var det ikke "negrito" han sa? Rasisme meg i ræva, jeg tipper Evra var/er en sånn type som skriker rasisme for alt. Så kommer FA inn og må ta et standpunkt i debatten, og da er det vanskelig å la være å ta den mørkhudedes parti i saken. Hadde Suarez vært rasist, hadde han sannsynligvis ikke trivdes så veldig godt i Liverpool.

Det er jo uansett bare et drømmescenario at Suarez skulle flytte på seg. Det er ingenting å si nei takk til. Du kan da virkelig ikke være overrasket over at United-supportere ikke ønsker den fyren i klubben.

Jeg tipper det er en gimmick at en del United-fans ikke vil ha han i klubben. Han er en latterlig god spiller, så om han da har vært helt på Anfield tidligere hadde det bare gjort overgangen enda søtere for min del.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Suarez foran Ronaldo anyday of the week. Ronaldos oppførsel i VM var verre enn Suarez sin.

Greit at du ikke liker Ronaldo, men for noe reinspikka tøv.

Suarez er oppofrende, spiller med voldsom intensitet og trøkk, og gjør et helt LAG bedre. Jeg synes han er en ærligere mann enn Ronaldo. Måten Suarez har blitt behandlet av FA og FIFA er patetisk fra ende til annen.

Oppofrende ja, og en fantastisk fotballspiller. Men en disgusting personlighet som slapp alt for lett unna i sommer. Hadde han hatt vært mindre kjent ville han fått lengre utestengelse. Eneste som er patetisk med FIFA er den milde straffen han fikk etter å ha bitt en person på en fotballbane for TREDJE gang.

Og ja, jøss for en ærlig spiller som prøvde å ta offerrollen når han bet motspilleren sin. Vi så jo alle hvordan han stilte seg og lot som han hadde fått en albue i kjeften eller noe. Kvalmeste spilleren i fotball, og passer perfekt inn på barcelona sammen med andre kvalmsekker som Busquets osv.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett om jeg hadde fått en garanti på at Suarez kunne vinne oss ligagull så hadde jeg likevel sagt nei takk.

Men la oss si han ble United-spiller (punkt). Kvalmt hadde jeg tenkt. Men på pressekonferanser og sånt så hadde han nok vært ydmyk og snakket pent om klubben og alt det andre vanlige nye spillere gjør. Kanskje jeg da hadde gitt ham en ny sjanse.

Men jeg håper vi aldri kommer til det punktet.

Lenke til kommentar

Greit at du ikke liker Ronaldo, men for noe reinspikka tøv.

Deg om det. Jeg synes det er mye mer kvalmende å være kaptein for landet ditt, for siden å ende opp med å drite ut lagkameratene dine på TV over hele verden ved å sutre, klage, himle med øynene og riste på hodet hver gang du ikke får ballen.

Jeg er selv fotballtrener, og sånne som Ronaldo er de verste spillerne jeg kjenner til å ha på et lag.

Oppofrende ja, og en fantastisk fotballspiller. Men en disgusting personlighet som slapp alt for lett unna i sommer. Hadde han hatt vært mindre kjent ville han fått lengre utestengelse. Eneste som er patetisk med FIFA er den milde straffen han fikk etter å ha bitt en person på en fotballbane for TREDJE gang.

Og ja, jøss for en ærlig spiller som prøvde å ta offerrollen når han bet motspilleren sin. Vi så jo alle hvordan han stilte seg og lot som han hadde fått en albue i kjeften eller noe. Kvalmeste spilleren i fotball, og passer perfekt inn på barcelona sammen med andre kvalmsekker som Busquets osv.

Ærlig som i at han går foran i krigen og ikke lar andre gjøre jobben.

Å bite en spiller bør medføre fem kampers karantene (cirka) hver gang. Hadde det vært noe som utsatte Chiellini og Ivanovic for virkelig fare, burde karantenen vært lengre og verre for hver gang. Men et bitt er ikke verre enn et spark i ankelen, og da holder det med å gi han samme straffen gang etter gang.

Lenke til kommentar

Ser jo at vi umulig kan bli enige hvis du mener å bite noen ikke er værre enn et spark i ankelen.

