Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked

Latias

112 stemmer

1. 1. Bør LVG sparkes?

• Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.

Anbefalte innlegg

Offensivt har det faen ikke fungert under verken SAF, Moyes og LVG i: 442, 442d, 352, 4411, 433 eller 4231 - de siste 5-6 årene.

Vi har problemer forover og det har vi hatt i mange år nå. Det er ikke LVGs feil, og det er ikke hans taktikk som slår feil - det er noe som ikke stemmer med spillerne, det må være det med tanke på hvor elendige vi har vært offensivt i årevis nå. Kan ikke forstå annet.

De siste 5-6 årene, mao siden Ronaldo dro. Siden den dagen var Uniteds offensiv en vits.

United trenger en klassespiller i angrep. Hvor jævla ekkelt mye penger må vi bruke for å hente Bale eller Suarez tilbake til England?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk verre til tider også, kampen i dag er et eksempel. Innlegg skaper i det minste et lite håp.

Pengebruker burde tilsi at han skulle ta mer poeng, men han har også hatt skader på alle spillerne denne sesongen - det må kanskje stå som en lite motpol mot akkurat det. Uansett hvordan vi vrir og vender på det, så spiller vi elendig offensiv fotball. Defensivt har vi hatt stor fremgang, men vi vinner ingenting hvis vi ikke skårer mål.

"Technique is not being able to juggle a ball 1000 times. Anyone can do that by practicing. Then you can work in the circus. Technique is passing the ball with one touch, with the right speed, at the right foot of your team mate"

- Johan Cruyff

Akkurat det mangler vi. Vi mangler hurtighet, bevegelser og samhandlinger. Det virker som at laget ikke kjenner hverandre og som at de ikke jobber for hverandre (altså jobber for laget.

Lenke til kommentar

De siste 5-6 årene, mao siden Ronaldo dro. Siden den dagen var Uniteds offensiv en vits.

United trenger en klassespiller i angrep. Hvor jævla ekkelt mye penger må vi bruke for å hente Bale eller Suarez tilbake til England?

Jupp. Ronaldo var katalysatoren vår, og vi har kjørt uten en siden han dro. Ville likt å sett både Bale og Suarez i United. Suarez er verdens herslige spiller, men jeg hadde elsket han når han hadde sprintet forbi Liverpool-fansen og kysset håndleddene sine etter en skåring. Jeg er helt sikker på at han ville gjort det også.

Sanchez var til salgs i sommer, og der burde vi virkelig ha slått til. Han minner meg mer og mer om en hurtigere Suarez!

Lenke til kommentar

Suarez hadde virkelig vært noe. IMO bare Messi som kan overgå Suarez' toppnivå, og han er faktisk en ærligere spiller enn mange skal ha det til. Han jobber knallhardt, er akkurat passe egoistisk, en dedikert lagspiller OG han er pur klasse.

Sanchez har lært seg effektivitet i Arsenal faktisk. Før var han litt sånn at han kunne drible åtte mann, for bare å ende opp på egen banehalvdel.

Lenke til kommentar

Hater Suarez, men hadde nok funnet en måte å like han på når han hadde skåret mål etter mål for oss. Det verste med Suarez er det utenomsportslige. Profilen hans passer ikke i klubben.

Uansett så trenger vi ikke ta tak i den problemstillingen. Suarez kommer ikke til oss noen gang.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Bare for å si det; Forsvaret var ikke bra idag, det var bare ikke bra angrepsspill av Soton. Jones og Smalling er stadig både ute av posisjon og mister ball. Idag er alt totalt elendig. Bare se på scoringen til Soton. Det er ikke bunnsolid defensivt spill der. 3-5-2 funker ikke noen veier. Det ser alle med en halv hjernecelle.

Lenke til kommentar

Uenig med dere tre over her.

Southampton spilte ikke dårlig, det gjorde ikke vi heller - sett fra et defensivt perspektiv. Vi ødela absolutt alt for dem, akkurat slik de gjorde for oss. Det jeg reagerer på er at vi ikke klarer å spille oss gjennom uansett. Vi har verdensstjerner som RVP, Rooney, Di Maria og Mata, men hadde ingen sjanse til å bryte de ned.

Defensivt var vi veldig gode i kampen, sett bort fra målet hvor vi var elendige. Vi sto høyt, falt dypt og viste aggressivt press. Dessverre for oss gjorde Southampton akkurat det samme. Jones tullet litt, Smalling falt litt lett, men i bunn og grunn gjorde de jobben sin godt.

Poenget: Defensivt var begge lag ekstremt strukturert og gode, men vi burde være bedre offensivt og bryte de ned. Vi har liksom store stjerner som får betalt for å gjøre akkurat det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid dritt å tape fotballkamper. Men Southampton er det laget som har sluppet inn desidert færrest mål i PL denne sesongen. Så at vi ikke klarer å putte mot de med et angrepsspill som virkelig ikke har fungert den siste tiden, er egentlig ikke så overraskende.

United har også fått et ufortjent dårlig rykte bakover denne sesongen (Leicester og Dons, hosthost...). Vi slipper inn omtrent like mye som City og Chelsea, og alle lagene fra 5 til 10 plass slipper inn en god del mer enn oss. Det er faktisk bare i kampen mot Leicester og i åpningen mot Swansea at vi har sluppet inn mer enn et mål i en PL-kamp denne sesongen.

Edit: Ser at Espp endte opp med å skrive litt det samme, haha (selv om fokuset hans var mest på denne kampen). Også helt enig med Espp at det vi burde reagere mest på er angrepet vårt, mtp hvor bra den angrepsrekka er på papiret.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Vi kan takke enkeltmannsprestasjoner for at vi ikke har sluppet inn flere, især DDG.

Når det er sagt er jeg veldig positiv til strukturen og progresjonen i vårt defensive spill for tiden. Vi ser bedre og bedre ut. Mulig at det offensive henger litt sammen slik du nevne blured, altså at de har hatt et høyt fokus på å få det defensive til å fungere. De fleste managere begynner bakfra, så kanskje vi kan forvente litt mer sprut framover i de neste månedene.

Et problem jeg mener vi har hatt i ganske lang tid nå er jo nettopp dårlig forståelse / samhandling mellom spillerne. RVP og Rooney har aldri blitt et radarpar, Mata har aldri ordentlig funnet tonen med noen av dem. Det virker ikke som at de kjenner hverandre slik andre lags spillere fremstår. Usikker på hvorfor vi ikke fungerer offensiv, men jeg har 100% tiltro til LVG og at han finner ut av det.

Slik det er nå tror jeg vi kan bli bunnsolide hvis vi får inn en leder, en person som kan ta ansvar når det trengs. Det ser ikke mørkt ut defensivt.

Lenke til kommentar

@DS: Fortsetter bare her, så slipper vi at mods må flytte det :)

Samspillet kommer etter hvert? Ja, gjerne forklar meg hvorfor jeg etter 6 år venter på det enda - eller er det normalt at det tar rundt 10-20 år før spillerne kjenner hverandre godt nok til å spille bra?

E: Jeg vet at samspill tar tid, og at vi har flere nye spillere i troppen. Poenget er bare at noen av spillerne har vært sammen i veldig lang tid, men det virker enda ikke sånn. De spiller ikke som om de har trent sammen i 2-3 år. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke får det til å fungere. Er det spillermaterialet som rett og slett ikke passer sammen? Eventuelt hva eller hvem er problemet?

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Er da bare et par sesonger siden vi vant seriegull. Sesongen før det var det bare City som hadde en svært bra målforskjell som gjorde at vi ikke vant.

Og sammenligner du troppen fra SAF-regimet så er det store forskjeller. Det blir for dumt å si at det ikke var samspill under SAF, fordi det var akkurat det som gjorde at vi var så gode som vi var. Spiller for spiller så var vi langt fra best. Har du glemt alt?

Og uansett hvor godt (eller ikke godt) samspillet var da så har det så utrolig lite å si nå. Det var to managere siden. Filosofien har endret seg totalt med mange nye spillere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...