Det er ikke snakk om hvor stor skaden blir, men hva slags oppførsel som aksepteres. En rasende spiller kan sikkert dytte dommeren over ende også uten å fysisk skade han, men slik oppførsel blir også slått meget hardt ned på, slik den såklart burde.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Jeg tenker på skaden i seg selv, ikke handlingen. Et spark i ankelen er (som oftest) et uhell, et bitt er med vilje.

Men jeg mener at det pragmatiske er å ta stilling til hvor skadelig en handling er, ikke hvorvidt spilleren blir sparket eller slått. Jeg fraskriver heller ikke Suarez skyld, men jeg synes ærlig talt at måten for eksempel Ronaldo holdt på i VM er verre, fordi han drar ned lagkameratene sine. Rett og slett en dårlig lagkompis, kaller man sånt.

Lenke til kommentar

Suarez er kvalm? Rasisme? Var det ikke "negrito" han sa? Rasisme meg i ræva, jeg tipper Evra var/er en sånn type som skriker rasisme for alt. Så kommer FA inn og må ta et standpunkt i debatten, og da er det vanskelig å la være å ta den mørkhudedes parti i saken. Hadde Suarez vært rasist, hadde han sannsynligvis ikke trivdes så veldig godt i Liverpool.

En av sesongens største høydepunkter:

Særlig etter t-skjorte trykkingen og framstillingen av Suarez som offeret. Always the victims, ja. Husk på at bitingen er heller ikke hans eneste utenomsportsligheter, selv om det får mest fokus. Suarez verre enn Ronaldo? Gi deg. Forstår meg ikke på hatet. Ronaldo er en av klubbens største legender og vant ligaen for oss i de to siste sesongene nærmest på egenhånd. Så vidt jeg vet klarte Suarez aldri det med Liverpool.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Suarez var marginer ifra med et middelmådig lag, Ronaldo vant serien med helt andre forutsetninger. Ja, jeg vil heller ha Suarez. Det betyr ikke at jeg synes Ronaldo er dårlig eller noe slikt. Jeg synes bare Suarez er minst like god, og ikke minst en bedre lagspiller.

Hva i himmelens navn mener du med "forstår meg ikke på hatet"? Har jeg sagt at jeg HATER Ronaldo? Jeg sier at jeg faktisk synes han var en større drittsekk i VM enn for eksempel Suarez. Det verste jeg vet på fotballbanen er folk som kjefter og slenger dritt til medspillerne sine, og drar ned selvtilliten deres og lagmoralen generelt. Både du og jeg vet at Ronaldo er en sånn fyr, noe vi fikk sett senest i helgen, da han klikka på Bale.

Og ja, jeg vet hvordan jeg selv var angående Evra/Suarez-saken for et par år siden. Jeg er United-fan på min hals, men jeg synes etter hvert at en del av patriotismen er direkte latterlig. Jeg tror ikke Suarez er rasist i det hele tatt, og måten Evra feirer foran han på, viser hvilken idiot han selv kan være. Videre er dette med "Jeg ville aldri hatt Suarez til United" garantert bare tøv. Hva faen skal vi IKKE med Suarez? Han ville glidd rett inn på United anyday of the week, og er dobbelt så god som han der overvurderte nederlenderen vi har på topp. Uansett er jo dette som en tidligere nevnte bare ønsketenking, fordi han aldri havner i United.

Bale derimot, har jeg et lite håp om at vi kan hente. Så løp for faen og kjøp.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Bedre med et et giga-ego enn biting, filming, rasistiske bemerkninger(nei, jeg sier ikke at han er rasist) osv osv osv osv. Har litt med standarder å gjøre. Young er f.eks litt på grensen, men bortsett fra de latterlige filmingene han har, så virker jo han som en kremfyr utenfor banen. Det gjør ikke Suarez

Lenke til kommentar

Bedre med et et giga-ego enn biting, filming, rasistiske bemerkninger(nei, jeg sier ikke at han er rasist) osv osv osv osv. Har litt med standarder å gjøre.

Jeg snakker ikke om et giga-ego ala Zlatan og Cantona.

Jeg snakker om en fyr som etter hvert har blitt så god (og hauset opp) at han bare fremstår som en overlegen kuk som drar lagkameratene sine ned.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...